BOL MOSTKA

1. Data: 2001-12-06 22:07:07

Temat: BOL MOSTKA
Od: "<Andro>" <a...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

od 2 dni czasami mam silny bol z przodu na srodku klatki piersiowej.. do tej
pory czegos takiego nie mialem i nie wiem co to moze byc.. czasami az nie
moge oddychac.
czy moze ktos mi poradzic co to jest i jak to zwalczyc?
dzieki

2. Data: 2001-12-06 22:27:02

Temat: Re: BOL MOSTKA
Od: "Konrado_W" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"<Andro>" <a...@k...net.pl> wrote in message
> czy moze ktos mi poradzic co to jest i jak to zwalczyc?

Musisz dokladniej opisac ten bol. Jaki jest. W jakich sytuacjach boli (np po
wysilku). Czy promieniuje. Napisz co tylko mozesz.

Konrado_W

3. Data: 2001-12-06 22:31:55

Od: "<Andro>" <a...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

no wiec jak siedze (a czesto i dlugo siedze), to jest spoko i nagle mocny
bol. pojawia sie troche poboli i zanika powoli.
czasami podczas chodzenia
mam to od niedawna wiec jeszcze nie wiem kiedy dokladnie sie pojawia smiec
jeden.. :)

4. Data: 2001-12-06 22:49:08

Od: "Konrado_W" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> czasami podczas chodzenia
> mam to od niedawna wiec jeszcze nie wiem kiedy dokladnie sie pojawia smiec

Hmm. Dobrze. Wiec zrobimy analize objawow. Prosze odpowiedziec w miare
mozliwosc na nastepujace pytania:

1. Czy mozesz dokladnie zlokalizowac bol. Tzn. wskazac go jednym/dwoma
palcami, czy jest on rozlegly. Prosze o dokladne podanie lokalizacji /
obszaru.

2. Promieniuje w ktoryms kierunku?

3. Jaki jest charakter bolu. Czy jest on klujacy, piekacy, uciskajacy,
duszacy, zgniatajacy, tepy, uporczywy, zracy?

4. Jakie jest nasilenie bolu? Czy da sie go wytrzymac?

5. Jaki jest czas trwania bolu?

6. Jak czesto wystepuje?

7. Czy sa jakies szczegolne okolicznosci wystepowania, czy nie ma regul?

8. Czy sa jakies czynniki zaostrzajace? Zmiana pozycji ciala?

9. Czy sa jakies czynniki lagodzace bol? Zmiana pozycji ciala?

10. Wystepuja jakies zjawiska towarzyszace bolowi?

Konrado_W

5. Data: 2001-12-06 23:08:48

Od: "<Andro>" <a...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> 1. Czy mozesz dokladnie zlokalizowac bol. Tzn. wskazac go jednym/dwoma
> palcami, czy jest on rozlegly. Prosze o dokladne podanie lokalizacji /
> obszaru.

sam srodek klatki. (tzn tam gdzie sie zebra lacza :))

> 2. Promieniuje w ktoryms kierunku?

chyba nie czasami "teren" jest wiekszy w ktorym kierunku ale tylko czasami

> 3. Jaki jest charakter bolu. Czy jest on klujacy, piekacy, uciskajacy,
> duszacy, zgniatajacy, tepy, uporczywy, zracy?

klujaco-uciskajacy

> 4. Jakie jest nasilenie bolu? Czy da sie go wytrzymac?

poczatek i koniec sie da, ale sam srodek jest bardzo niemily

> 5. Jaki jest czas trwania bolu?

roznie od kilkumastu sekund do kilku minut
> 6. Jak czesto wystepuje?

wczoraj np bolalo mnie dosc dlugo a dzisiaj tylko kilka razy po kilka sekund

> 7. Czy sa jakies szczegolne okolicznosci wystepowania, czy nie ma regul?

chyba nie..

> 8. Czy sa jakies czynniki zaostrzajace? Zmiana pozycji ciala?

hm.. dziisaj jak sie obrocilem w lewo to bolalo przez chwile troche mocniej
ale tylko przez chwile

> 9. Czy sa jakies czynniki lagodzace bol? Zmiana pozycji ciala?

yyyyyyy....chyba nie?

> 10. Wystepuja jakies zjawiska towarzyszace bolowi?

nie raczej nie.

6. Data: 2001-12-06 23:24:32

Od: "Robert Wojciechowski" <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Założę się że jak pójdziesz do internisty i nie
powiesz mu nic
więcej to wyśle cię na RTG klatki piersiowej i
kręgosłupa
,badania laboratoryjne i EKG .
Może ty być nic groźnego ale może np być
rozwarstwianie
się odcinka aorty -w tym przypadku ognisko bólu
może
się przesuwać .
Do wykonania gastroskopii ocena stanu serca też
jest
wskazana.
Nie lekceważ ! Wstrzymaj się z wysiłkiem /
imprezowaniem
do czasu otrzymania wyników badań.

Robert

7. Data: 2001-12-06 23:55:20

Od: "Konrado_W" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Rozwarstwianiu aorty towarzyszy silny bol rozrywalacy, a nie
klujaco-uciskajacy.

Wykluczylbym niedokrwienie miesnia sercowego

Moim zdaniem moze to byc jakis stan zapalny lub nerwobol. Na odleglosc, bez
bezposredniego kontaku trudno powiedziec.

Moze to byc zapalenie osierdzia, tchawicy, oplucnej, zmiany w srodpiersiu,
bol pochodzacy od kregoslupa, przelyku...

Dlatego polecam wizyte u lekarza i dokladniejsze zbadanie problemu.

Konrado_W

8. Data: 2001-12-07 00:05:03

Od: "<Andro>" <a...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

no to ladnie....troche sie zmartwilem musze isxc na jakas wizyte...troche
powaznie to brzmi
.dzieki za rade :)

krew
IGF 1 BP
ataki paniki
sodium lauryl ...
Diagnostka chorób serca przez sieć - zapytanie