BSE a Kreuzfeld-Jakob - realne zagrozenie czy histeria?

1. Data: 2001-06-07 12:05:06

Temat: BSE a Kreuzfeld-Jakob - realne zagrozenie czy histeria?
Od: Tomasz Holdowanski <m...@U...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Czy istnieja jakiekolwiek dowody wiazace spozywanie miesa i innych
produktow krow zarazonych BSE z ludzka choroba Kreuzfelda-Jakoba? Na
ile jest to realne zagrozenie, a na ile histeria nie majaca pokrycia w
rzeczywistosci? Moj ojciec - weterynarz spokojnie wcina tatara
twierdzac, ze prawdopodobienstwo zlapania BSE przez czlowieka jest
mniejsze niz wylosowanie szostki w TotoLotku. Jak jest z innymi
produktami? Czy powinienem odstawic moje ulubione zelki Haribo? :-)

Z gory dzieki za wszelkie informacje.
Pozdrawiam,
Mordazy.

Odpowiadajac USUN-TO. z mojego adresu. Albo...

mailto:m...@p...onet.pl.
ZAWSZE JEST JESZCZE NADZIEJA
NA OGOLNOSWIATOWY KATAKLIZM.

2. Data: 2001-06-07 15:51:17

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 7 Jun 2001, Tomasz Holdowanski wrote:

> ile jest to realne zagrozenie, a na ile histeria nie majaca pokrycia w
> rzeczywistosci? Moj ojciec - weterynarz spokojnie wcina tatara

trudno powiedziec, poniewaz okres wylegania tej choroby jest bardzo
dlugi (nawet 30 lat).

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

3. Data: 2001-06-07 19:15:41

Od: Tomasz Holdowanski <m...@U...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Deep inside the Matrix, convinced that Thu, 7 Jun 2001 17:51:17 +0200
is the real date, Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> has written
something quite wise. But he wasn`t the one.

>trudno powiedziec, poniewaz okres wylegania tej choroby jest bardzo
>dlugi (nawet 30 lat).

Phe!
Za 30 lat juz pewnie bedzie sprawdzone lekarstwo na to chorobsko :-)))
A je bede mial prawie 60 lat :-))))

Dzieki za odzew.

4. Data: 2001-06-08 04:05:19

Od: Artur Drzewiecki <d...@p...bez.onet.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja powiem jedno - dowiedziono tylko, że priony BSE mogą wywołać chorobę
CJD u ludzi (zresztą nieco inną postać niż klasyczna). Natomiast, co do
mięsa - ludzie są drapieżnikami i mają lepsze proteazy w przewodzie
pokarmowym. Co do odporności prionów na te proteazy, to nie ma
jednoznacznych wyników.
Natomiast co do ludzi z CJD - są to osoby, które zaraziły się w
pierwszej połowie lat 1980. Wtedy popularne były leki pochodzenia
zwierzęcego (np. insulina wołowa, wzmacniające preparaty z wątroby
cieląt etc, podawane pozajelitowo i czasami do dzisiaj stosowane przez
starszych lekarzy). Proces technologiczny ich otrzymywania nie
inaktywuje prionów a sposób podawania chroni przed proteazami.
Jest to ciekawa droga zakażenia i warta zbadania, ale koncerny
farmaceutyczne mają wpływy i blokują badania w tym kierunku - nie dziwię
się im, bo gdyby czegoś dowiedziono, to jakie by były odszkodowania?
--
Artur Drzewiecki
d...@p...bez.onet.spamu.pl

Jeśli chcesz wysłać mi list, usuń słowa "bez." i "spamu." z mego adresu.

5. Data: 2001-06-08 07:00:18

Od: "Wojtek" <w...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zajrzyj na strone http://www.halat.pl/cjd.html
Jest tam sporo informacji na interesujacy Cie temat. Nie wszystkie jednak
nalezy przyjmowac bezkrytycznie, gdyz nie sa to pewniki, a jedynie
podejrzenia.

***************************
Wojciech Gocek MD
n...@o...lublin.pl

7. Data: 2001-06-08 07:01:46

Od: "Wojtek" <w...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wojtek" <w...@f...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Jest tam sporo informacji na interesujacy Cie temat. Nie wszystkie jednak
> nalezy przyjmowac bezkrytycznie, gdyz nie sa to pewniki, a jedynie

Przepraszam, nie wiem dlaczego poszło 2 razy.

WG.

medycyna afrykańska
Jakie krople do nosa na katar sienny?
lekarz lub pielęgniarka
Zabobon
3 miliardy odszkodowania dla chorego na raka pluc palacza papierosow zasadzone od PM