BUDESONID

1. Data: 2002-10-09 17:15:47

Temat: BUDESONID
Od: "Jollen" <j...@p...pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Mam syna chorego na astme (diagnoza alergologa po spirometrii, testach i
osluchaniu oskrzeli)
Zalecono mu stosowanie Sereventu, Budesonidu (2x1 kazdy) oraz Salbutamolu
doraznie.
Wszystko bylo ok, niestety tylko przez dwa miesiace, potem znowu: tiki,
drgania konczyn (sama nie wiem jak to opisac), kaszel no i rzecz jasna
przeziebienia.

Bylismy dzis u tego samego specjalisty i .............
1 - zginal wpis do kartoteki z poprzedniej wizyty
2 - lekarz stwierdzil, iz to nasilenie alergenu (plesni) powoduje gorsze
samopoczucie
3 - uwaga! dziecko nie ma astmy, tylko alergie, ktora sie nasila bo jest
jesien
4 - zeby zapobiec zlemu samopoczuciu dziecka mam zwiekszyc dawke Budesonidu
do 3x2 (pozostale bez zmian)

Moje watpliwosci
czy mozna tak beztrosko zmieniac diagnozy? (nie zginely wyniki testow i
spirometrii)
czy dawka Budesonidu 3 dziennie po 2 wdechy (aerozol) to nie zbyt duzo dla
7-latka?
slyszalam, ze organizm moze sie "przyzwyczaic' do leku i wtedy nalezy go
zmienic, no i ze Budesonid dla dziecka (w wyjatkowych sytuacjach) podaje sie
max 3 dawki dziennie

Co o tym myslicie?

Jollen

2. Data: 2002-10-10 07:29:29

Temat: Re: BUDESONID
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 9 Oct 2002, Jollen wrote:

> Moje watpliwosci
> czy mozna tak beztrosko zmieniac diagnozy? (nie zginely wyniki testow i
> spirometrii)

z Twojego opisu mozna przypuszczac, ze rozpoznano astme alergiczna.
Alergia jest pojeciem
ogolniejszym - byc moze jest to astma wraz z pylkowica. Polecam Ci
zapoznanie sie z wieloma publikacjami dla chorych i rodzicow na
temat astmy i chorob alergicznych

> czy dawka Budesonidu 3 dziennie po 2 wdechy (aerozol) to nie zbyt duzo dla
> 7-latka?

zalezy czy jest to budesonid dzieciecy (mite) czy dla doroslych (forte) -
trzeba przeliczyc na dawke dobowa w mikrogramach

> slyszalam, ze organizm moze sie "przyzwyczaic' do leku i wtedy nalezy go

nie slyszalem o tachyfilaksji na sterydy wziewne

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

3. Data: 2002-10-10 07:39:07

Od: "Jollen" <j...@p...pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

> zalezy czy jest to budesonid dzieciecy (mite) czy dla doroslych (forte) -
> trzeba przeliczyc na dawke dobowa w mikrogramach

Dzieki za odpowiedz, maly bierze Budesonid forte
jedna dawka zawiera 0,2 mg budesonidu

Pozdrawiam Jollen

4. Data: 2002-10-18 06:57:43

Od: "Mrowka" <m...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> slyszalam, ze organizm moze sie "przyzwyczaic' do leku i wtedy nalezy go
> zmienic, no i ze Budesonid dla dziecka (w wyjatkowych sytuacjach) podaje

Moj syn ma trzy lata i w momencie kiedy alergia daje o dobie znac tzn gdy
zaczena kaslac lub ma wysypke serwujemy mu Budesonid 3 razy po dwa
psikniecia.W normalnym stanie dwa razy dziennie dwa psikniecia.

Magda

5. Data: 2002-10-18 17:08:18

Od: "Jollen" <j...@p...pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mrowka" <m...@p...wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> zaczena kaslac lub ma wysypke serwujemy mu Budesonid 3 razy po dwa
> psikniecia.W normalnym stanie dwa razy dziennie dwa psikniecia.

Ale serwujecie mu w takich dawkach Budesonid Forte? (bo taki dostaje moj
syn)
A na dokuczliwy kaszel ma dodatkowo przepisane tabletki Singulair no i
Salbutamol doraznie

6. Data: 2002-10-19 18:34:17

Od: f...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Astma to też choroba alergiczna. Budesonid nie jest jakoś bardzo szkodliwy, ale
żadnych leków nie można brać w nieskończoność. Zalecam walczyć z pleśniami.
Odpowiedni odkurzacz, walka z wilgocią, wycieranie kurzu na "tłusto",
wietrzenie mieszkania. Gdy sytuacja nie ulegnie zmianie to pójść do innego
specjalisty.

7. Data: 2002-10-19 22:55:55

Od: "Mrowka" <m...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jollen" <j...@p...pf.pl> napisał w wiadomości
> Ale serwujecie mu w takich dawkach Budesonid Forte? (bo taki dostaje moj
> syn)
> A na dokuczliwy kaszel ma dodatkowo przepisane tabletki Singulair no i
> Salbutamol doraznie

O matko! Co ja gadam! My serwujemy Cromogen.A Budesonid tylko w momencie gdy
Alek jest chory,dochodzimy nawet do 3 razy po 3 psiknienia ale to np przy
zapaleniu pluc.Przy lagodniejszych chorobach mniej.

magda

8. Data: 2002-10-20 19:22:41

Od: "Marucha" <w...@f...polbox.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Mrowka <m...@p...wp.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:aoobap$qhm$...@n...tpi.pl...

> [...]
> zaczena kaslac lub ma wysypke serwujemy mu Budesonid 3 razy po dwa
> psikniecia.W normalnym stanie dwa razy dziennie dwa psikniecia.

czeste podawanie sterydow moze powodowac grzybice a wiec po kazdej dawce
nalezy plukac

Kręgi
Atlas Sobotty CD
Badanie - refluks