Baaaaardzo prosze o tlumaczenie

1. Data: 2008-03-19 10:53:35

Temat: Baaaaardzo prosze o tlumaczenie
Od: K...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Lyme Disease and the Lyme Disease and the Immune System Immune System
Borrelia Borrelia burgdorferi burgdorferi - one of the most complex
known bacteria one of the most complex known bacteria

- a immunologic stealth bacteria a immunologic stealth bacteria

Immune Suppression Immune Suppression
* Complement Inhibition Complement Inhibition
* Inhibitory cytokine induction Inhibitory cytokine induction
* Monocyte Monocyte tolerization tolerization
* Antibody Sequestration in Immune Complex Antibody Sequestration in
Immune Complex
Phase and Antigenic Variation Phase and Antigenic Variation
* Gene switching (trypanosomes) Gene switching (trypanosomes)
* Mutation Mutation
* Variable antigen expression Variable antigen expression
* Auto Auto- -induction induction
Physical Seclusion Physical Seclusion
* Intracellular Sites Intracellular Sites
- Multiple Cell types including Multiple Cell types including
Synovial Synovial, Endothelial cells, Fibroblasts, Macrophages ,
Endothelial cells, Fibroblasts, Macrophages
* Persistent In Persistent In- -vivo vivo
* Extracellular Extracellular Sites Sites
- Privileged Sites Privileged Sites
- Cyst formation Cyst formation
Secreted Factors Secreted Factors
* Neurotoxin Neurotoxin
* Porin

2. Data: 2008-03-19 12:58:43

Temat: Re: Baaaaardzo prosze o tlumaczenie
Od: "Aicha" <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <K...@g...com> napisał:

> Lyme Disease and the Lyme Disease and the Immune System Immune
> System Borrelia Borrelia burgdorferi burgdorferi - one of the most
> complex known bacteria one of the most complex known bacteria

A czemu prawie wszystko jest powtórzone dwukrotnie?

--
Pozdrawiam - Aicha

3. Data: 2008-03-19 16:19:13

Od: "MK" <m.kostrzewa@bez tego.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sorry, zle mi sie skopiowalo. Jeszcze raz:

[...]
Monocyte tolerization
Antibody Sequestration in Immune Complex
Phase and Antigenic Variation
Gene switching (trypanosomes)
Mutation
Variable antigen expression
Auto induction
Physical Seclusion
Intracellular Sites
Multiple Cell types including Synovial Synovial, Endothelial cells,
Fibroblasts, Macrophages ,
Persistent In - vivo
Extracellular Sites
Privileged Sites
Cyst formation
Secreted Factors
Neurotoxin
Porin

4. Data: 2008-03-19 17:08:14

Od: "Aicha" <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MK" napisał:

> Borrelia burgdorferi burgdorferi - one of the most complex known
> bacteria - a immunologic stealth bacteria

Borrelia burgdorferi - jedna z najbardziej kompleksowo poznanych
bakterii - niewykrywalna przez układ odpornościowy.

> Immune Suppression

# Immunosupresja (hamowanie ukł. odp.)

> Complement Inhibition

Inhibicja dopełniacza

> Inhibitory cytokine induction

Indukcja cytokin inhibicyjnych (hamujących ukł. odp.)

> Monocyte tolerization

Indukcja tolerancji monocytów

> Antibody Sequestration in Immune Complex

Sekwestracja (wychwytywanie) przeciwciał w kompleksach
immunologicznych

> Phase and Antigenic Variation

# Zmienność fazowa (włączanie/wyłączanie ekspresji genów dla
czynników wirulencji) i antygenowa

> Gene switching (trypanosomes)

Przełączanie genów (świdrowce)
(prawdop. chodzi o przełączanie antygenowe)

> Mutation

Mutacje

> Variable antigen expression

Zmienna ekspresja antygenów

> Auto induction

Auto indukcja (produkcji białek)

> Physical Seclusion

# Fizyczne ukrywanie się

> Intracellular Sites

wewnątrz komórek

> Multiple Cell types including Synovial Synovial, Endothelial cells,
> Fibroblasts, Macrophages ,

- w wielu typach komórek: maziówkowych, endotelialnych, fibroblastach,
makrofagach

> Persistent In - vivo

przetrwanie in vivo

> Extracellular Sites

na zewnątrz komórek

> Privileged Sites

- miejsca urzywilejowane

> Cyst formation

- tworzenie cyst

> Secreted Factors

# Wydzielane czynniki (substancje)

> Neurotoxin

neurotoksyna

> Porin

poryna

--
Pozdrawiam - Aicha (bez kozery powiem pińcet;)))

5. Data: 2008-03-19 21:52:27

Od: "MK" <m.kostrzewa@bez tego.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wielkie dzieki!

Wyslalem do ciebie prezentacje, do ktorej potrzebne mi bylo to tlumaczenie.
Jesli nie doszlo to znajdziesz je tu: www.borel-vs-endo.dl.pl

Pozdrawiam!

6. Data: 2008-03-19 23:17:39

Od: "Aicha" <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MK" napisał:

> Wielkie dzieki!

Prosz :) Z przyjemnością przypomniałam sobie moją dziedzinę. Zupełnie
inny komfort pracy niż dwugodzinne męczarnie przy tłumaczeniu własnej
umowy o pracę dzień wcześniej ;)

> Wyslalem do ciebie prezentacje, do ktorej potrzebne mi bylo to
> tlumaczenie.
> Jesli nie doszlo to znajdziesz je tu: www.borel-vs-endo.dl.pl

Nie doszło - pewnie przez inteligentny (;)) odspamiacz. Poproszę o
wysyłkę na blueberry37 (at) gmail.com
Zamiast prezentacji widzę jakąś stronkę do wrzucania plików.

--
Pozdrawiam - Aicha
"czyżby zazdrość?

Defiwibrator - przełom w leczeniu impotencji?
Rzs mikrochirurgia dłoni
Co sadza o tym lekarze na grupie? Taki mutant bedzie zyl?
Nagłe wypadanie włosów u dziecka 9 lat
zapisy do sanatorim