Baba drozdzowa parzona

1. Data: 2002-02-14 13:16:24

Temat: Baba drozdzowa parzona
Od: "Sylwia & Jurek" <s...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wlasnie zrobilam, ale jako ze robilam ciasto drozdzowe parzone po raz
pierwszy, wiec zupelnie nie mam pojecia, jak to powinno wygladac. Zaparzylam
make z mlekiem i wyszlo mi cos w rodzaju gluta, do ktorego to potem dodalam
drodze z cukrem. Troszke ten glut zrobil sie luzniejszy. Glut z drozdzami
nie chcial za bardzo rosnac, wiec myslalam, ze cos spartaczylam i nie
czekalam za dlugo. Teraz wszystko razem z tym zaparzonym glutem wyrasta w
formie i przeczytalam, ze takie ciasto parzone wyrasta dluzej. Jak to
wyglada? Czy powinnam byla czekac dluzej az glut raczy wyrosnac? A tak w
ogole to macie jakis sprawdzony przepis babki parzone?
Sylwia

1. Data: 2002-02-14 19:29:17

Temat: Re: Baba drozdzowa parzona
Od: "tpi" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

A może lepiej Bagels-bułki,które obgotowuje sie przed pieczeniem.

1. Data: 2002-02-14 19:42:08

Od: "Sylwia & Jurek" <s...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Osoba znana jako "tpi" <m...@w...pl> zapodała:
: A może lepiej Bagels-bułki,które obgotowuje sie przed pieczeniem.

A moge prosic przepis, nie znam tych bulek. :-)
Sylwia

1. Data: 2002-02-15 09:01:41

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Osoba znana jako "tpi" <m...@w...pl> zapodała:
> : A może lepiej Bagels-bułki,które obgotowuje sie przed pieczeniem.
>
> A moge prosic przepis, nie znam tych bulek. :-)
> --
Ja też się dołączam na ten przepis na bajgle. Mam już jeden, ale się boję
zrobić i chętnie bym porównała składniki.\

Wkn

1. Data: 2002-02-16 20:20:15

Od: "tpi" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bagels
30gświeżych lub 15g suszonych drożdży
2 łyżki oleju
2 łyżeczki soli
50g cukru pudru
500g pszennej mąki
1 jajo,roztrzepane do glazurowania
Drożdże rozpuścić w 250ml letniej wody,po czym dodać olej.Połączyć
sól,cukier i mąkę,a pośrodku zrobić niewielkie zagłębienie,w które należy
wlać rozrobione drożdże;wyrabiać masę do momentu,aż brzegi miski będą
czyste.Ugniatać ciasto dalej przez 10min,a potem przykryć ściereczką i
odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia na ok.30-45min.Wyłożyć 2 blaszki
papierem do pieczenia.Gdy ciasto podwoi swoją objętość,należy uderzyć w nie
mocno pięścią i ugniatać przez 8-10min.Następnie podzielić na 12-24 równe
części.Z każdej zrobić kulkę,a pośrodku niej wydrążyć otwór.Delikatnie
powiększyć go,aż otrzymamy kształt pączka z dziurką.Wykonane bułeczki
odstawić do wyrośnięcia na 15min.Nagrzać piekarnik do 200C.Równocześnie
doprowadzić wodę w rondlu do stanu tuż przed wrzeniem.Obgotować w niej
bagels po 1 min z każdej strony,po czym przenieść na przygotowane blaszki i
pozwolić im ostygnąć przez 5min.Teraz posmarować każdą bułeczkę roztrzepanym
jajkiem i piec przez 20-25min do momentu,aż przybiorą one brązowozłoty
kolor.
Pyszne na ciepło z masłem.Skorupka twarda i błyszcząca dzięki obgotowaniu

> [...]
> : A może lepiej Bagels-bułki,które obgotowuje sie przed pieczeniem.
>
> A moge prosic przepis, nie znam tych bulek. :-)

Jeden gar(nuszek) - F1
OT plama
Niebieski w kuchnie
????