Badania okulistyczne - prawo jazy kat D - autobus

1. Data: 2007-10-27 15:31:35

Temat: Badania okulistyczne - prawo jazy kat D - autobus
Od: Rafal M <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Moze ktos z gripowiczow sie orientuje: jakie sa wymagania przy
badaniach lekarskich (okulistycznych) na prawo jazy kat D (autobus)?

Czy osoba ktora ma krotkowzrocznosc z astygmatyzmem ma szanse je
przejsc?

Pozdrawiam
Rafal

2. Data: 2007-10-27 17:14:29

Temat: Re: Badania okulistyczne - prawo jazy kat D - autobus
Od: Rafal M <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 27 Pa , 17:31, Rafal M <r...@g...com> wrote:
> [...]
> badaniach lekarskich (okulistycznych) na prawo jazy kat D (autobus)?
>
> Czy osoba ktora ma krotkowzrocznosc z astygmatyzmem ma szanse je

Bedzie dlugie :)

Teraz znalazlem cos takiego:

http://www.abc.com.pl/serwis/du/1999/0772.htm

ROZPORZADZENIE
MINISTRA ZDROWIA I OPIEKI SPOLECZNEJ
z dnia 30 czerwca 1999 r.
w sprawie badan lekarskich osob ubiegajacych si o uprawnienia do
kierowania pojazdami i kierowców.
(Dz. U. z dnia 20 sierpnia 1999 r.)

I zalacznik 1 do tego rozporzadzenia:

SPOSOB OCENY STANU NARZADU WZROKU OSOB BADANYCH W CELU STWIERDZENIA
ISTNIENIA LUB BRAKU PRZECIWWSKAZAN ZDROWOTNYCH DO KIEROWANIA POJAZDAMI

i tutaj troche przytne:

Interesuje mnie kategoria D - wiec dopuszczalna korekcja:

I. Badanie osob ubiegajacych si o:

- przy ostrosci wzroku kazdego oka co najmniej 0,5 - korekcja
okularowa lub soczewkami kontaktowymi**) albo wewnatrzgalkowymi pod
warunkiem dobrej tolerancji i adaptacji
- przy ostrosci wzroku kazdego oka ponizej 0,5 - dopuszczalna korekcja
w granicach:
ą 4,0 Dsph
ą 2,0 Dcyl

I dalej:

II. Badanie osob:
- kierujacych pojazdami silnikowymi

Korekcja:

- przy ostrosci wzroku kazdego oka co najmniej 0,5 - korekcja
okularowa lub soczewkami kontaktowymi**) albo wewnatrzgalkowymi pod
warunkiem dobrej tolerancji i adaptacji - przy ostrosci wzroku kazdego
oka ponizej 0,5 - dopuszczalna korekcja w granicach: ą 3,0 Dsph ą 2,0
Dcyl

Co to sa te jednostki: Dsph i Dcyl?
W tej chwili mam okulary:
O.P sfera: -5,0, cylinder: -1,0, Os 15
O.L sfera -4,5, cylinder -0,5, Os 160.

Czyli moge sie pozegnac z mozliwoscia wyrobienia sobie prawka D i
pracy jako kierowca? Czy te wymagania co do korekcji w Dsph i Dcyl to
cos innego?

Pozdrawiam
Rafal

3. Data: 2007-10-28 13:15:26

Od: "Papkin" <s...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

> Co to sa te jednostki: Dsph i Dcyl?

tak jak nizej O.P - oko prawe, sfera (dioptri sfera - Dsph pewnie z
angielskiego lub laciny, D cyl to cylinder jak masz nizej :) os nie ma
znaczenia na moja wiedze tutaj, po prostu tak musisz miec ustawione dla
astygmatyzmu twojego). Chyba masz za duza korekcje - wiecej niz w ustawie ale
poczekaj na causa (spec od oczu z tej grupy bo lekarz). Zawsze mozesz isc na
LASIK i powinienec przejsc testy pozniej ;) Nie wiem czy nie wykluczaja takich
po LASIK, chyba w USA ARMY nie wolno byc po korekcji lasikiem ale to jest moze
legenda, ktos gdzies pisal na usnecie o tym.

4. Data: 2007-10-28 19:25:39

Od: Earl <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Papkin wrote:

> [...]
> wykluczaja takich po LASIK, chyba w USA ARMY nie wolno byc po korekcji
> lasikiem ale to jest moze legenda, ktos gdzies pisal na usnecie o tym.

Podobno po korekcji laserowej wzrasta wrażliwość na olśnienie, które
zawodowy kierowca musi mieć w normie.

5. Data: 2007-10-29 13:23:33

Od: Rafal M <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 28 Pa , 14:15, "Papkin" <s...@s...net> wrote:

> astygmatyzmu twojego). Chyba masz za duza korekcje - wiecej niz w ustawie ale
> poczekaj na causa (spec od oczu z tej grupy bo lekarz).

A Caus czesto sie tutaj pojawia?:)

Pozdrawiam
Rafal

6. Data: 2007-10-29 13:49:24

Od: "Marcin" <f...@w...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> badaniach lekarskich (okulistycznych) na prawo jazy kat D (autobus)?
>
> Czy osoba ktora ma krotkowzrocznosc z astygmatyzmem ma szanse je

Witam.
Wady wzroku najczęściej wyłapywane są podczas badań psychotechnicznych.
Tak więc wszystko zależy od tego.

7. Data: 2007-10-30 12:41:55

Od: Earl <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin wrote:

> Witam.
> Wady wzroku najczęściej wyłapywane są podczas badań psychotechnicznych.
> Tak więc wszystko zależy od tego.

Oczywiście, dlatego najpierw trzeba zrobić badanie psychologiczne na które,
w razie potrzeby, trzeba założyć dobrze dobrane okulary.

8. Data: 2007-11-01 16:09:57

Od: MacAaron <r...@n...gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

Rafal M:

> [...]
> warunkiem dobrej tolerancji i adaptacji
> - przy ostrosci wzroku kazdego oka ponizej 0,5 - dopuszczalna korekcja

Ja to rozumiem tak, że przy ostrości widzenia powyżej 0,5 (w okularach)
wielkość korekcji nie ma znaczenia, a to 4,0/2,0 D dotyczy przypadku, gdy
nawet z korekcją ostrość jest poniżej 0,5. Jeśli więc w okularach widzisz
dobrze, możesz prowadzić autobus.

MacAaron

kanałowe lecznie zęba
Antybiotyk a alkohol (trochę inaczej;)))
usuwanie mlecznego zeba
bol jak by po oparzeniu
wzrok czy brak przyzwyczajenia (monitor)