Badania wody pitnej

1. Data: 2004-12-14 10:03:19

Temat: Badania wody pitnej
Od: "slav" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy badaliście przydatność do spożycia wody z waszych kranów lub ze studni?
Ile to kosztuje i w jaki sposób się zleca? Czy w raporcie z badań jest
jednoznaczne stwierdzenie "zdatna/ niezdatna do picia" lub porównanie do
obowiązujących norm?

Pozdrawiam, Sławek

2. Data: 2004-12-14 10:45:58

Temat: Re: Badania wody pitnej
Od: "Kometa" <k...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

slav wrote:
> [...]
> studni? Ile to kosztuje i w jaki sposób się zleca? Czy w raporcie z
> badań jest jednoznaczne stwierdzenie "zdatna/ niezdatna do picia" lub

Pewnie duzo nie pomoge. Zleca sie w Sanepidzie :-). Nie wiem czy to ty
zawozisz probke, czy oni przyjada pobrac. Na moje oko, powinny byc podane
wyniki np. obecnosci okreslonych grup bakterii czy zawartosci zwiazkow w
odniesieniu do norm, ale nie znam obowiazujacych procedur. Tanie na pewno
nie jest - cos mi sie kolacze po glowie cena ok. 300 zl. W ogole badanie
mozna wykonac nawet w innym laboratorium, ale chyba tylko Sanepid ma
uprawnienia do orzeczenia o przydatnosci badanej wody do spozycia. Najlepiej
zadzwon do najblizszej stacji sanitarno-epidemiologicznej i sie zapytaj :-)
Kurcze, chyba nie pomoglam za wiele :-(

--
Kometa
Moje aukcje: http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=1998810

3. Data: 2004-12-14 12:11:22

Od: "pamana" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy badaliście przydatność do spożycia wody z waszych kranów

to co leci z kranó jest juz przebadane ,gdyby nie miało norm to by nie
leciało.
pozatym chyba nikt nie pije wody prosto z kranu.
p.

4. Data: 2004-12-14 13:51:25

Od: "slav" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki za sugestie. Spróbuję w Sanepidzie. U mnie akurat jest studnia więc
nikt za mnie takiego badania nie zleci.
Pozdrawiam, Sławek

5. Data: 2004-12-14 17:49:43

Od: "Reksio" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> to co leci z kranó jest juz przebadane ,gdyby nie miało norm to by nie
> leciało.
> pozatym chyba nikt nie pije wody prosto z kranu.

Sądzę że wątpię.
Przebadane jest tylko to co idzie do wodociągu. To co z niego wychodzi -
jest badane tylko okresowo.

Pozdrrr... Reksio

6. Data: 2004-12-15 07:29:48

Od: "Kometa" <k...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

slav wrote:
> Dzięki za sugestie. Spróbuję w Sanepidzie. U mnie akurat jest studnia
> więc nikt za mnie takiego badania nie zleci.

Daj znac, jak Ci poszlo. Sama z checia sie dowiem, jak to wyglada :-)

--
Kometa
Moje aukcje i nie tylko :-)

7. Data: 2004-12-18 18:10:57

Od: "flybee" <f...@r...nweveoewstrerrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

Na zlecenie badanie wody moga wykonać sanepidy, laboratoria wodociagów i tp.
ale za to się płaci bakteriologia w okolicach 200 zł fizyko-chemia chyba też
coś około tego. Jeśli masz podejrzenie, że woda nie spełnia wymagań
sanitarno-epidemiologicznych (barwa żółta, mętność duża, nieprzyjemny
zapach, nieokreślony posmak lub ktoś w rodzinie choruje -nie wyjaśnione
dolegliwości żołądkowo-jelitowe ) napisz skarge na złą jakość wody do
najbliżego Powiatowego Inspektora Sanitarnego- powinni w ciągu 14 dni
odpowiedzieć, pobrac próbki i wykonać nieodpłatnie badania.

8. Data: 2004-12-18 18:47:17

Od: "spp" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "flybee"
<f...@r...nweveoewstrerrada.pl> napisał w
wiadomości news:cq1s10$mlp$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
> dni
> odpowiedzieć, pobrac próbki i wykonać nieodpłatnie badania.

Po czym, jako właścielowi studni wlepić mandat i obciążyć kosztami.
:)
Do tego może dojśc odpowiedzialność karna na narażanie ludzi na
utratę zdrowia przez picie wody nieodpowiadającej normom.

--
spp
spp(na)op.pl

Junkers WRP 11 B - gdzie kupić tanio?