Badania - wysokie PLT

1. Data: 2005-02-18 08:37:47

Temat: Badania - wysokie PLT
Od: "Piotrek" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc.
Chcialbym sie was poradzic.

Moje badania:
WBC 10.1
LYM% 23.9
LYM 2.4
MID% 6.0
MID 0.6
GRAN% 70.1
GRAN 7.1
RBC 5.62
HGB 16.3
HCT 48.1
MCV 86.1
MCH 29.0
MCHC 33.7
RDW 14.5
PLT 730

Rok temu PLT tez bylo na tym poziomie.
Wiek - 29 lat.
Oczywiscie ide do hematologa, ale to w przyszlym tygodniu dopiero.
Co moze byc przyczyna tak wysokiego PLT ? Bo jak czytam to az mi sie slabo robi.

Dzieki za pomoc.
Piotrek

2. Data: 2005-02-18 20:17:49

Temat: Re: Badania - wysokie PLT
Od: a...@a...pl szukaj wiadomości tego autora

Medycyna to zupełnie nie moja branża ale oto co wyczytalam ze strony
www.zdrowie.org.pl

"Płytki krwi (PLT) - są to bezjądrzaste komórki, biorące udział w procesach
krzepnięcia krwi. W pewnych sytuacjach może dojść do wzrostu liczby płytek krwi
ponad wartości uznawane za normę. Może się tak stać w przebiegu chorób
nowotworowych krwi( czerwienica, przewlekła białaczka szpikowa), przewlekłych
chorób zapalnych ( np gruźlica, rzs), ponadto po usunięciu śledziony, w
niedokrwistości z niedoboru żelaza, w przypadku stosowania kortykosteroidów).
Częściej jednak spotyka się małopłytkowość (trombocypenię) spowodowaną np.
skutkami ubocznymi niektórych leków, niedoborami witaminy B12 lub kwasu
foliowego, zakażeniami, nowotworami i innymi chorobami'
pozdr.
agga

3. Data: 2005-02-18 20:24:10

Od: a...@a...pl szukaj wiadomości tego autora

Aha, moja dobra rada - zainwestuj i idz do dobrego lekarza a nie
do "przydzielonego z NFZ".Zaoszczedzisz czas na diagnozowaniea, takze moze uda
ci się uniknąc błędu w diagnozie wynikającego z ignorancji tudzież braku
motywacji do wykonywania zawodu lekarzy państwowych.
pozdr.
agga

czeste mycie - alergia - flora bakteryjna skory
czeste mycie - alergia - flora bakteryjna skory
mycie - alergia - flora bakteryjna skory
Onet oszalał albo kabaret
epidemiczne zapalenie rogówki