Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mail
From: "nieKrzys" <kris_73@ poczta.onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Badanie
Date: Thu, 23 Jan 2003 18:53:01 +0100
Organization: news.onet.pl
Lines: 54
Sender: m...@f...onet.pl@rw137.warszawa.cvx.ppp.tpnet.pl
Message-ID: <b0pa0v$dd6$1@news.onet.pl>
References: <b0ntea$cle$1@news.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: rw137.warszawa.cvx.ppp.tpnet.pl
X-Trace: news.onet.pl 1043344223 13734 217.99.1.137 (23 Jan 2003 17:50:23 GMT)
X-Complaints-To: a...@o...pl
NNTP-Posting-Date: 23 Jan 2003 17:50:23 GMT
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 5.00.2919.6600
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V5.00.2919.6600
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:182760
Ukryj nagłówki
Hej
Sa jeszcze inne eksperymenty.
U Cialdiniego w "Wywieraniu wplywu na ludzi" opisany jest przypadek, że ktoś
staje na ulicy i zaczyna się wpatrywać na szczyt wieżowca. Po kilku
minutach zbiera się spora grupa ludzi spoglądających
w górę, choć nikt nie wie po co i nic ciekawego się tam wcale nie dzieje.
A juz chcialem tworzyc spekulacje na temat tego szóstego i zdażyłem
przeczytać
w miedzyczasie odp Marzeny.
Ale podywaguję. A co mi szkodzi?
Otóż np. w handlu dobrego sprzedawcę uczy się, żeby nie kończył
przekonywania klienta
w momencie, gdy ten już się zdecydował.
Po dokonaniu transakcji należy jeszcze raz przypomnieć mu główne zalety
towaru i
pochwalić, że dokonał dobrego wyboru. (W przypadku towarow tanszych,
sprzedawanych
masowo w sklepie na poczatku instrukcji obslugi znajduje sie "Dziekujemy za
zakup i
gratulujemy wyboru najlepszego na rynku ... bla bla bla"
Jakby ktos chcial sprawwdzic, to np w drukarkach i skanerach Hewlett
Packard )
Chodzi o to żeby klient:
1) Nie miał wątpliwości, że popełnił pomyłkę i utwierdzić go w przekonaniu o
słuszności wyboru.
2) Dobrze zapamiętał zalety. Wtedy gdy kolega mu powie, że przepłacił za
samochód,
będzie mógł mu odpowiedzieć, że zapłacił więcej ale np. ma filtr
przeciwpyłkowy, a jest alergikiem.
Albo ze dostał coś innego "gratis", albo ze to seria limitowana itp.
3) Nie wycofał się z transakcji nastepnego dnia np. pod naciskiem żony, ale
umiał jej
sam sprzedać ten towar. (Dobry przykład negatywny w filmie "Glen Garry Glen
Rose")
Gdyby w tym badaniu uczestnicy mieli mozliwosc późniejszej zmiany
odpowiedzi,
to pasowałby tu mój pkt 1.
Pozdrawiam
nieKrzys
|