Badanie CA125-Pilne!!!Pomóżcie!!!!

1. Data: 2004-09-28 14:53:54

Temat: Badanie CA125-Pilne!!!Pomóżcie!!!!
Od: "Martita" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich!!!
Błagam pomóżcie!!! w tej chwili wyszła ode mnie zapłakana sąsiadka. Ma 26
lat i jest w piątym tygodniu ciąży. kilka miesiecy temu miała cystę na
jajniku i zarzywała leki i było ok. Dzis USG potwierdziło, że jest w ciąży.
Niestety na jajniku ( ma tylko lewy gdyz prawy straciła kilka lat temu) ma
krwiaka wielkości 8 cm.
Lekarz powiedział jej , że najpierw trzeba zobaczyć czy to coś złośliwego i
podjąć ewentualne kroki. Jeśli tak to operacja przy tak niskiej ciąży będzie
bardzo ryzykowna. tego świnstwa nie było jeszcze dwa miesiące temu i nie
wiadomo skąd sie wzięło.
Skierował ją na badanie CA125 ale oczywiście nie powiedział jej co to jest.
I w związku z tym moje pytanie; czy któraś z szanownych pań przechodziła je
i mogłaby coś bliżej napisać, jak wygląda , czemu ma słuzyc itd? Prosze bo
już nie wiem jak mam pomóc mojej sąsiadce!!!!
Za wszystkie rady serdecznie dziękuje!!!!
marta

2. Data: 2004-09-28 15:38:27

Temat: Re: Badanie CA125-Pilne!!!Pomóżcie!!!!
Od: "Aska" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> już nie wiem jak mam pomóc mojej sąsiadce!!!!
> Za wszystkie rady serdecznie dziękuje!!!!

pewnie dużo ci nie pomoge , oto co znalazłam na stronie http://onkoink.pl
Marker nowotworowy CA125 jest pomocnym narzędziem w diagnostyce i
monitorowaniu raka jajnika, niemniej może być podwyższony także w innych, nie
związanych z nowotworem sytuacjach ginekologicznych - głównie w stanach
zapalnych narządów miednicy mniejszej a także zdrowych kobiet w okresie
menstruacji i w pierwszym trymestrze ciąży. Do wzrostu poziomu CA-125 może
dojść także w przypadku istnienia mięśniaków macicy łagodnych guzach jajników,
endometriozie oraz w zespole Meigsa.
Jego podwyższony poziom stwierdza się również w chorobach nieginekologicznych
tj. w przypadku raka lub marskości wątroby lub marskość wątroby, a także
nowotworów złośliwych narządów takich jak: trzustka, płuco, jelit oraz u
chorych na chłoniaki.
W przypadku raka jajnika podwyższony poziom CA-125 stwierdza się w ok. 90%
przypadków, dlatego też jego prawidłowy poziom nie wyklucza istnienia tego
nowotworu.

moim zdaniem nie ma co na razie panikować - niech zrobic ten wynik i si eokaze
jak wynika z powyższego opisu jeszcze o niczym ten marker nie przesądza

sama mam miec skierowanie na niego z powodu nawracających cyst prawego
jajnika ech......

przeciez nie ma jeszcze tego wyniku , nie wie jaki wyszedł , a cysty szdarzaja
sie u wielu kobiet .....co nie oznacza od razu najgorszego , w tym takze takie
krwotoczne

pozdrawiam

Aska

3. Data: 2004-09-28 15:53:48

Od: "Aska" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> już nie wiem jak mam pomóc mojej sąsiadce!!!!
> Za wszystkie rady serdecznie dziękuje!!!!

badanie polega na pobraniu krwi , aha nie zaszkodzi skonsultowac się z jeszcze
jednym lekarzem , najlepiej z dużą praktyką

pozdr

Aska

4. Data: 2004-09-28 16:16:49

Od: "Martita" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo Ci dziękuję!!!

5. Data: 2004-09-28 17:35:24

Od: "Dominika" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Martita" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> już nie wiem jak mam pomóc mojej sąsiadce!!!!
> Za wszystkie rady serdecznie dziękuje!!!!

Jestem w tej samej sytuacji tylko, że nie w ciąży. Ca - 125 wykryje, czy
torbiel. która się zrobiła może mieć znamiona narosli nowotworowej. Torbiele
pojawiają się i znikają :))) Myślę, że pierwsze co dziewczyna powinna zrobić
to iść do kompetentnego(=prywatnie), sprawdzonego lekarza. W Krakowie mogę
podac namiar.
Pozdrawiam
Dominika
PS. Moja ma 6x5 cm przynajmniej tyle było miesiąc temu przed leczeniem
duphastonem i w środe 06.10 dowiem się czy pomogło.
PPS. Proponuje też spojrzec kilka postów wyżej na post "torbiel jajnika"

6. Data: 2004-09-28 19:54:54

Od: "Aska" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> duphastonem i w środe 06.10 dowiem się czy pomogło.
> PPS. Proponuje też spojrzec kilka postów wyżej na post "torbiel jajnika"

hejk ato ja si emoe dopisze coby podtrzymac jakos załamaną sąsiadkę ......z
torbielami borykam się hmm..........od 8 klasy szkoly podstawowej ( wtedy sie
wchłonęła pod wplywem jakiegos sztucznego hormonu ), następną juz dwukomorowa
miałam w wieku 21 lat ( wtedy lezenie Cilestem , w końcu biopsja ściągniecie
tego całego plynu, zbadanie go histopatologicznie -obraz odpowiadający
torbieli prostej , depo medrol wstrzyknięcie w to miejsce i antybiotyk )

4 lata spokoju i od pol roku mam znowu ech........leczenie Minulet,
Microgynon21 etc torbiel dwukomorowa po pol roku usg wielkośc 66,5/40 po
miesiącu od poprzedniego 65/39mm wiec opornie cościk sie zmniejsza

szczerze mowiac wolałabym ju zleczyc przyczyne powstawania a nie sama torbiel
ael jak wiadomo ciezko teraz trafić na lekarza kt. bylby odpowiedni itd

niech kolezanka nie załamuje się , jeszcz enic nie jest przesądzone , tak smao
jak duzo kobiet ma torbiele w czasie ciązy kt dopiero wtedy czasem znikają (
ostatni arada mojego doktora zajść w ciąże moze pomoze hehehe i ponoc u
niektórych kobiet pomaga )

tak wiec głowa do góry grunt to nie poddawac sie czarnym myślom :))

i tak jak radziła Dominika i ja poszukac dobrego lekarza ......nawet prywatnie
( chocia zja sie lecze prywatnie ale jakos na razie malo skutecznie ) jak ktos
ma namiar na dobrego ginekologa w Białymstoku to prosze o kontakt hehehe

pozdrówka i będzie dobrze, musi byc , a pozytywne myślenie moze wiele zdziałac

pozdrawiam

Aska

7. Data: 2004-09-28 21:09:16

Od: "Martita" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Po przeczytaniu Waszych odpowiedzi dała się troche uspokoić i już lepiej
patrzy na całą tę sprawę. Po prostu martwi się bo ginekolog idiota
nastraszył ją , ze ma niewielkie szanse na utrzymanie ciąży bo ciąć trzeba
będzie....
Ale prztłumaczyłam jej co nieco ... dzięki Wam.
Serdecznie dziękuję i pozdrawiam

8. Data: 2004-09-28 21:22:41

Od: "Aska" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> będzie....
> Ale prztłumaczyłam jej co nieco ... dzięki Wam.

moją mame jak byla ze mną w ciazy tez ginekolog idiota w 6 miesiacu nastraszyl
ze płod obumarły i nic tylko usunąć a jak widac zyje i ma juz 25 latek :))))
jedyna rada to znależć innego lekarza , naajlepiej z polecenia znajomych kt
mieli dzieci itd i jak pisałam wczesniej doswiadczonego tzn z dość duzą
praktyka itd

będzie dobrze

pozdrawiam raz jeszcze

Aska

9. Data: 2004-09-29 08:21:53

Od: Katarzyna <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc,
Ja w piatym tygodniu ciazy nagle znalazlam sie na stole operacyjnym,
torbiel jajnika. Jajnik byl przez ta torbiel zawiazany i w kazdej chwili
grozilo peknieciem torbiela. Operacja byla pod pelna narkoza, po niej
dostawalam jeszcze przez tydzien ketonal. Lekarze liczyli na to ze poronie,
a jednak ciaza byla na tyle silna ze to przetrzymala. W tej chwili jestem
17 tyg., a dziecko jest podobno zdrowe. Wierze ze z Twoja kolezanka i jej
dzieckiem wszystko bedzie dobrze.
Pozdrawiam
Kasia

10. Data: 2004-09-29 08:47:45

Od: Joanna Duszczyńska <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Katarzyna" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> Lekarze liczyli na to ze poronie,
^^^^^^
> a jednak ciaza byla na tyle silna ze to przetrzymala.

Naprawdę to chciałaś napisać?
"Liczyli na to"
a nie "liczyli się z tym" ?!
--