Badanie Dopplerowskie?

1. Data: 2002-05-14 09:59:02

Temat: Badanie Dopplerowskie?
Od: <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak w temacie, będę wdzięczna rozjaśnienie specyfiki i charakteru tego badania
lub link prowadący do informacji na ten temat.
Dziękuję i pozdrawiam
KateS

2. Data: 2002-05-15 22:46:11

Temat: Re: Badanie Dopplerowskie?
Od: "Mike G." <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Jak w temacie, będę wdzięczna rozjaśnienie specyfiki i charakteru tego
badania
>lub link prowadący do informacji na ten temat.

Moze zw. z efektem Dopplera, czyli odczuwana zmiana czestotliwosci
slyszanego przez nas dzwieku (efekt przejezdzajacego obok nas samochodu)?

3. Data: 2002-05-16 20:45:32

Od: Digit <d...@p...no.spam.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Mike G." <g...@w...pl> wrote in news:abuogn$fnf$1@news.tpi.pl:

> badania
>
> Moze zw. z efektem Dopplera, czyli odczuwana zmiana
> czestotliwosci slyszanego przez nas dzwieku (efekt
> przejezdzajacego obok nas samochodu)?

Jesli chodzi o badanie USG to faktycznie o to chodzi (tzn na
podstawie zmian czestotliwosci fali ultradzwiekow ocenia sie przeplyw
krwi w naczyniach krwionosnych itp
Darek

4. Data: 2002-05-17 09:17:06

Od: Przemek Borys <P...@p...f47.n484.z2.fidonet.org> szukaj wiadomości tego autora

EHLO s...@p...onet.pl!

[14 May 02][Stardate [-30]8457.5] seveno9@poczta.onet.pl->All
>Jak w temacie, będę wdzięczna rozjaśnienie specyfiki i charakteru
>tego badania lub link prowadący do informacji na ten temat.

Nadajesz ultradźwięki w kończynę, one są następnie odbierane przez krwinki we
krwi. Krwinki wzbudzane są do drgań z częstotliwością dopplera. Drgania
przenoszą się przez krew na zewnątrz, dając podwojone przesunięcie
dopplerowskie.
W prostych urządzeniach można określić czy występuje przepływ krwi, ewentualnie
jego kierunek; w lepszych można również ustalić szybkość przepływu, a dzięki
echu w metodach pulsacyjnych można również ustalić przekrój naczynia (jak w USG
typu A), itp.

--
____\___\___
(_(\|,|_|,|_ [ /o)\ | GCS/S/TW/P d? s+:- a22 UL++++/H L++(++++) PGP- ]

5. Data: 2002-05-17 10:17:20

Od: <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Moze zw. z efektem Dopplera, czyli odczuwana zmiana czestotliwosci
> slyszanego przez nas dzwieku (efekt przejezdzajacego obok nas samochodu)?
Chyba nie bowiem, AFAIK badanie takie wykonują przychodnie o specjalności
kardiologicznej, wiec zapewne ma ono związek z tym właśnie działem medycyny, a
może bardziej z przepływem tętniczym lub żylnym....?, to wszystko co wiem but
sorry I'm total lamer.
KateS

6. Data: 2002-05-17 12:37:29

Od: "Tomasz Bandurski" <t...@d...this_amg.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chyba nie ....
Jednak tak, ale chodzi o zmiane czestotliwosci fali ultradzwiekowej. Badanie
wykonuje się aparatem USG wyposazonym w odpowiedni modul analizujacy te
zmiany. Fala odbija sie od poruszajacych sie np. krwinek informujac o
predkosci przeplywu krwi w danym miejscu - i do tego najogolniej sluzy
badanie Dopplerowskie.

T.B.

pęknięcie błony bębenka
odpowiedniki lekow - pytanie całkiem luźne
Academia Medica Varsoviensis- How?
niewydolność żylna
Opticrom, Histimet czy jeszcze coś innego ?