Badanie USG - jaka diagnoza?

1. Data: 2004-09-09 09:43:11

Temat: Badanie USG - jaka diagnoza?
Od: "gdn" <g...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich,

W związku z problemami urologicznymi jakie u mnie występują (częstomocz),
byłem wczoraj na badaniu USG. Badanie jak badanie tylko, że ja nic nie
rozumiem opisu, a do lekarza idę dopiero w następnym tygodniu.

Poniżej zamieszczam opis:

"Wątroba jednorodna zmian nie wykazuje, pęcherzyk żółciowy cienkościenny,
bez cech załogów, drogi żółciowe nieposzerzone, pole trzustkowe zmian nie
wykazuje, śledziona jednorodna niepowiększona.
Nerki zwykłej wielkości bez cech załogów lewa bez cech zastojów, w prawej
zaznaczony UKM.
Pęcherz moczowy o gładkim zarysie. Gruczoł krokowy o wymiarach 34x29x33. Po
mikcji w pęcherzu zalega 160ml moczu. Przestrzeń zaotrzewnowa wolna. Cech
wolnego płynu w jamie otrzewnowej nie widać."

To tyle opis, czy jest na grupie jakiś lekarz, który by mógł powiedzieć, czy
takie wyniki wskazują na jakaś przypadłość.

Dla informacji podam, że mam 26 lat.

Z góry dziękuję za odpowiedź.

Pozdrawiam,

Piotrek

2. Data: 2004-09-09 16:12:44

Temat: Odp: Badanie USG - jaka diagnoza?
Od: "vsop" <e...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jako nie lekarz - wygląda mi to na prostatę.

3. Data: 2004-09-09 17:29:13

Temat: Re: Badanie USG - jaka diagnoza?
Od: "Ewa" <e...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Generalnie z narzadami jamy brzusznej jest ok, jest tylko niewielkie
zaleganie moczu w pecherzu moczowym,a wtornie-w nerce prawej( zaakcentowany
UKM czyli uklad kielichowo-miedniczkowy nerki), aczkolwiek taka akcentacja
UKM wystepuje czasem i u ludzi zupelnie zdrowych jako wariant normy.
Przyczyny zalegania moczu to badanie nie uwidocznilo, moze byc
roznie-zakazenia, przerost prostaty, aczkolwiek u ciebie prostata jest
prawidlowej wielkosci, a i wiek-26 lat wskazuje na male prawdopodobienstwo
przerostu prostaty ( to przypadlosc panow po 50-tce). Czasem moga byc tez
male kamyczki w nerkach ktorych nie widac na usg, albo piaseczek, ktory
wlasnie ci sie przeciska przez drogi moczowe i moze powodwac takie objawy
(samoistnie sie wydala). Biorac pod uwage wiek najbardziej prawdopodobne
moze byc zwykle zapalenie pehcerza moczowego albo cewki, tak na pierwszy
rzut oka nie wyglada to na nic groznego, ale oczywiscie przyczyny
dolegliwosci ustali lekarz ktory cie zobaczy i zbada.
pozdrawiam
ewa

4. Data: 2004-09-09 21:26:15

Od: "Robert" <r...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jako nie lekarz - wygląda mi to na prostatę.

Prostata i owszem jest, nie da sie ukryc tyle ze jej rozmiary sa w normie.

Robert Milewski

5. Data: 2004-09-09 22:57:13

Od: "gdn" <g...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa" <e...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> rzut oka nie wyglada to na nic groznego, ale oczywiscie przyczyny
> dolegliwosci ustali lekarz ktory cie zobaczy i zbada.

Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź,

mam nadzieję, że Pani opinia się potwierdzi i że to faktycznie nic
poważnego. W tej sytuacji pozostaje mi tylko czekać na wizytę u mojego
lekarza.

Jescze raz dziękuję i pozdrawiam,

Piotrek

Wyklady z uniwersytetow w USA na Internecie__
Banki
Lekarz od kręgosłupa - Trójmiasto
Pęknięcie torebki stawowej
Ból barku - co pomoże ?