Badanie fizykalne trzustki

1. Data: 2005-01-18 21:03:59

Temat: Badanie fizykalne trzustki
Od: Andriej Uljanow <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Pytanie tylko do lekarzy, ewentualnie studentów.
Jak się bada trzustkę ? Wcieło mi gdzieś Orłowskiego i nie mogę sobie
przypomnieć;)

2. Data: 2005-01-18 21:48:06

Temat: Re: Badanie fizykalne trzustki
Od: Cosa <mcosa_wytnij_@w_wytnij_pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego dnia , a był to Tue, 18 Jan 2005 22:03:59 +0100, Andriej Uljanow
<a...@p...fm> napisał coś takiego:

>Pytanie tylko do lekarzy, ewentualnie studentów.
>Jak się bada trzustkę ? Wcieło mi gdzieś Orłowskiego i nie mogę sobie
>przypomnieć;)

Boleśnie dla pacjenta zazwyczaj ;)

--
Cosa
"Pokolenia dziedziczyły pocałunek drogą tradcji ustnej"

3. Data: 2005-01-19 17:02:40

Od: "news.man.szczecin.pl" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pytanie tylko do lekarzy, ewentualnie studentów.
> Jak się bada trzustkę ? Wcieło mi gdzieś Orłowskiego i nie mogę sobie
> przypomnieć;)

tak, boleśnie to dobre stwierdzenie.

- dzisiaj trzustkę ocenia sie przede wszystkim tomogrgafią
- pomocne jest badanie USG i to ono czest idzie na pierwszy ogień
- dla zatwardziałych hardcore'owych internistów pozostaje wciąż niewiele
wnoszące badanie palpacyjne: pacjent kładzie się na plecach a zgętą w łokciu
rękę podkłada sobie pod plecy. Bada się dwoma rękami pod łukiem żebrowym.
Guz musi mieć pewnie koło 5cm żeby go wyczuć

kryształy szczawianu wapnia...
Wirusowe zapalenie watroby C a medycyna naturalna
Promieniowanie X, a plemniki.
niecodzienny problem z...
Skoki cukru [?]