Re: Badanie ginekologiczne

Data: 2004-08-13 21:04:13
Temat: Re: Badanie ginekologiczne
Od: "Aska " <a...@o...pl>

> To jak ma wyglądać opieka nad kobietą stosującą tabletkę antykoncepcyjną i
> co zrobić przed jej przepisaniem określone jest w zaleceniach PTG.
> Wystarczy poguglać:
> http://www.gpsk.am.poznan.pl/ptg/rekomendacjaantykon
.htm

ale to akurat wiem, jakie badania przy przepisywaniu tabletek itd

> Doprawdy wykonywanie badań układu krzepnięcia nie ma większego sensu. W
> trakcie stosowania pigulki ryzyko zakrzepicy rośnie 4-6 x . A wiesz jak
> groźna jest pod tym względem ciąża? To ryzyko rośnie 60x !!!

ma sens jesli w rodzinie wstapuja przypadki zapalenia zył dolnych itd , tak
samo odnosnie cholesterolu kt wzrazta przy pigułkach czy tez prób watrobwych -
skoro pigułki obciązaja wątrobe

> Po co mocz , OB, morfologia? dla ciekawości czy przypadkiem nie ma anemii -
> proszę bardzo.

morfologia dawno nie byla robia ( jakies 6 lat wiec sprawdził ) ob czy nie ma
stanu zapalnego itd bo mnie bolało po tej stonie co mam torbielke itd

> Nabijam się pisząc o badaniach białek C i S. Te oznaczenia wykonuje się b.
> rzadko, praktycznie dla celów naukowych. Owszem , wśród tych pacjentek ,
> które w trakcie stosowania pigułek miały incydenty zakrzepowe duży odsetek
> ma zaburzenia w obrębie ich aktywności ale to nie uzasadnia wykonywania tych
> oznaczeń u każdej kobiety stosującej pigułkę.

a ja ci ironizując odpisałam , toz nikt nie robi tych badan przy wypisywaniu
pigułek

> [...]
> - żebym na niej zgrubła bo jestem jak szkieletor
> - żebym nie przytyła a najlepiej schudła
> - żeby mi piersi urosły
> -żeby mi piersi nie urosły
> - żeby mi pigułka usunęła nadmierne owłosienie ( żadna pigułka nie usunie
> nadmiernego owłosienia , najwyżej włos będzie cieńszy, nie będzie rósł tak
> szybko i będzie go można w miarę bezboleśnie usunąć)
> - proszę mi przepisać to samo co Goździkowej bo ona się na tym świetnie
> czuje i jeszcze jej libido wzrosło
> - prosze mi przepisać ten plaster co nosi Reni Jussis. To kosztuje 60 zł ???

jedna z pań reklamujacych tak usilnie evre nosi plasterek demo , poza drogie ,
słyszy sie opinie ze si eodklejaja itd poza tym, to lekarz decyduje kt
pigułki przepisac itd ot chociazby ocenijąc fenotyp kobiety

> Jeżeli lekarz pisze tylko Stediril za 3 zł bo tani, skuteczne, dobrze
> tolerowany to po jakimś czasie okaże się , że przypięto mu etykietkę nieuka
> bo co to za dochtor co zna tylko 1-2 preparaty. I czasem na tej zasadzie co
> poniektórzy zlecają harmonię badań bez uzasadnionej potrzeby.

z potrzebą badań bym polemizowala , a co do tańszych leków po tym jak źle
tolerowalam minulet po 3 miesiacach lekarz zmienił mi na microgynon21 (
notabene zeby usunąć torbielke prawego jajnika , po 3 miesiacach zobaczymy co
dalej z tą torbielka) itd i wcale nie uwazam ze skoro zapisał mi te tabletki
to jest niedouczony czy cos w tym stylu , juz lepszy taki niz ci kt dostaja
darmow eopakowania od predstawicieli farmaceutycznych i potem tylko te
tabletki zapisuja itd

> Nie umniejszam wagi cytologii czy usg. Ale czy wiesz, że cytologię można
> wykonywać u zdrowej kobiety co 3 lata o ile 2 wcześniejsze badania coroczne
> były pr\awidłowe? Bo mam takie babeczki, które chcą robić cytologię co 6
> miesięcy. W gabinecie prywatnym ( oto wyłazi ze mnie wstrętny materialista)
> proszę bardzo. Ale w ramach ubezpieczenia ??

cytologie w ciagu 25 lat mialam robioną pierwszy raz , bo lekarz zauwazył mała
nadzerke ( notabene czy nadzerka moze sie pojwiac nawet jak sie nie współzyło
jeszcze ??)
czyli jesli ktos przyjdzie do ciebie prywatnie to zrobisz jak rozumiem ta
cytlogie , a tak wogóle czemu lekarze zalecają ja raz na rok ??wszyscy z
jakimi sie spotkałam ??

Polecam wówczas lekturę
> rozporządzenia MinZdrawa z 10.07.03. o badaniach profilaktycznych - tam jest
> mowa o cytologii co 3 lata a o mammografii nie ma mowy W OGÓLE. ( ale to
> inna bajka)

Ministerstwo zdrowia chce oszczędzac , wprowadza limity itd nawet u głupiego
stomatologa ciagle słysze ze limit wuyczerpany wiec musze siła rzeczy chodzić
prywatnie, nie mówiac o tym z epłacąc skladki musiałam kiedyś leząc w szpitalu
sama wykupywac lleki bo szpital nie mial , limity itd

> USG piersi , mimo tego , co głoszą ci , którzy z tego żyją, nie jest
> badaniem przesiewowym. JEst badaniem subiektywnie ocenianym przez badającego
> ,zależy w znacznej mierze od jego doświadczenia, sprzętu, stanu ducha i
> skupienia uwagi w trakcie badania.
> Wyobraź sobie , że jest taki znany w polsce szpital , gdzie dziennie 1 osoba
> wykonuje około 60 badań usg gałki ocznej . Czy uważasz, że jakość tych badań
> jest adekwatna do rangi szpitala klinicznego ??

sugerujesz ze 60 badan w cigu dnia to za duzo dla jednej osoby ?? i jak to sie
ma do rangi szpitala??

> pozdrawiam Aske, przełączam się na nasłuch co w psm piszczy
> Vlad

pozdrawiam takze