Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
sfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
From: "Roman Stachowiak" <a...@n...org>
Newsgroups: pl.soc.edukacja
Subject: Re: Banalne ? Jak nauczyciele języków obcych powinni zapisywać temat ?
Date: Sat, 29 Nov 2003 12:32:40 +0100
Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
Lines: 35
Message-ID: <bqa01e$qeh$1@atlantis.news.tpi.pl>
References: <bq33kj$6af$1@nemesis.news.tpi.pl> <bq34fa$a6k$1@nemesis.news.tpi.pl>
<bq3aph$bfv$1@atlantis.news.tpi.pl> <bq3cf2$hik$1@atlantis.news.tpi.pl>
<bq3gem$frd$1@nemesis.news.tpi.pl> <bq4ao1$nq8$1@atlantis.news.tpi.pl>
<bq5k8b$rrs$1@absinth.dialog.net.pl> <bq5tfg$nmc$1@nemesis.news.tpi.pl>
<bq7mk3$361$1@nemesis.news.tpi.pl> <bq8kr6$38m$1@atlantis.news.tpi.pl>
<bq9mh3$5um$1@nemesis.news.tpi.pl>
Reply-To: "Roman Stachowiak" <a...@n...org>
NNTP-Posting-Host: pa65.nowe-miasteczko.sdi.tpnet.pl
X-Trace: atlantis.news.tpi.pl 1070105455 27089 217.98.156.65 (29 Nov 2003 11:30:55
GMT)
X-Complaints-To: u...@t...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 29 Nov 2003 11:30:55 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2600.0000
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2600.0000
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.edukacja:18639
Ukryj nagłówki
> > Prosty przykład z mojego przedmiotu. [...]
> > Dla uczniów w trakcie całego cyklu istnieje tylko ten jeden zapis tematu:
> > "Domowa instalacja elektryczna".
> > Ale dla mnie nie!!!
>
> No tak, a ja ze swej strony próbuję dociec, dlaczego ciągle upierasz się
> przy twierdzeniu, że jakiekolwiek różnice w ogóle powinny występować.
> Przykład który przytoczyłeś - że podajesz uczniom jeden wspólny temat dla
> dużego bloku materiału, a w dzienniku rozpisujesz go na poszczególne
> składowe - jest moim skromnym zdaniem nie najlepszy. Wynika z niego bowiem,
> że na poszczególnych lekcjach nie podajesz uczniom szczegółowego celu ich
Zaraz, zaraz - sam pisałeś, że cele to w konspekcie, a nie w temacie lekcji!!!
> pracy na danej godzinie. To znaczy, (ujmę to inaczej :-) wierzę, że
> podajesz, ale z uczniowskich zeszytów może to wcale nie wynikać, skoro nie
> zapisują tychże 'podtematów'...
Ależ w zeszytach to widać - i to wcale nie z podtematów, lecz z zapisu przebiegu
lekcji, ewentualnych wniosków, projektów, wyników pomiarów itp. itd.
Na zajęciach z języków bywa, że uczeń wcale nie otwiera zeszytu i tematu nie
zapisuje - co najwyżej go usłyszy. Bywa też, że do _sformułowania_ tematu
dochodzi w wyniku jakiejś wstępnej rozmowy z uczniami (oczywiście nauczyciel ten
temat cały czas sugeruje, podpowiada...). Wtedy może się okazać, że w różnych
klasach brzmienie tego uczniowskiego tematu będzie inne. I wtedy też w różnych
dziennikach będziesz wpisywał różne tematy? A może wpisać "Nauka formułowania
tematów lekcyjnych"?
--
RomanS
http://www.pse.of.pl - faq grupy pl.soc.edukacja
http://www.gimnazjum.pl/karta - karta rowerowa w szkole
|