Strona główna Grupy pl.soc.edukacja Banalne ? Jak nauczyciele języków obcych powinni zapisywać temat ? Re: Banalne ? Jak nauczyciele języków obcych powinni zapisywać temat ?

Grupy

Szukaj w grupach

 

Re: Banalne ? Jak nauczyciele języków obcych powinni zapisywać temat ?

« poprzedni post
Data: 2003-11-30 20:21:42
Temat: Re: Banalne ? Jak nauczyciele języków obcych powinni zapisywać temat ?
Od: "Yorick" <y...@p...pl.dodatek.antyspamowy>
Pokaż wszystkie nagłówki

Użytkownik "Roman Stachowiak" <a...@n...org> napisał w
wiadomości news:bqa01e$qeh$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Zaraz, zaraz - sam pisałeś, że cele to w konspekcie, a nie w temacie
> lekcji!!!

Zgadza się. I nadal podtrzymuję to co napisałem. Zwróć tylko uwagę, że
kontekst obu postów był zupełnie różny: w pierwszym chodziło o 'cele' (w
domyśle - dydaktyczny, wychowawczy, etc... - i te powinny być w konspekcie),
w drugim poście chodziło mi o 'cel pracy' (czyli 'temat lekcji' - a ten
powinien być w dzienniku).

Wydawało mi się, że kontekst obu wypowiedzi był dość jednoznaczny, ale
jeżeli użyłem zbyt dużego skrótu myślowego, to przepraszam :-)

> Na zajęciach z języków bywa, że uczeń wcale nie otwiera zeszytu i tematu
> nie zapisuje - co najwyżej go usłyszy.

Powiem więcej - na takim np. WF-ie uczniowie często w ogóle nie mają
zeszytów... ;-) ale czy to coś zmienia?

> Wtedy może się okazać, że w różnych klasach brzmienie tego uczniowskiego
> tematu będzie inne. I wtedy też w różnych dziennikach będziesz wpisywał
> różne tematy?

Ależ oczywiście. Cały czas tak robię. Dlaczego miałbym w dokumencie
urzędowym, jakim jest dziennik lekcyjny, pisać nieprawdę? Co zrobiłem na
lekcji, to wpisuję do dziennika...

> A może wpisać "Nauka formułowania tematów lekcyjnych"?

Tego akurat zagadnienia chyba nie ma w żadnym ze znanych mi programów
nauczania ;-)
Ale obiecuję rzecz przemyśleć przy układaniu programu autorskiego ;-)

--
Pozdrawiam,
Yorick





 

Zobacz także


Następne z tego wątku Najnowsze wątki z tej grupy Najnowsze wątki
NOWY: 2025-12-07 Algorytmy - komentarz [po lekturze ks.]
Reżim Talibów w Afganistanie zakazał kobietom: pracy w większości zawodów, studiowania, nauki w szkołach średnich i podstawowych!!!
Edukuję się jak używać Thunderbirda
NOWY: 2025-09-29 Alg., Strukt. Danych i Tech. Prog. - komentarz.pdf
Tak działa edukacja Putina. Już przedszkolaki śpiewają, że są gotowe skonać w boju
Zbrodnia 3 Maja
"kapitan Martyna Graban, i załoga okrętu badawczego Nautilus, [...], odkryli wrak japońskiego niszczyciela Teruzuki"
Nowe Wsk. Moralnej Popr.: 16. Życie prywatne i 18. Kultura artystyczna
Pierwsze sukcesy strajkujących [studentów na UW]
Dalszy ciąg awantury o jedzenie na UW
O tym jak w WB/UK rząd nieudolnie walczy z otyłością u dzieci
"Szokująca podmiana etniczna populacji Austrii" i moja recepta na imigrację
USA/ Harvard pozwał administrację Trumpa za zakaz przyjmowania zagranicznych studentów
We Wrocławiu ruszyła Odra 5, pierwszy w Polsce komputer kwantowy z nadprzewodzącymi kubitami
Studenci UW strajkują z głodu!!!
NOWY: 2025-12-07 Algorytmy - komentarz [po lekturze ks.]
"Młodzieżowe Słowo Roku 2025 - głosowanie", ale bez podania znaczeń tych neologizmów
[polscy - przyp. JMJ] Naukowcy będą pracować nad zwiększeniem wiarygodności sztucznej inteligencji.
[polscy - przyp. JMJ] Naukowcy będą pracować nad zwiększeniem wiarygodności sztucznej inteligencji.
Reżim Talibów w Afganistanie zakazał kobietom: pracy w większości zawodów, studiowania, nauki w szkołach średnich i podstawowych!!!
Edukuję się jak używać Thunderbirda
NOWY: 2025-09-29 Alg., Strukt. Danych i Tech. Prog. - komentarz.pdf
Polska [masowo - przyp. JMJ] importuje paprykę, a polska gnije na polach
Kol. sukces po polsku: polscy naukowcy przywracają życie morskim roślinom
Tak działa edukacja Putina. Już przedszkolaki śpiewają, że są gotowe skonać w boju
Medycyna - czy jej potrzebujemy?
Atak na [argentyńskie - przyp. JMJ] badaczki, które zbadały szczepionki na COVID-19
Xi Jinping: ,,Prognozy mówią, że w tym stuleciu istnieje szansa dożycia 150 lat"
Zbrodnia 3 Maja
Połowa Polek piła w ciąży. Dzieci z FASD rodzi się więcej niż z zespołem Downa i autyzmem