Re: Bard Solidarności :-\

Data: 2018-11-14 20:11:02
Temat: Re: Bard Solidarności :-\
Od: XL <i...@g...pl>

Trybun <c...@j...ru> wrote:

> No dobrze - prosi ktoś inny. Mamy dylemat, a co tu robisz Ty, skoro dwu
> dorosłych i w pełni poczytalnych ludzi ma coś do zrobienia?

> Co Ci daje prawo do wtrącania się w życie innych ludzi?

W CO???
Eutanazja to ŚMIERĆ.

> O, sięgasz po jakieś nieistniejące argumenty.

To, że Ty czegoś nie uznajesz, nie znaczy, że to nie istnieje.

> A Ty będziesz miałaś innych ludzi za głupków czy wręcz za jakieś śmieci
> którym należy dyktować jak mają żyć i umierać?

Mogą sobie żyć i umierać jak chcą - tylko jakim prawem chcą zmuszać
porzadnych ludzi do zabójstwa?

> Nie, XL zgłosiła się do mnie z prośbą, natomiast poglądy na swobodę w
> dawaniu wyboru Ikselki są znane.

,,XL" pisze z Google, ,,Ikselka" z telefonu. Tylko taka róznica.

> Czyli co, egoizm to coś lepszego niż spełnienie prośby?

Egoizm to dawanie sobie prawa do spełniania KAŻDEJ prośby.
Można w ten sposób dojść do absurdu w rodzaju ,,Jestem Bogiem".
I zareczam Ci, że lekarze pozbawieni moralności bardzo lubią tak o sobie
myśleć. Stanie nad stołem operacyjnym czy łóżkiem bezbronnie oddanego w
twoją opiekę, skrajnie cierpiącego człowieka, u słabych moralnie jednostek
prowokuje takie myśli. Nietrudno o to, kiedy, będąc lekarzem, na co dzień
masz przed sobą na stole operacyjnym te trochę mięśni, ścięgien, skóry i
kości, szumnie nazywane człowiekiem w momencie pełnej przytomności, może
należące niegdyś do ogromnego intelektu, a tak niewiele znaczące teraz - w
stanie umierania czy cierpienia, bezgranicznie w tym stanie od ciebie
uzależnione. W takich chwilach, będąc lekarzem, potrzebujesz mobilizacji
wszystkich sił moralnych, aby zachować pokorę... Jeśli ulegniesz pokusie -
jest po tobie. Nie jesteś już lekarzem. Jesteś bestią. Jesteś Mengele.

> Też absurd. Jednostek wysoce aspołecznych nie można utrzymywać w stanie
> wegetatywnym na koszt ich ofiar.

Można. I trzeba.
Społeczeństwo zabijające w imię ustanowionego przez siebie prawa, które
wszak obywatelom zabijać zabrania, staje w opozycji do siebie samego.
Społeczeństwo, które pozwala ,,czasem" zabijać, demoralizuje samo siebie.

--
XL