Barszczyk czerwony z botwinką

1. Data: 2006-06-15 12:30:57

Temat: Barszczyk czerwony z botwinką
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Buraczki ze słoika (słaba zalewa octowa), warzywka, nowe ziemniaczki i
botwinka świeża z działki, dobra kwaśna śmietana.
Fantastyczne danie z świeżym chlebem...

2. Data: 2006-06-15 13:33:32

Temat: Re: Barszczyk czerwony z botwinką
Od: "Aicha" <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Panslavista" napisał:

> Fantastyczne danie z świeżym chlebem...

Bigos z młodej kapusty. Z niezjedzonym w całości za pierwszym
podejściem i zamrożonym, a następnie odmrożonym i pokrojonym w kostkę
pieczonym boczkiem. Robiony przy akompaniamencie procesyjnego
nagłośnienia. Właśnie wyprawiam się po kminek ;) A jutro będzie
kalarepka...

--
Pozdrawiam - Aicha

Dozwolone od lat 18 - na liczniku 64.000:
http://www.opowiadania.org/autorzy/aicha/aicha.html

3. Data: 2006-06-15 17:45:01

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Aicha" <b...@m...pl> wrote in message

> [...]
> boczkiem. Robiony przy akompaniamencie procesyjnego nagłośnienia. Właśnie
> wyprawiam się po kminek ;) A jutro będzie kalarepka...

Ale to nie bigos, tylko kapusta z boczkiem, może być i z kiełabasą. A
fantastyczna jest na rosole z młodej wolowiny i kawałkami mięsa wołowego,
dodatkiem boczku wędzonego zesmażonego prawie do skwarków, lekkiej zasmażki
na zrumienionej na złoto cebulce i zaprawionej koncetratem (niekoniecznie) i
dobrą śmietaną.

Osnową bigosu jest w zasadzie kapusta kiszona, z dodatkiem osobno ugotowanej
słodkiej kapusty, gdy kiszona zbyt kwaśna - starać się nie odlewać kwasu,
lub tylko opłukać kapustę, ale gotować bez odlewania wywaru.

4. Data: 2006-06-17 10:46:43

Od: "yuras" <p...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Buraczki ze słoika (słaba zalewa octowa), warzywka, nowe ziemniaczki i
> botwinka świeża z działki, dobra kwaśna śmietana.
> Fantastyczne danie z świeżym chlebem...

Tylko ja dałem do tej botwinki osobno zakiszone buraki, fantastyczny smak i
bede tak robil jak dlugo bedzie botwinka w sprzedazy
Poz
juras

5. Data: 2006-06-17 11:32:50

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"yuras" <p...@h...pl> wrote in message

> Tylko ja dałem do tej botwinki osobno zakiszone buraki, fantastyczny smak
> i bede tak robil jak dlugo bedzie botwinka w sprzedazy
> Poz
> juras

Ja mam w piwny ubiegłoroczną własną produkcję w słabej zalewie octowej,
dzięki czemu są fantastyczną zakąską i samodzielnym dodatkiem do mięsa i
ziemniaków, może być przerobiona na ćwikłę z chrzanem, ale i na barszczyk,
także z botwiną.
Kiszone buraki i barszcz z nich mają nieco odmienny smak, w końcu to
fermentacja mlekowa...
Ale też dobre!

6. Data: 2006-06-17 11:47:24

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Panslavista" <p...@w...pl> wrote in message

> [...]

Botwinkę można w słoiki - również w słabej zalewie octowej.

7. Data: 2006-06-17 17:55:14

Od: "weni" <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "yuras" <p...@h...pl> napisał w wiadomości

> Tylko ja dałem do tej botwinki osobno zakiszone buraki, fantastyczny smak
> i bede tak robil jak dlugo bedzie botwinka w sprzedazy
> Poz
> juras

***
No no...fantastyczny smak.
U mnie tez botwinka kroluje tej wiosny...
:-)

zupa - krem z botwinką i cukinią
ocet jablkowy
Dzień dobry.