ocet jablkowy

1. Data: 2006-06-15 09:40:03

Temat: ocet jablkowy
Od: "aga" <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam w Boze Cialo Grupowiczow Kuchennych.
Sloneczko piekne, cieplo, ale dosc duszno i chce sie pic.
Zastanawialam sie co zrobic do picia orzezwiajacego.
Postanowilam wykorzystac ocet jablkowy, ktory kupilam w sklepie
ekologicznym.
Znawcy kulinariow mawiaja, ze ocet jablkowy jest bardzo zdrowy na
nerki i przemiane materii.
Na szklanke wody mineralnej wzielam 1 lyzke (do zupy) octu i wyszedl
znakomity napoj
orzezwiajacy. Moze to nie jest takie odkrywcze dla swiata, ale dla mnie
okazalo sie rewelacja.
Moze znacie inne pomysly na wykorzystanie octu jablkowego.

Serdecznosci - aga

2. Data: 2006-06-15 11:07:22

Temat: Re: ocet jablkowy
Od: Waldemar Krzok <w...@c...de> szukaj wiadomości tego autora

aga schrieb:
> Witam w Boze Cialo Grupowiczow Kuchennych.
> Sloneczko piekne, cieplo, ale dosc duszno i chce sie pic.

i wcale nie chce pracować ;-(

> [...]
> okazalo sie rewelacja.
> Moze znacie inne pomysly na wykorzystanie octu jablkowego.

można dodawać do sałatek, jak i inny ocet. Również do sałatek owocowych.

Waldek z pracy

3. Data: 2006-06-15 13:36:18

Od: "aga" <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Waldemar Krzok napisał(a):

> i wcale nie chce pracować ;-(

> Waldek z pracy

To sie nazywa budowanie kapitalizmu. Nie tak jak w Polszy. Swieta,
swieta i po swietach.
Na szczescie sama jestem sobie sterem i moge poleniuchowac.
Ale statystyka mowi, ze juz 3 miliony Polakow wyjechalo budowac
kapitalizm.
To jest tak jakby z dnia na dzien wyludnila sie Warszawa i pozostaly
tylko koty,psy i
szczury.Bo na jednego Warszawiaka przypadaja 3 zaprzyjaznione szczury.
Mowie zaprzyjaznione, bo oczyma wyobrazni widze te statystycznie
przynalezne mi
gryzonie.
Ciekawa jestem, czy integracja polakow z innymi nacjami przebiega
rowniez na polu kulinarnym.
Czy nasza tradycyjna kuchnia jest w stanie zrobic furore i konkurowac
z kuchnia
wietnamska, czy turecka..
Przypomnialam sobie o occie jablkowym dzieki taksowkarzowi, ktory
szukal
w sklepach octu jablkowego, bo dobry na nerki.
A ten co kupilam byl produkcji niemieckiej z certyfikatem ekologicznym.

Pozdrowienia dla ciebie i rodzinki - aga
Choc mam nery w porzadku to postanowilam go w ten sposob wykorzystac.
Ciekawa jestem czy zmieszany z balsamico i miodem, bylby dobry do
salatek.

4. Data: 2006-06-15 14:09:51

Od: Waldemar Krzok <w...@c...de> szukaj wiadomości tego autora

aga schrieb:

> To sie nazywa budowanie kapitalizmu. Nie tak jak w Polszy. Swieta,
> swieta i po swietach.

kapitalizm budują tylko protestanci. W katolickich landach (plus
saksonia i turyngia) tyż świętują. Ale za to w landach gdzie jest więcej
świąt jest wyższy PNB ;-)

> szczury.Bo na jednego Warszawiaka przypadaja 3 zaprzyjaznione szczury.
> Mowie zaprzyjaznione, bo oczyma wyobrazni widze te statystycznie
> przynalezne mi
> gryzonie.

tylko 3? Myślałem, że więcej. U nas za to więcej myszy i królików, a i
dzików od groma.

> [...]
> rowniez na polu kulinarnym.
> Czy nasza tradycyjna kuchnia jest w stanie zrobic furore i konkurowac
niestety nie. Ale raczej to wina polskiej kuchni, która jakoś się do
fastfudów nie zaadaptowała. Tureckie budy tu na każdym kroku,
wietnamczyków też dużo, ale nie widziałem nic z polskimi rzeczami. A
szkoda. Może ktoś by tu założył coś w stylu dawnego baru mlecznego,
tylko w innym wykonaniu? By był bigos, pierogi i podobne? Ino nikt się
nie kwapi. Albo takie "pierogarnie" jak choćby w Opolu koło dworca.

> [...]
> Choc mam nery w porzadku to postanowilam go w ten sposob wykorzystac.
> Ciekawa jestem czy zmieszany z balsamico i miodem, bylby dobry do
jest dobry. Balsamico bym już nie dawał. Sam jabłkowy wystarczy w
zupełności.
Aha, jak o octach: świetna rzecz to rucola z octem malinowym i na to
smażone piersi drobiowe. Kiedyś chciałem to koniecznie zrobić a ocet
malinowy mi "wyszedł". Miałem tylko balsamico i jabłkowy. Ale w szafce
pałętała się jeszcze galaretka malinowa. No i zrobiłem sos z octu
jabłkowego i galaretki. Świetne było!

Idę do domu, muszę naprawić rower (5 raz w tym miesiącu syn złapał gumę,
@#$@#$ nać pietruszki!)

Waldek

5. Data: 2006-06-15 14:19:38

Od: "aga" <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Waldemar Krzok napisal(a)
> [...]
> malinowy mi "wyszedł". Miałem tylko balsamico i jabłkowy. Ale w szafce
> pałętała się jeszcze galaretka malinowa. No i zrobiłem sos z octu

Dzieki za pomysl z galaretka malinowa. Szkoda, ze sie spieszysz bo
temat barow mlecznych jest wart poruszenia.
Moze innym razem. Zaintrygowaly mnie te dziki.
Powodzenia w reperacji roweru. aga

6. Data: 2006-06-15 14:38:35

Od: Waldemar <w...@i...de> szukaj wiadomości tego autora

aga schrieb:
> [...]
> temat barow mlecznych jest wart poruszenia.
> Moze innym razem. Zaintrygowaly mnie te dziki.

jestem już w domu, ale spadam zaraz na miasto, potem ten rower, ale
wieczorem będę tu wisiał ;-)

No to na razie

Waldek

7. Data: 2006-06-15 16:21:08

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Waldemar Krzok" <w...@c...de> wrote in message

> [...]
> jabłkowego i galaretki. Świetne było!
>
> Idę do domu, muszę naprawić rower (5 raz w tym miesiącu syn złapał gumę,

Witam!

Ila ma lat? Bo ja naprawialem (nie tylko wymieniałem) gumy nie chodząc
jeszcze do szkoły, dzaidek był moim cierpliwym nauczycielem, umiał
motywować...

8. Data: 2006-06-15 20:01:41

Od: "aga" <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Waldemar napisał(a):
> jestem już w domu, ale spadam zaraz na miasto, potem ten rower, ale
> wieczorem będę tu wisiał ;-)

Jesli juz wisisz to opowiedz o dzikach. Skad sie wziely u Ciebie dziki.
A z Barow Mlecznych najlepiej mi smakowaly "leniwe" z serem i
maselkiem.
To faktycznie niezly pomysl na mala gastronomie.
Wlasnie wrocilam z sympatycznej biesiady w restauracji arabskiej.
Mowiac szczerze, to wole zarcie z naszych barow mlecznych.
Choc lubie wszelkie pasty i salatki z kuchni arabskiej, to mdly zapach
z pykajacych
fajek jest nie do zniesienia.
Podali tez watrobke drobiowa tak zesmazona, ze mozna jedynie nia
kitowac dziury w zebach. Nie do zjedzenia. Pita byla zimna i jakas
sucha.
Niby restauracja (ceny powyzej sredniej), ale jednak smak watrobki
smazonej z cebulka
i jablkiem po polsku to pychota.
Szkoda przemijajacych barow mlecznych.
Pzdr.aga

9. Data: 2006-06-15 20:50:20

Od: Waldemar <w...@i...de> szukaj wiadomości tego autora

aga schrieb:

> Jesli juz wisisz to opowiedz o dzikach. Skad sie wziely u Ciebie dziki.
> A z Barow Mlecznych najlepiej mi smakowaly "leniwe" z serem i
> maselkiem.

wiszę, ale robię akurat 3 rzeczy symultanicznie i pomagam synowi, który
uczy się na jutrzejszą klasówkę i przygotowuje referat na fizykę. Chyba
mu nogi z głowy powyrywam.
Skąd dziki? A przylazły i się świetnie rozmnażają. Po rozwaleniu muru
przyszły z NRDowa i czują się świetnie. Łażą po lesie i podchodzą pod
domy i buszują po ogródkach.

> [...]
> sucha.
> Niby restauracja (ceny powyzej sredniej), ale jednak smak watrobki

do barów ustosunkuję się jutro z pracy, o ile szef nie stanowi inaczej ;-)

Wracam do transformatorów, sprawozdania i podpowiadania synowi.

Waldek

10. Data: 2006-06-15 21:23:05

Od: "aga" <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Waldemar napisał(a):

> Wracam do transformatorów, sprawozdania i podpowiadania synowi.

Powodzenia i do uslyszenia. Tez jestem zmeczona i daruje sobie flirty
na dzien dzisiejszy.
Serdecznosci - aga

Dzień dobry.
kotlety w płatkach kukurydzianych