Bazylia do mrożenia?

1. Data: 2010-06-08 19:08:01

Temat: Bazylia do mrożenia?
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mrozić bazylię? - suszona to zimą ledwie namiastka kiepska...
Obrodziła mi latoś bardzo, to co, zamrażać?

2. Data: 2010-06-08 19:19:40

Temat: Re: Bazylia do mrożenia?
Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mrozić bazylię? - suszona to zimą ledwie namiastka kiepska...
> Obrodziła mi latoś bardzo, to co, zamrażać?

Wrzuć do zamrażarki próbkę liści, na drugi dzień wyjmij i sprawdź z jakąś
potrawą. Najlepiej pakować w małe woreczki. Maruda je robi z woreczków
śniadaniowych - zgrzewa na zgrzewarce.

3. Data: 2010-06-08 19:49:59

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 8 Jun 2010 21:19:40 +0200, Panslavista napisał(a):

> Wrzuć do zamrażarki próbkę liści, na drugi dzień wyjmij i sprawdź z jakąś
> potrawą.

Tak chcę zrobić, ale liczylam na doświadczenia kogoś, kto po dłuższym
okresie, np miesiac-dwa, używał bazylii zamrożonej - jednak przebywanie w
zamrazarce podczas dłuższego przechowywania może pozbawić ją własności
zapachowych. Koper świetnie sobie "radzi", bo jest w ogóle jakiś twardszy i
ma woskową skórkę na liściach, ale delikatna bazylia... Cóż, spróbuję,
zamrożę na tydzień i się okaże. Bo zbierać liście właśnie czas, potem znowu
odrosną i znowu zbiór.

> Najlepiej pakować w małe woreczki. Maruda je robi z woreczków
> śniadaniowych - zgrzewa na zgrzewarce.

Też tak robię - z małymi jednorazowymi porcjami siekanego kopru. Używam też
jednorazowych kubeczków plastikowych, takich do wody, które napełniam
koprem, lekko ubijając, po czym umieszczam w woreczkach i po prostu
zawiazuję na węzeł koniec każdego z nich.

4. Data: 2010-06-08 21:31:24

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> koprem, lekko ubijając, po czym umieszczam w woreczkach i po prostu
> zawiazuję na węzeł koniec każdego z nich.

Z zieleniny mrozimy sami pietruszkę siekaną, koper siekany i miętę (całe
liście). Nawet badyle z pietruszki - dodatek do gotowania np. ziemniaków.
Koper i mięta w woreczkach - wystarczy owinąć górę woreczka wokół całości,
chociaż Maryda zakręca drucikami od woreczków śniadaniowych. Woreczki z
koprem i miętą to słoików twist - zbyt intensywnie pachną .Z innych
podstawowe warzywa pokrojone w słomkę i groszek zielony - ziarnem. Z owoców
agrest, truskawki i wiśnie.

5. Data: 2010-06-08 21:34:57

Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista pisze:

> [...]
> koprem i miętą to słoików twist - zbyt intensywnie pachną .Z innych
> podstawowe warzywa pokrojone w słomkę i groszek zielony - ziarnem. Z owoców

Ja mrożę łodygi i liście selera bardzo ładnie trzymają zapach. Por też
się idealnie nadaje do mrożenia.

--

Paulinka

6. Data: 2010-06-09 05:31:02

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Paulinka" <p...@w...pl> wrote in message

> Ja mrożę łodygi i liście selera bardzo ładnie trzymają zapach. Por też się
> idealnie nadaje do mrożenia.

Mrozimy więcej warzyw - blanszowane liście boćwiny, szpinak nowozelandzki,
pokrojone w słomkę i zblanszowane kabaczki, w tym cukinię oraz dynię - są
jak znalazł na leczo... :-))

7. Data: 2010-06-09 08:43:32

Od: czeremcha <c...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 8 Cze, 20:08, Ikselka <i...@g...pl> wrote:
> Mrozić bazylię? - suszona to zimą ledwie namiastka kiepska...
> Obrodziła mi latoś bardzo, to co, zamrażać?

Wydaje mi się, że nie bazylia nie nadaje się do mrożenia - podobnie
jak kolendra.

Może, ewentualnie - zmiksowana jako baza na pesto, ale siekana raczej
nie.

Ania

8. Data: 2010-06-09 10:00:25

Od: "Protz" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ikselka" <i...@g...pl> napisał

> Obrodziła mi latoś bardzo, to co, zamrażać?

Ja po zbiorze latem planuje zamrozic bazylie (cale listki) w kostkach lodu.

Protz

9. Data: 2010-06-09 10:07:14

Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Protz pisze:

> Ja po zbiorze latem planuje zamrozic bazylie (cale listki) w kostkach lodu.

Radzę Ci, Protz zamiast w wodzie mrozić listki, bazylię zmiksować z
oliwą ekstra virgine i to zamrozić w kostkach, pamiętaj, by noże
blendera/malaksera, czy czego używasz były ostre, bo inaczej bazylia
zamiast być pocięta, będzie zgnieciona. W ogóle oliwa najlepiej
wychwytuje cząstki aromatyczne bazylii, również bez mrożenia.
--
BBjk

10. Data: 2010-06-09 10:13:32

Od: "Protz" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bbjk" <b...@q...pl> napisał

> Radzę Ci, Protz zamiast w wodzie mrozić listki, bazylię zmiksować z
> oliwą ekstra virgine i to zamrozić w kostkach

a jak oliwa przezyje zamrozenie?

Protz

Kawa
pisklęta skowronka