Będzie wojna. To nieuniknione.

531. Data: 2011-03-16 11:46:38

Temat: Re: Będzie wojna. To nieuniknione.
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 16 Mar, 11:34, "zdumiony" <z...@j...pl> wrote:
> U ytkownik "Ikselka" <i...@g...pl> napisa w wiadomo
cinews:760626fd-8913-4957-bfa1-ecb8965f513f@dr5g2000
vbb.googlegroups.com...

> Ja mam obojetny stosunek do yd w jak i do Palesty czyk w.

Tumiwisistyczny masz, a nie obojętny. To różnica.

> Natomiast u Was
> widz tekstu jacy to ydzi li.

Jakiś przykład takiego tekstu?

PS. I jakąś propozycję, powód do zmiany mojego stosunku do Żydów na
lepszy niż do Czechów czy np Francuzów bym prosiła. Bo nie doczekałam
się jakoś.

532. Data: 2011-03-16 11:46:59

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 16 Mar, 11:48, Lebowski <lebowski@*****.net> wrote:

> [...]
> Gdy tylko zydzi poczuli znowu pewna swobode, to ponownie ustanowili
> swojego zlotego cielca w postaci wypaczonej ortodoksji bedacej bardziej
> sekciarstwem niz religia, a z Mesjaszem, ktory nie mial mocy karzacej
> wiadomo jak postapili.
> Jesli smierc Chrystusa rzeczywiscie kogos nawrocila i ocalila przed
> potepieniem, to na pewno nie zydow, dla ktorych byla ona obojetna i jest
> taka po dzien dzisiejszy.
> IMO pozbawili sie najistotniejszej czastki czlowieczenstwa i jest to
> uwypuklane chociazby w literaturze i sztuce przez pozostala czesc

Dokładnie.

533. Data: 2011-03-16 12:54:40

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 16 Mar, 11:13, Ikselka <i...@g...pl> wrote:
> (...)
> Dlaczego tak Cię zajmuje nasz stosunek do Żydów? Dlaczego uważasz, ze
> za mało jesteśmy im oddani, życzliwi, zachwyceni? Obojętność to wg
> Ciebie za mało? To JUŻ coś złego? Uważasz, że coś tutaj musimy więcej?
>
> Możesz nam wskazać jakieś konkretne powody, abyśmy mogli zmienić swój
> OBOJĘTNY do Żydów?

Ponadto: chyba wiesz, że wypominki w formie "nie lubisz go, a
powinieneś" są automatycznie odbierane jako chęć wymuszenia
pozytywnych uczuć "bo tak". I chyba też wiesz, jaki skutek odnosi to
zwykle. Chcesz pogorszyć sprawę?

Jeśli chcesz mnie (nas) przekonać do Żydów jako godnych sympatii czy
innego pozytywnego wyróżnienia z obojętnego mi (nam) tłumu, to
rzeczowo odpowiedz na moje pytania, podaj przesłanki, argumenty,
wytknij konkretne! przykłady mojej (naszej) nienawiści do Żydów i je
głośno przeanalizuj, uświadom mi (nam), jacy jesteśmy źli nie pałając
sympatią do Żydów.
A jeśli chcesz zachować neutralność i nie chcesz nas przekonywać do
kogokolwiek, to po co zadajesz idiotyczne pytania, za którymi w ślad
nie idzie żadna konstruktywna wypowiedź? Bo sorry, takie coś jak Twoje
do Chirka "(...)Chodzi o pogardę do słowa 'żyd' a nie o stosunek
do pomysłu państwa żydowskiego w naszym rejonie, Chironie.
O skłonność do umaczania słowa 'żyd' w negatywne, poniżające
konteksty. Żyd to naród, Chironie, a nie słowo stworzone do wycierania
sobie dupy/gęby" - to nie jest konstruktywne, bo nasze gęby i d..y są
raczej czyste, mamy prawo wymawiać i słowo Żyd (nie żyd" - jak u
Ciebie w tekście), i każde inne słowo ile tylko chcemy. Ty używasz w
stosunku do nas słów "dupa" i "gęba" w znaczeniu pogardliwym,
pejoratywnym, z góry przypisując tym naszym częściom ciała znaczenie
kalające - powiedz, dlaczego nas tak nie lubisz? dlaczego każde użycie
przez nas słowa "Żyd" kojarzy Ci się z wycieraniem dupy/gęby? - "dupa"
i "gęba" to wyraz Twojej sympatii do nas może?
:->

534. Data: 2011-03-16 13:10:18

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

i.googlegroups.com...

Może by tak na ziemię?

Nie ma narodu o nazwie Żydzi. To było od dawnych czasów przezwisko
mieszkańca Judei (nie Izraelczyka, bo to oni nienawidzili Judejczyków,
Samarian itd nadając im obrażliwe nazwy i pogardzając nimi. Chrześcijanie (i
nie tylko) przejęli to przezwisko dla wszystkich "żydopodobnych", głównie
Semitów.
Nie ma w Polsce Żydów - żydopodobni to są Turcy Chazarscy zwani przeze
mnie Moise-Chazarami, aby odróżnić ich od reszty Chazarów, którzy są albo
islamistami, albo chrześcijanami.
Mośkami nazywani są także przez inne narody.
Nazwa "żyd" pisana z małej litery jest oznaczeniem wyznawanej religii -
tak jak np. katolik, kalwinista, metodysta itp.

535. Data: 2011-03-16 16:49:25

Od: Lebowski <lebowski@*****.net> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-03-16 12:46, Ikselka pisze:

b.googlegroups.com...

> Dokładnie.

Przyznam, ze mam mala watpliwosc, czy zydzi nie padli ofiara swojej
naiwnosci - pogloski, ktora rozpuscili arcykaplani (Mateusz 28) i cigle
manipulowani przez nich w czasach ciemnoty odcieli sie od nich uciekajac
w ortodoksje, jako jedyna dla nich pewna informacje znanego Jahwe.
I troche mnie to czasem dreczy.
Jednak biorac pod uwage, ze reszta chcrzescijanstwa nie nabrala sie na
pogloski arcykaplanow o wykradzeniu ciala Jezusa z grobu przez uczniow
(dlaczego tylko zydzi sie nabrali?) oraz wczesniejsze wyskoki zydow jak
i ich mentalnosci oraz postawe wobec umeczenia Jezusa, to ta watpliwosc
staje sie wtedy jakby nieistotna.

536. Data: 2011-03-17 00:57:09

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zażółcony" napisał w wiadomości grup

Użytkownik "Chiron" <c...@o...eu> napisał w wiadomości

> "Żydoland jest nazwą, która rzeczywiście w języku polskim ma
> "potworkowaty"
> dźwięk- i jednocześnie ukazuje prawdziwą postać takiego ewentualnego
> państwa. Zauważ, że tej nazwy (to bardzo przecież istotne) nie używa się w
> Polsce do nazwania Izraela."
> Napisałeś dokładnie to, co ja.
> A jakie w Tobie emocje mogło by wzbudzać takie państwo?
Nie napisałem dokładnie tego samego co Ty. Ale Ty tego nie kumasz i
chyba nie chcesz kumać. Chodzi o pogardę do słowa 'żyd' a nie o stosunek
do pomysłu państwa żydowskiego w naszym rejonie, Chironie.
O skłonność do umaczania słowa 'żyd' w negatywne, poniżające
konteksty. Żyd to naród, Chironie, a nie słowo stworzone do wycierania
sobie dupy/gęby. To jest ta różnica.
Nawet mi się nie chce z Tobą gadać. Sprowadzasz (a raczej usiłujesz)
sprowadzić dyskusję do czegoś takiego:
Ty- oskarżasz, Ja- kluczę i oszukuję. Tu nie ma miejsca na dyskusję- nie
zostawiasz go.
Spróbuję po raz ostatni- ale jak masz zamiar wpierać mi jakieś bzdury- to
sobie daruj:
czy określenie "katoland" jest pejoratywne i KOGO właściwie ma spotwarzać?

--

Chiron

Prawda, Prostota, Miłość.

537. Data: 2011-03-17 01:00:18

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "medea" napisał w wiadomości grup

W dniu 2011-03-15 22:25, Chiron pisze:
> Przychodzi mi do głowy (oczywiście- nie w sposób idealny, ale chyba bym go
> tu podciągnął)- Rafał Ziemkiewicz.

Nie chodzi mi o ideał, bo takich nie ma. Ani nawet nie chodzi mi o
kogoś, z kim bym się bezgranicznie zgadzała. Nie rozumiesz?
Powiedzmy, że mam podejście takie, jak w regułach oceniania skoków
narciarskich - skrajne opinie z obu stron niemal od razu odrzucam, bo
nie wierzę w słuszność żadnych skrajności.
BTW Czy Rafał Ziemkiewicz też używa w swoich poważnych wypowiedziach
słowa Żydoland?

Mogę Ci podać nazwiska kilku dziennikarzy, których lubię, ale obawiam
się, że to przerodzi się w przepychankę zarzutów typu: ten to, a tamten
tamto.
Czytuję Newsweek, Politykę i mam do nich _w_miarę_ zaufanie, że
przynajmniej starają się być obiektywni (nawet pomimo tego, że w
Newsweeku pisuje czasem Pospieszalski, którego nie lubię z różnych powodów).
Ale weźmy takiego Szymona Hołownię - chociaż ma raczej inne poglądy ode
mnie na różne sprawy, to szanuję go i nie podejrzewam o jakieś skrajne
emocje ani zacietrzewienie.

> I dlaczego- jak sądzę- do niezależnych dziennikarzy nie zaliczasz
> Michalkiewicza (od kogo więc zależny)?

Do niego pasuje bardziej zacietrzewiony i paranoicznie walczący z
wiatrakami.

> Stawiam tezę, że nie znajdziesz mi w Polsce dziennikarza, o którym z
> czystym sumieniem można powiedzieć: Niezależny, rzetelny, uczciwy. Ja
> podałem jeden przykład- choć co nieco bym i jemu wytknął- ale nie będę
> czepliwy. Potrafisz podać 3 przykłady? no i - nie podałaś- tytułów
> szanującej się prasy, a przecież na taką się powołałaś.

jw. Nikt nie jest idealny i nie o to mi chodzi.

No dobrze. Po prostu przedstawiliśmy swoje poglądy. Dla mnie- ok.
A u Ziemkiewicza nie spotkałem się z określeniem Żydoland. A Ty- jak
uważasz- kogo naprawdę ono ma obrażać (jeśli obraża)?

--

Chiron

Prawda, Prostota, Miłość.

538. Data: 2011-03-17 01:02:47

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "medea" napisał w wiadomości grup

W dniu 2011-03-15 22:19, Chiron pisze:
> "Żydoland" lepiej oddaje istotę tego państwa. To nie jest argument za
> neutralnością nazwy. To mi brzmi trochę jak np: "Szkopenland" w
> odniesieniu do Niemiec. Podkreśliłem też, że nie chodzi tu o państwo
> Izrael- tylko o twór, który (to realna groźba) może tu powstać.

Czyli przyznajesz, że ta nazwa nie jest neutralna, tylko ma pejoratywne
zabarwienie? W takim razie bez sensu był ten mój wtręt, już znikam. :)

Szkoda. Nie znikaj:-). Chciałem trochę o czym innym- bardzo mnie
zainteresował Twój starszy post- o częstotliwościach używanych przez różne
języki. Masz jakieś źródła do poczytania? Czy w Twojej opinii język polski
przedwojenny różni się (w sensie operowania częstotliwościami) od obecnego?

--

Chiron

Prawda, Prostota, Miłość.

539. Data: 2011-03-17 01:22:01

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

http://jezierski.pl/strona.htm?id=770
--

Chiron

Prawda, Prostota, Miłość.

540. Data: 2011-03-17 09:50:29

Od: zażółcony <r...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

> czy określenie "katoland" jest pejoratywne i KOGO właściwie ma spotwarzać?

Tak, jest to określenie pejoratywne i jednoznacznie kojarzy się z jakąś
wyizolowaną,
ksenofobiczną krainą skrajnego katolickiego radykalizmu. Jest to słowo
obraźliwe
dla katoloków, ponieważ sugeruje, że wszyscy katolicy są ciemną masą
radykałów,
którzy tylko w 'katolandzie' odnajdą dla siebie 'szczęście'.

Czy dla Ciebie słowo 'szkop' i 'żyd' są porównywalne ?

(D)OCENIAM!!!
Będziemy kontrolować Twojego przedszkolaka
Definicja
Zobaczyć Boga w Twoich oczach
Jezus i faryzeusze