Beszamelowy sosik - pytanie...

1. Data: 2001-05-25 19:00:21

Temat: Beszamelowy sosik - pytanie...
Od: "Fast Walker" <t...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hi!

Przepraszam najmocniej za (być może) powtórzone już tu pytanie:

Jak sie robi dobry sos beszamelowy?

Będę wdzięczny (a potem bardziej okrągły)...

Pozdrawiam serdecznie

TW/FW

1. Data: 2001-05-25 19:36:02

Temat: Re: Beszamelowy sosik - pytanie...
Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Fast Walker" <t...@h...pl> napisał w wiadomości
> Będę wdzięczny (a potem bardziej okrągły)...

Na maśle robisz zasmażkę z mąki. Dolewasz dosyć powoli i stopniowo
zimne mleko, cały czas mieszając rózgą. Standardowo przyprawia się
(z umiarem) gałką muszkatałową.

W zasadzie to wszystko, choć można coś kombinować (np. dodać
śmietany trochę).

--
Konrad J. Brywczyński "Mijaj zdrów
b...@w...pdi.net Otwarte okna"

1. Data: 2001-05-26 14:07:18

Od: "Lisa" <s...@g...net> szukaj wiadomości tego autora

"Fast Walker" <t...@h...pl> wrote in message
> [...]
>
> Przepraszam najmocniej za (być może) powtórzone już tu pytanie:
>
> Jak sie robi dobry sos beszamelowy?
>
> Będę wdzięczny (a potem bardziej okrągły)...

ja zazwyczaj robie tak:

najpierw zasmazke na masle z maka nastepnie dodaje z 1,5 szklanki mleka,
potem mala lyzeczke musztardy i starty ser zolty (ja zawsze daje duzo:-)))
i przyprawiam rowniez strata galaka muszkatolowa. Zas kiedy juz polejesz
swoja potrawe tym pysznym sosikem to polecam jeszcze posypac gore startym
serem i wlozyc jeszcze do piekranika na pare minut.

smacznego!

1. Data: 2001-05-28 16:33:27

Od: ">iwr<" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Lisa" <s...@g...net> napisal w wiadomosci

> [...]
duzo:-)))
> (...) to polecam jeszcze posypac gore startym
> serem i wlozyc jeszcze do piekranika na pare minut.

hi, hi, przypomina mi sie piosenka kabaretu OTTO o zasmarzce...... :))

ale sos musi byc bajecznie smaczny, mniam uwielbiam ser......

Iwona

1. Data: 2001-05-28 21:08:49

Od: "Fast Walker" <t...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> swoja potrawe tym pysznym sosikem to polecam jeszcze posypac gore >startym
serem i wlozyc jeszcze do piekranika na pare minut.

Dzieki serdeczne za porzepisik! Jak wyjde z szoku po degustacji likieru z
147 ziól i bede w stanie poeksperymentowac nad zapiekanka
ziemniaczano-kielbasiano-warzywno-jajeczna i sosikiem beszamelowym to
podesle kompleksowy przepisik...

Pozdrawiam serdeczne

Wdzieczny obzartuch.

1. Data: 2001-05-29 04:34:07

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> hi, hi, przypomina mi sie piosenka kabaretu OTTO o zasmarzce...... :))
>
> ale sos musi byc bajecznie smaczny, mniam uwielbiam ser......

pozwole sobie zauwazyc jedna, ze z serem to juz nie beszamel, lecz
raczej, ewentualnie, jak dobrze pojdzie, sos Mornay.

Wladyslaw

1. Data: 2001-05-29 04:34:08

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

=?iso-8859-2?Q?Konrad_Brywczy=F1ski?= <b...@w...pdi.net> wrote:

> Użytkownik "Fast Walker" <t...@h...pl> napisa" w wiadomości
>
> Na maśle robisz zasmażkę z mąki. Dolewasz dosyć powoli i stopniowo
> zimne mleko, ca"y czas mieszając rózgą. Standardowo przyprawia się
> (z umiarem) ga"ką muszkata"ową.
>
> W zasadzie to wszystko, choć można coś kombinować (np. dodać
> śmietany trochę).

Ja sie znowu przyczepie, i przypomne, ze ten beszamel z zasmazki i mleka
to nowomodna namiastka, przemianowany sos bialy, mieszczanin
szlachcicem. Niegdy sauce bechamel robiony byl z bulionu i smietany,
lub zasmazki rozprowadzonej bulionem i smietany, z dodatkiem jajek i
masla.

Wladyslaw

1. Data: 2001-05-29 09:57:03

Od: fghfgh <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los wrote:

> [...]
> szlachcicem. Niegdy sauce bechamel robiony byl z bulionu i smietany,
> lub zasmazki rozprowadzonej bulionem i smietany, z dodatkiem jajek i

Panie Wladyslawie a jak z galka muszkatolowa, tak namietnie ostatnio
stosowana-wystepuje w starszych przepisach czy nie? jest niezbedna czy
nie? ja osobiscie nie lubie ale czy bez niej to nadal bedzie beszamel
czy juz co innego? Przepraszam za naiwne moze pytanie, ale w
koncu..czlowiek cale zycie uczy sie czegos
pzdr
agi

1. Data: 2001-05-29 11:04:22

Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wladyslaw Los" <w...@t...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> szlachcicem. Niegdy sauce bechamel robiony byl z bulionu i smietany,
> lub zasmazki rozprowadzonej bulionem i smietany, z dodatkiem jajek i

Tak, to prawda i taki też zdarza mi się robić. Niemniej do prostych
zapiekanek typu lasagne w sumie wystarczy. Do warzyw pod beszamelem
oczywiście lepiej zrobić prawdziwy.

--
Konrad J. Brywczyński Riding on a unicorn
b...@w...pdi.net Stranded in my mind

1. Data: 2001-05-30 06:22:37

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

fghfgh <a...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
> czy juz co innego? Przepraszam za naiwne moze pytanie, ale w
> koncu..czlowiek cale zycie uczy sie czegos

Galka muszkatulowa nie jest niezbednym sklaadnikiem sosu beszamelowego,
ani wspolczesnego, ani staroswieckiego. Niemniej zwykle jest do niego
dodawana.
Wladyslaw

Sos Worcestershire
TERYNA