Beta-karoten

11. Data: 2006-04-06 18:33:06

Temat: Re: Beta-karoten
Od: Monika <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 06-04-2006 o 07:57:10 Marcin 'Cooler' Kuliński
<m...@p...gazeta.blah> napisał:

> Nie, zmiana koloru skory jest w zasadzie jedynym skutkiem ubocznym
> zjadania zbyt duzych, w stosunku do potrzeb organizmu, ilosci
> beta-karotenu. Konwersja beta-karotenu do witaminy A podlega regulacji
> opartej na poziomie zapasow wit. A w organizmie, dlatego skutki
> przedawkowania wit. A nie dotycza beta-karotenu. Istnieja badania
> wskazujace na zwiekszenie ryzyka raka pluc u aktywnych palaczy, ktorzy
> suplementowali rownoczesnie beta-karoten, ale sprawa nie jest do konca
> wyjasniona. O roznicach miedzy wit. A a beta-karotenem mozesz poczytac
> [...]

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi - w sumie tak jak wcześniej zauważyłam są
zwolennicy i przeciwnicy. Ja osobieście piję dużo soków z marchwii (bo
lubię) i zauważyłam poprawę stanu skóry na twarzy. Papierosów nie palę,
więc o płuca martwić się nie muszę ;) a to, że jestem pomarańczowa (przede
wszystkim dłonie) wyróżnia mnie w tłumie :)

Z tą skórą na twarzy to zastanawiające. Rok temu było tak jak teraz -
piłam ok 2l soków z marchii dziennie i skóra twarzy była ok. Odstawiłam
ukochaną marchewkę na bok, bo rodzina, znajomi i nawet lekarze mówili, że
będę miała problemy z wątrobą. Moja skóra znowu zrobiła się biała jak
ściana i sucha, na twarzy zaś pojawiły się różne stany zapalne itp. Od ok
3tygodni piję ok. 1,5l soku dziennie i naprawdę widać znaczną poprawę.
Ciekawe, czy można to ze sobą powiązać.

Jeszcze raz dziękuję za odpowiedzi i uciekam na stronę, do której
otrzymałam link.

- Monika

12. Data: 2006-04-06 18:34:36

Od: "Mancer" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

" Jeff" <j...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote in message
> Wszystkie badania ktore do tej pory sie pojawily na ten temat, a z
> ktorych wciagnieto wniosek, ze beta -karoten moze np. spowodowac
> nowotwor, dotyczyly syntetycznego beta-karotenu u ......palaczy.

AFAIK syntetyczny BK zawiera tylko jeden z 3 izomerów występujących
naturalnie. Dodatkowo naturalny występuje jeszcze razem z innymi
karotenoidami. Dlatego szprycowanie się syntetykiem nie dorównuje
prawdziwemu i może mieć trochę inne skutki. Niestety dotyczy to
też większości witamin/minerałów. Choć IMHO i tak lepiej trochę
kiepsko przyswajalnych syntetyków o niepełnym profilu.. niż nic ;-)

--
Wojciech "Mancer" Przbysz
GG: 8994200 mail: mancer at o2.pl

13. Data: 2006-04-06 18:42:07

Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

Monika pisze:

> [...]
> więc o płuca martwić się nie muszę ;) a to, że jestem pomarańczowa (przede
> wszystkim dłonie) wyróżnia mnie w tłumie :)

Osobiscie uwazam, ze 2 litry dziennie moze byc lekka przesada. Uspokoj
mnie jednak i napisz, ze nie sa to np. wspomniane w tym watku "soki"
Kubus czy inne, sztucznie dosladzane Karotki.

14. Data: 2006-04-06 18:55:33

Od: Monika <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 06-04-2006 o 20:42:07 Marcin 'Cooler' Kuliński
<m...@p...gazeta.blah> napisał:

> Osobiscie uwazam, ze 2 litry dziennie moze byc lekka przesada. Uspokoj
> mnie jednak i napisz, ze nie sa to np. wspomniane w tym watku "soki"
> Kubus czy inne, sztucznie dosladzane Karotki.

Niestety z powodu braku czasu najczęsciej jest to właśnie karotka, kubuś
lub inny hortex - jednak raz dziennie (conajmniej) wypijam butelkę soku
jednodniowego (np. z selerem), a przynajmniej raz w tygodniu robię własny
sok - "śmietnik" z marchwii i wszystkiego co się nawinie. Poza tym zjadam
sporo warzyw gotowanych na parze itp - taka moja własna dieta, która
pozwoliła mi zrzucić naprawdę DUŻO kg (ale to nie ten temat) :)

- Monika

15. Data: 2006-04-10 08:59:52

Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

Monika pisze:

> [...]
> jednodniowego (np. z selerem), a przynajmniej raz w tygodniu robię własny
> sok - "śmietnik" z marchwii i wszystkiego co się nawinie.

Dobre i to. Wez jednak pod uwage, ze "sok" typu Kubus, czyli dosladzany,
jest przynajmniej tak samo kaloryczny, jak Coca-Cola (nie light), a
dwukrotnie bardziej kaloryczny od soku jedno-, dwudniowego lub robionego
wlasnorecznie. 2 litry takiego soku to jakies 1000 kcal, a wiec ~polowa
dobowego zapotrzebowania na energie dla kobiety o niewielkiej
aktywnosci. To, ze pokrywanie tego zapotrzebowania rafinowanymi cukrami
prostymi nie jest najlepszym z mozliwych rozwiazaniem, raczej nie
powinno podlegac dyskusji. Wszystkim nam brakuje dzis czasu, ale nie ma
nic lepszego i bardziej perspektywicznego, jak inwestowanie czasu we
wlasny organizm. Nie, zebym sam pozwalal sobie na codzienne,
wlasnoreczne wytwarzanie sokow - po prostu nie pijam ich w takich
ilosciach, jak Ty - bezwzglednie jednak unikam sokow dosladzanych.
Koncze, udajac sie po szklanke soku pomidorowego :)

16. Data: 2006-04-10 15:04:10

Od: Monika <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 10-04-2006 o 10:59:52 Marcin 'Cooler' Kuliński
<m...@p...gazeta.blah> napisał:

> [...]
> wlasnorecznie. 2 litry takiego soku to jakies 1000 kcal, a wiec ~polowa
> dobowego zapotrzebowania na energie dla kobiety o niewielkiej aktywnosci.

2 litry takiego soku to znacznie więcej niż 1000 kcal. Ja schudłam 33kg i
od dłuższego czasu utrzymuję wagę pomimo, iż zaczęłam jeść normalnie,
tyle, że z głową (nie licząc soków - nawet tych słodzonych, które poprostu
uwielbiam)

> [...]
> sokow - po prostu nie pijam ich w takich ilosciach, jak Ty -
> bezwzglednie jednak unikam sokow dosladzanych.

Najbardziej żałuję, że na rynku brakuje produktów, które są zdrowe... Nie
mając zbyt wielkiego wyboru zadowalam się słodzonymi... :/

> Koncze, udajac sie po szklanke soku pomidorowego :)

O fuuu... :) (choć milczę, bo o gustach się nie dyskutuje)

- Monika

17. Data: 2006-04-11 06:53:27

Od: jaszczur <m...@c...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przeglądam pl.misc.dieta
a tam użytkownik *Monika* pisze:

> O fuuu... :) (choć milczę, bo o gustach się nie dyskutuje)
Fu to jest sok z buraka.

--
mj

18. Data: 2006-04-11 17:06:44

Od: Monika <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 11-04-2006 o 08:53:27 jaszczur <m...@c...op.pl> napisał:

> Przeglądam pl.misc.dieta

> Fu to jest sok z buraka.

I kapusty :)

- Monika

19. Data: 2006-04-11 18:03:00

Od: twiza <b...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Monika napisał(a):

> [...]
> poprawę. Ciekawe, czy można to ze sobą powiązać.
>
> Jeszcze raz dziękuję za odpowiedzi i uciekam na stronę, do której

jak nie chcesz mieć dłoni pomarańczowych, obieraj marchewkę w
rękawiczkach. Ziemniaków jak duzo obierasz tez farbują.

20. Data: 2006-04-11 20:26:38

Od: "Agnes" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "twiza" <b...@t...pl> napisał w wiadomości

> jak nie chcesz mieć dłoni pomarańczowych, obieraj marchewkę w
> rękawiczkach. Ziemniaków jak duzo obierasz tez farbują.

Ja piję sok z butelki i też mam pomarańczowe ręce :)
Może założę rękawiczki, jak będe go jutro piła ;D

Agnes

Badanie zwyczajów żywieniowych kobiet w zakresie spożywania tłus
"ja chce miec..."
Dlaczego dieta moze stac sie powodem wasni miedzy ludzmi?
System Slim Figura
Tluszczozercom i prof. Markowi Konarzewskim .polecam: