Betaloc-pytanie do kardiologow...

1. Data: 2004-02-26 19:18:56

Temat: Betaloc-pytanie do kardiologow...
Od: "KAsia" <k...@r...net> szukaj wiadomości tego autora

W zwiazku z moim nadcisniemien lekarz przepisal mi betaloc 25, tialorid i
kaldyum.Po przestudiowaniu ulotki zaszokowala mnie strasznie duza ilosc
dzialan niepozadanych.Az boje sie zazyc ten lek, aby nie poczuc sie
tragnicznie.Nie wiem czy ten lek(Betaloc) jest az tak zle tolerowany jak
jest napisane??Jeszcze nigdny nie bralam zadnych lekarstw na nadcisnienie i
dlatego mnie to martwi ze nie bede nadawala sie do zycia.Wyczytalam tez ze
ten Tialorid ma tez za zadanie obnizenie cisnienia i usuniecie nadmiaru wody
z organizmu.Czy jest potrzebne stosowanie dodatkowego
potasu(Kaldyum)??Pomozcie mi w rozwiazaniu moich watpliwosci...Wiem, wiem
napiszecie pewnie ze powinnam byla zapytac lekarza-ale nie pomyslalam o tym
a teraz on wyjechal i nie wiem co mam robic i kogo zapytac.Pomozcie Kasia

2. Data: 2004-02-26 19:40:13

Temat: Re: Betaloc-pytanie do kardiologow...
Od: "JR" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "KAsia" <k...@r...net> napisał w wiadomości
> [...]
tym
> a teraz on wyjechal i nie wiem co mam robic i kogo zapytac.Pomozcie Kasia

Działania niepożądane mogą wystąpić ale nie muszą. I niekoniecznie wszystkie
na raz u jednej osoby. Ja zażywam Betaloc 50 od ok. 2 lat i nie
zaobserwowałem żadnych objawów spośród opisanych w ulotce informacyjnej. Do
tego jeszcze zażywam Amlozek i moje ciśnienie utrzymuje się na prawidłowym
poziomie.

Pzdr.

Jacek

3. Data: 2004-02-26 20:34:37

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@r...am.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

4. Data: 2004-02-27 13:07:07

Od: "Monika B" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

KAsia napisał(a) w wiadomości: ...
> [...]
>dzialan niepozadanych.Az boje sie zazyc ten lek, aby nie poczuc sie
>tragnicznie.Nie wiem czy ten lek(Betaloc) jest az tak zle tolerowany jak

Witam
W ulutkach lekowych producent zawsze pisze o maksymalnie mozliwej liczbie
dzialan niepozadanych.
Zwiazane to jest z duza iloscia oskarzen w stosunku do firm farmceutycznych.
Generalnie beta-blokery(do ktorych nalezy Betaloc) sa dobrze tolerowana,
molo szkodliwa grupa lekow.
Jedyne powazne zastrzezenie- to ze nie nalezy ich gwaltownie odstawiac,
tylko stopniowo zmniejszac dawke.
Najczestszym objawem niepozadanym sa zimne nogi i rece- jezeli by Ci to
bardzo przeszkadzalo, zawsze mozesz poprosic o zamiane leku na inny.

> [...]
wody
>z organizmu.Czy jest potrzebne stosowanie dodatkowego

Tialorid jest lekiem moczopednym, ale u wiekszosci pacjentow nie powoduje
spadku poziomu potasu. Gorzej jest z magnezem.
Ja bardziej bym polecala zazywanie dodatkowo Asparginu(potas + magnez- w
aptece bez recepty)
lub po prostu srodki naturalne(banany, pomidory-potas, kakao, czekolada-
magnez)

A generalnie sprobuj zastosowac rowniez niefarmakologiczne metody obnizenia
cisnienia- ograniczenie spozycia soli( w supermarketach jest sol dietetyczna
zawierajaca zamiast sodu-potas-polecam) wiecej ruchu, redukcje wagi, nie pal
papierosow i cisnienie samo powinno sie zmniejszyc- wtedy bedzie mozna
ograniczyc liczbe zazywanych lekow a moze nawet calkowicie je odstawic(
oczywiscie pod kontrola lekarza)
Na razie polecam codzienne pomiary cisnienia ( tylko nie aparatem
nadgarstkowym, bo jest bardzo zawodny)
Pozdrowienia- Monika

5. Data: 2004-02-27 19:30:37

Od: "Grażyna Ł." <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja biorę Betaloc 100 juz prawie rok, czuję sie po nim dobrze, cisnienie sie
unormowało, serce nie wali jak oszalałe. Wczesniej brałam różne inne leki na
nadcisnienie , które nie bardzo mi służyły. Myślę że powinnaś zażywać ten
lek, jeżeli będziesz czuła że Ci nie służy, lekarz napewno dobierze taki,
który będzie dobry dla Twojego organizmu. Głowa do góry, życzę zdrowia.

Pozdrawiam
Grażyna

o oklularach...
anemia