Bezpieczniki

1. Data: 2005-07-16 22:00:12

Temat: Bezpieczniki
Od: "PhoeniX" <f...@a...pl_[wytnij_to_ANTYSPAM]_> szukaj wiadomości tego autora

Miałem stary (około 20 letni) wkręcany bezpiecznik automatyczny (wielkości
gruszki) 6A i wszystko działało dobrze.Wymieniałem bezpieczniki na takie z
przełącznikami. Na miejsce starego 6A dałem więc nowy 6A. I zaczeły się
problemymy z wybijaniem go gdy właczyła się pralka. To samo gdy włączy się
piekarnik elektryczny na 2 grzałki. Co dziwne na starym 6A bezpieczniku
działało. Niestety nowy bezpiecznik nie moge już zwrócić ani wymienić w
sklepie. Myślałem więc czy by nie dokupić drugiego 6A i połączyć je
szeregowo co dało by 12A (w Praktikerze znalazłem tylko 6,10,16,20,25A). Co
o tym myślicie ma to sens ? Czy lepiej zamontować 16A a 6A odłożyć do
szuflady ?
Czy jednak 16A nie bedzie zbyt dużo na oświetlenie górne 2 pokojowego
mieszkania plus lodówka,pralka i kuchenka ?
W mieszkaniu mam dosyć dziwną instalacje bo śa dwa obwody. Jeden podpiety do
bezpiecznika 16A na gniazdka w dużym i małym pokoju oraz dwa gniazdka w
kuchni. Drugi obwód podpięty obecnie do bezpiecznika 6A a jest na nim
oświetlenie górne w całym mieszkaniu plus 2 gniazdka w kuchni
(pralka,kuchenka,radyjko,lodówka).Na korytarzu jest bezpiecznik główny do
mojego mieszkania i ma on 25A.

PhoeniX

2. Data: 2005-07-16 22:42:29

Temat: Re: Bezpieczniki
Od: Olo <w...@j...cy> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-07-17 00:00, PhoeniX napisał(a):
> [...]
> kuchni (pralka,kuchenka,radyjko,lodówka).Na korytarzu jest bezpiecznik
> główny do mojego mieszkania i ma on 25A.

Najprościej, to zamień bezpieczniki miejscami tzn. tam gdzie masz teraz
16A podłącz 6A, a na miejsce 6A podłącz 16A. Powinno być OK. 6A to
znacznie za malo jak na moc współczesnych pralek i kuchenek. Pewnie
stary miał oznaczenie 6A ale wytrzymywał znacznie, znacznie
więcej-pewnie ze starości lub uszkodzony (albo przeszedł modernizację w
domowym warsztacie), gdyż powinno go wywalać jak tylko włączyłeś np.
kuchenkę (piecyk) o pralce (automat)już nie wspomnę.

--
Olo
Mój adres zakodowany ROT13.

3. Data: 2005-07-16 22:53:31

Od: "Arbiter" <arbiter.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "PhoeniX" <f...@a...pl_[wytnij_to_ANTYSPAM]_> napisał w
wiadomości news:dbc01i$28q$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
> przełącznikami. Na miejsce starego 6A dałem więc nowy 6A. I zaczeły się

6A przy 230V to 1380W - za mało jak na pralkę

> problemymy z wybijaniem go gdy właczyła się pralka. To samo gdy włączy się
> piekarnik elektryczny na 2 grzałki. Co dziwne na starym 6A bezpieczniku
> działało. Niestety nowy bezpiecznik nie moge już zwrócić ani wymienić w

moze drutowany był

> [...]
Co
> o tym myślicie ma to sens ? Czy lepiej zamontować 16A a 6A odłożyć do

jak cos to równolegle. Ale tego sie nie robi

> szuflady ?

> Czy jednak 16A nie bedzie zbyt dużo na oświetlenie górne 2 pokojowego
> mieszkania plus lodówka,pralka i kuchenka ?

kuchenka???

to tam raczej 25A daj. Nie wiem ile ta kuchenka pobiera mocy, ale moja wraz
z piekarnikiem to max ma z 8kW i na siłę. Pralka ma grzałkę 2kW, kuchenka
najmniej 2 kW. lodówka około 100W

> [...]
> oświetlenie górne w całym mieszkaniu plus 2 gniazdka w kuchni
> (pralka,kuchenka,radyjko,lodówka).Na korytarzu jest bezpiecznik główny do

to masz starą instalację.

> mojego mieszkania i ma on 25A.

to powinienes dac troche mniej. spróboj 16.Ogolnie to nie powinienes właczac
wszystkiego naraz. Wyglad na to ze masz mały przydział mocy rzedu 6 kW

4. Data: 2005-07-17 16:29:31

Od: "PhoeniX" <f...@a...pl_[wytnij_to_ANTYSPAM]_> szukaj wiadomości tego autora

Olo <w...@j...cy> napisał:
> Najprościej, to zamień bezpieczniki miejscami tzn. tam gdzie masz
> teraz 16A podłącz 6A, a na miejsce 6A podłącz 16A. Powinno być OK.

Niestety nie da rady. Mikrofalówka przy właczeniu wywala 6A :(
Co do jakości instalacji to sprawdziłem i kable które mam są lekko ciepłe
przy poborze około 2500W więc zakładam że wytrzymają conajmniej 3kW.

PhoeniX

5. Data: 2005-07-17 16:48:07

Od: "PhoeniX" <f...@a...pl_[wytnij_to_ANTYSPAM]_> szukaj wiadomości tego autora

Arbiter <arbiter.pl> napisał:
> jak cos to równolegle. Ale tego sie nie robi

Z tego co podałeś wynika że 12A dało by 2760W czyli tak w sam raz. 10A
pewnie czasami by wybijało jak wieczorem przy włączonym świetle skorzystało
by się z piekarnika i do tego doczła by jeszcze lodówka.

> [...]
> moja wraz z piekarnikiem to max ma z 8kW i na siłę. Pralka ma grzałkę
> 2kW, kuchenka najmniej 2 kW. lodówka około 100W

Całe szczęście kuchenka jest gazowo-elektryczna. Elektryczny ma tylko
piekarnik i na dwie grzałki ciągnie około 2300W.

> to masz starą instalację.

Czasy Gierka pamięta ;)

> to powinienes dac troche mniej. spróboj 16.Ogolnie to nie powinienes
> właczac wszystkiego naraz. Wyglad na to ze masz mały przydział mocy
> rzedu 6 kW

Chyba zrobie tak że dam jednak drugi 6A równolegle co da w mieszkaniu dwa
obwody, jeden 16A a drugi 12A.

PhoeniX

6. Data: 2005-07-17 17:08:24

Od: G...@S...pro.onet.pl (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 17 Jul 2005 00:00:12 +0200 I had a dream that PhoeniX
<f...@a...pl_[wytnij_to_ANTYSPAM]_> wrote:
> [...]
>piekarnik elektryczny na 2 grzałki. Co dziwne na starym 6A bezpieczniku

To ciesz się, że nie miałeś pożaru w domu. U mojej mamy paliły się kable
w ścianie, bo sąsiad zadrutował bezpiecznik. Wiesz, jak fajnie najprawia
się spalone kable w środku ściany? Masz kilka metrów ściany i nie wiesz,
gdzie się spaliło ;)

>Czy jednak 16A nie bedzie zbyt dużo na oświetlenie górne 2 pokojowego
>mieszkania plus lodówka,pralka i kuchenka ?

Wystarczy. A jak włączysz jednocześnie pralkę, kuchenkę i czajnik, to
nawet 16 może być czasem za mało. Ale przy starej instalacji nie dawaj
więcej.

--
Grzegorz Janoszka

7. Data: 2005-07-17 22:10:03

Od: "Arbiter" <arbiter.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Co do jakości instalacji to sprawdziłem i kable które mam są lekko ciepłe
> przy poborze około 2500W więc zakładam że wytrzymają conajmniej 3kW.

to jest błędny wniosek. ja sa ciepłe to znaczy ze za duzy prad płynie.
POdobnie błedny jest pomysł z rownoległym laczeniem bezpiecznikow.

8. Data: 2005-07-17 23:00:54

Od: Konrad Urbański <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Arbiter wrote:
> POdobnie błedny jest pomysł z rownoległym laczeniem bezpiecznikow.
Bardzo błędny. Połączenie równoległe bezpieczników "x" i "y" nie
zabezpiecza na prąd "x+y". (szeregowe tym bardziej nie :-)

--
Konrad
Moja stroniczka:

9. Data: 2005-07-18 06:24:09

Od: "Marcin" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> (pralka,kuchenka,radyjko,lodówka).Na korytarzu jest bezpiecznik główny do
> mojego mieszkania i ma on 25A.

Użyj bezpiecznika z grupy C - bardziej zwłoczny.
Bezpieczniki typu B służą raczej do oświetlenia a naped silników itp to
grupa C.

marcin

10. Data: 2005-07-18 08:46:16

Od: "vamo" <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chyba zrobie tak że dam jednak drugi 6A równolegle co da w mieszkaniu dwa
> obwody, jeden 16A a drugi 12A.

nie rozumiem po co sie upierasz z tym zrownolegleniem
kupiles bezp 6A i wywala wiec chcesz dokupic jeszcze jeden 6A, ktory i tak
nie poprawi sytuacji
a roznica miedzy 6A a 16A jest jaka? 16A powinien byc nawet tanszy
wiec nie lepiej kupc B 16A, zamontowac w miejsce 6A, a ten sprezentowac
komus?

pozdrawiam
vamo
--
Stirlitz się zamyślił.
Spodobało mu się to, więc zamyślił sie jeszcze raz.

zakup pily ukosnej - prosze o rady
regał na książki - samemu?
pomiar mieszkania a odbiór
Centrala telefoniczna - 2 linie, 2 domofony.
Hmm, no to jak ustawić tę pralkę?