Bezpłodność

1. Data: 2003-07-21 16:13:10

Temat: Bezpłodność
Od: Slawek <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Proszę uprzejmie o odpowiedź na pytanie: jakie jest prawdopodobieństwo
bezpłodności po przebytej kuracji?

Mężczyzna - 26 lat - przeszczep szpiku od dawcy spokrewnionego
(siostra) - w trakcie leczenia stosowano:
busulfan, cyklofosfamid, MTX 3 dawki.
W profilaktyce GvHD stosowano cyklosporynę, solu medrol, encorton
(wszystko przez długi okres czasu).

--
Sławek
gg:1397619

2. Data: 2003-07-21 19:03:53

Temat: Re: Bezpłodność po kuracji hematologicznej
Od: "Piotr Polkowski" <a...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Slawek <s...@p...fm> napisał(a):

> Proszę uprzejmie o odpowiedź na pytanie: jakie jest prawdopodobieństwo
> bezpłodności po przebytej kuracji?

Niestety dość wysokie - wymienione przez Ciebie leki (Busulfan, Metotreksat -
MTX, Cyklofosamid) należą do grupy leków cytotoksycznych. Ich zadanie polega
na uszkadzaniu komórek szybko dzielących się, a więc tych obecnych w szpiku
kostnym odpowiadających za prawidłową produkcję białych krwinek (leukopoezę),
czerwonych krwinek (erytropoezę) oraz płytek krwi (megakariopoezę) ale także
komórek nowotworowych - one też ulegają szybkim i niekontrolowanym podziałom
oraz, niestety, komórek nabłonka plemnikotwórczego w kanalikach nasiennych
jąder mężczyzny.
Więcej - w GG.
Pozdrawiam.

3. Data: 2003-07-21 19:05:30

Temat: Re: Bezpłodność
Od: "B&J Krawczyk" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

niestety duże,

janusz krawczyk

4. Data: 2003-07-22 06:50:24

Od: Slawek <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

w <news:bfhdep$8hd$1@inews.gazeta.pl>
Piotr Polkowski napisał(a):

> [...]
> dzielących się, ... komórek
> nabłonka plemnikotwórczego w kanalikach nasiennych jąder

Czy z upływem czasu następuje ich regeneracja? Na odchodnym po
przeszczepie zalecano mi wstrzymanie się przez okres 2 lat od starań o
dziecko. Od tego czasu minęły już 3 lata.

--
Sławek
gg:1397619

TASIEMIEC