Bezwłąd nóg cd.

1. Data: 2007-12-06 20:55:50

Temat: Bezwłąd nóg cd.
Od: "ciupa" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pisałam niedawno o moim 80 letnim dziadku i jego problemach z nogami
(stawami, bezwład itp.)
Postąpiliśmy tak jak radziliście tzn. lekarz ogólny skierowanie do ortopedy,
rtg, powiązanie z chorobami na które choruje i ....... Wielki zawód.. Pani
doktor stwierdziła ze już tak bedzie, ze w tym wieku nie ma szans na poprawę
i nie ma czym tego leczyc. Ponoć jest ubytek mazi stawowej, zbytnia
ruchliwośc kaletki i nic na to nie poradzi.Bez badania, rtg..
Musi tak być i cytuję " Niestety musi pan miec swiadomość,że niedługo pan
już nie wstanie, pozostają tylko maści p/bólowe naproxen itp. prosze popytać
w aptece"...Szok. Najgorzej, że dziadek zawsze wesoły wygadany pogrążył sie
w tej swojej chorobie diagnozie lekarza i teraz leży i czeka na najgorsze...
Mamy znajomą farmaceutkę. Mówiła coś o zastrzykach z ( chyba dobrze
napisałam) chialuronianu lub arthrylu.Tylko po wyłącznej konsultacji z
lekarzem!! Co Wy o tym sądzicie?
Czy rzeczywiście nie ma szans na to żeby troche mu ulżyć? Jest czowiekiem
sprawnym psychicznie i jak na swj wiek w super formie.Tylko te nogi...
Prosze poradzcie ...
Pozdrawiam Kasia

2. Data: 2007-12-06 22:20:28

Temat: Re: Bezwłąd nóg cd.
Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 06.12.2007 ciupa <d...@w...pl> napisał/a:
> [...]
> Czy rzeczywiście nie ma szans na to żeby troche mu ulżyć? Jest czowiekiem
> sprawnym psychicznie i jak na swj wiek w super formie.Tylko te nogi...

Iść do innego lekarza. Popytać w swoim mieście o dobrego specjalistę.
Najlepsi na ogół nie przyjmują na NFZ. Wysupłać pieniądze i zobaczyć, co
dalej. Raz z razem przekonuję się, że lekarze prywatni a 'NFZ-towi' to dwa
różne światy. Ile razy nie poszedłem do NFZtowego, to mnie olano. Ile razy
poszedłem potem prywatnie do uznanego i polecanego lekarza - zupełnie inne
traktowanie, zupełnie inna ilość czasu, kompletnie inne podejście i często
lepsze leczenie - dokładniejsza diagnostyka, lekarz wkłada jakikolwiek
wysiłek umysłowy w rozwikłanie problemu... No po prostu mu zależy.

Ja mam już po dziurki w nosie leczenia pozaszpitalnego na NFZ. Coraz
mocniej umacniam się w przekonaniu, że w prywatnych przychodniach na NFZ
pracują często ci mniej zdolni lekarze. Albo ci zdolni totalnie olewają,
kiedy akurat leczą za państwowe pieniądze. Jedyne co, to przychodnie
przyszpitalne ratują sprawę. Ale tak poza tym to tragedia. I pewnie coś w
tym jest, bo dlaczego niby dobry lekarza ma marnować czas na porady w
przychodni za grosze z NFZtu?
--
Samotnik
Kosmetyki: http://www.pachnidelko.pl/

3. Data: 2007-12-07 12:22:04

Od: kynast <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 6 Gru, 23:20, Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> wrote:

> [...]
> przyszpitalne ratują sprawę. Ale tak poza tym to tragedia. I pewnie coś w
> tym jest, bo dlaczego niby dobry lekarza ma marnować czas na porady w

Co do Arthrylu do poczytajcie sobie
http://www.sfd.pl/WIELKA_%C5%9ACIEMA_Z_GLUKOZAMINA-t
177372.html
Sfinansować dziadkowi rehabilitacje, ćwiczenia , masaze itp - to na
prawde pomoga. Ciągania starszego pana po róznych lekarzach rzadko
daje pozytywny efekt.

4. Data: 2007-12-07 14:01:12

Od: "Konrad" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"ciupa" <d...@w...pl> wrote in message

> Czy rzeczywiście nie ma szans na to żeby troche mu ulżyć? Jest czowiekiem
> sprawnym psychicznie i jak na swj wiek w super formie.Tylko te nogi...

Troszkę nie na temat ale tak nietety jest - lekarze to skurwysyny a danie im
podwyzek spowoduje że wogóle nie będą chcieli nawet z tobą rozmawiać bo i
tak "im się należy" - teraz czasem coś "wyartykułują paszczą" bo a nuż dasz
parę złotych "dowodu wdzięczności". Leżałem kilkakrotnie w szpitalu na
ortopedii i to jak są traktowani ludzie starsi woła o pomstę do niebo -
wychodzi na to że jak się skończyło 60 lat to trzeba grzecznie pójść na
cmentarz i dać się zakopać. Możesz próbować prywatnie ale stopień wiedzy i
zaawansowania lekarza bedzie wprost proporcjonalny do włożonych pieniędzy
ale jeżeli trafisz na dobrego specjalistę z doświadczeniem geriatrycznym to
może pomóc. A najważniejsze żebyś powiedziała dziadkowi że to bzdura co
powiedziała tamta "pani doktór" - powiedz mu że stawy sie trochę zużyły ale
to jeszcze nie wyrok.

Trzymaj się
Konrad

5. Data: 2007-12-08 22:30:53

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 7 Dec 2007 15:01:12 +0100, Konrad wrote:

> Troszkę nie na temat ale tak nietety jest - lekarze to skurwysyny

A Konradzi to kretyni.

Sprawiedliwe? Mądre? Sensowne? Sam sobie odpowiedz.

m.
Marek Bieniek (mbieniek at epic pl)
Różnica między PRL-em a RP jest taka jak między zakładem karnym,
a zakładem dla umysłowo chorych. (Marcin Wolski)

6. Data: 2007-12-09 20:41:35

Od: "ciupa" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Różnica między PRL-em a RP jest taka jak między zakładem karnym,
> a zakładem dla umysłowo chorych. (Marcin Wolski)

A może ktoś tak na temat. Prosze.

7. Data: 2007-12-10 00:09:51

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

ciupa wrote:

> A może ktoś tak na temat. Prosze.

na temat - proszę bardzo, pytałem o poziom witaminy B12. W sumie dieta jest
bardzo ważna w tym wieku, zwłaszcza że czasami starsi ludzie nie
przyswajają niektórych składników jak trzeba - i robią się potężne
niedobory, np takie które zaburzają pracę stawów.

--
www.vegie.pl

8. Data: 2007-12-10 00:11:51

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek Bieniek wrote:

> A Konradzi to kretyni.
>
> Sprawiedliwe? Mądre? Sensowne? Sam sobie odpowiedz.

walcz o to, żeby do takich opinii nie było podstaw. Póki co są, a jakoś nie
widzę żebyś próbował coś z tym zrobić.

--
www.vegie.pl

9. Data: 2007-12-10 09:45:30

Od: "Konrad" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Marek Bieniek" <a...@s...re.invalid> wrote in message

> A Konradzi to kretyni.
>
> Sprawiedliwe? Mądre? Sensowne? Sam sobie odpowiedz.

Panie Marku - ja już jestem za stary zeby się bawić w konwenanse - człowiek
w pewnym wieku wyrabia sobie zdanie na podstawie własnych przeżyć a nie
telewizji czy polityków (kocham dziennikarzy którzy zadają pytania ludziom
przywiązanym do łóżek szpitalnych czy popierają to że "pan doktor" ma ich w
dupie bo za mało zarabia - oczywiście że popierają bo jescze im życie miłę -
scena jak z obozu koncentracyjnego). Fakt że wśród komunistów czy nazistów
trafiali sie porządni ludzie absolutnie nie zmiena naszej opinii o tych
organizacjach. Grupa społeczna do której jak sądze Pan również należy przez
wiele lat zapracowała na taką opinię i nawet jeżeli jest Pan uczciwym
człowiekiem (w co absolutnie nie mam powodu wątpić) nie przesłoni obrazu
zdegenerowanych i zblazownych terrorystów w białych fartuchach których
spotykałem przez wiele lat i spotykam ma codzień. Ignorancja i niedouczenie
które rządzi wśród wielu lekarzy pracujących w małych przychodniach czy
wiejskich ośrodkach zdrowia dopełnia obrazu całości. Jak byłem mały to
czytałem Doktora Dolittle czy oglądałem amerykańskie seriale pokazujące kim
powinien być lekarz - dorastając dowiedziałem się kim staliście się w tym
kraju - być może przez chory system rekrutacji na studia medyczne, być może
przez niewydolny system finansowania służby zdrowia a być moze jeszcze z
innych powodów. I wiem że to już nie jest kwestia ile dostaniecie pieniędzy
(bo zawsze bedzie mało) tylko waszej mentalności która jest już niestety
nieuleczalna.

Konrad

10. Data: 2007-12-10 11:33:42

Od: "Krystyna*Opty*" <K...@a...spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Konrad" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> powodów. I wiem że to już nie jest kwestia ile dostaniecie pieniędzy (bo
> zawsze bedzie mało) tylko waszej mentalności która jest już niestety

Niestety, jest w tym wiele racji... Problem jednak jest o wiele głębszy.
To niezmienne lansowanie ZŁEJ DIETY jako zdrowej, GWARANTUJE dalszy
rozwój dwóch podstawowych, intratnych metod "leczenia" -
---- FARMACJI I CHIRURGII ---
I przy złej DIECIE nieświadomy pacjent zawsze już będzie zmuszony do
korzystania przynajmniej z "LEKÓW", jeśli nie z CHIRURGII.

Medycyna stała się zwykłym biznesem, bo w obecnie obowiązującej STRUKTURZE
medycznej interes lekarza jest sprzeczny z interesem pacjenta.
I nawet jeśli na medyczne studia trafi ktoś z lekarskim tzw. powołaniem,
to specyfika obowiązujących zasad w tym środowisku, skutecznie zamienia
lekarza w wykonawcę narzuconych metod pracy.
Jeśli dowiesz się, czego organizm w żywieniu naprawdę potrzebuje - to
przestaniesz chorować. A jeśli przestaniesz chorować, to farmacja i
medycyna na tym straci.

Krystyna
--
Z potraw, które się zjada powstają wszystkie choroby ludzkie. Herodot
Zwierzęta się wypasają; człowiek je; ale umie jeść tylko człowiek mądry.

Stawianie baniek, potrzebuje szybkiej odpowiedzi
Grzybica w gardle + niski poziom cukru
zarabianie przez internet w domu
spuchniete jadra
Sprawy zatrzymania cd, Stokrotka