Bezy

1. Data: 2001-02-02 19:41:09

Temat: Bezy
Od: "Monia" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam:-)

Od pewnego czasu czytam ta grupe dyskusyjna i postanowilam sie w koncu
odwazyc i odezwac:-)
Wlasnie zrobilam bezy...tzn. w zalozeniu mialy byc to bezy, ale wyszly mi
jakies placki, ktore nie chcialy odejsc od blachy;-). Zgroza:-). Plama na
calej linii:-)
Czy ktos ma sprawdzony przepis na bezy?

1. Data: 2001-02-02 20:11:58

Temat: Re: Bezy
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

Bic bialka. DLUGO. Jak zesztywnieja, daodawz po 2 lyzki cukru na
bialko, doawac to powoli, caly czas bijac (zakladam, ze masz
reczna maszyne, a nie trzy rece). Bic dalej dlugo, az blyszczace
a po cukrze nie ma sladu.
Piekarnik nagrzac troche (ze 120- 150 stopni). Blache wylozyc
folia alu.
Lyzka wylozyc bezy na folie. Wsadzic do piekarnika i od razu go
zminejszyc do absolutnego minimum - one maja sie suszyc, a nie
piec!> Jak piekarnik oporny i np gasnie, to dac go na tyle, zeby
nie zdechl i uchylic nieco drzwi. Cale to suszenie trwa i ze 2
godziny!

Krysia

> [...]
>jakies placki, ktore nie chcialy odejsc od blachy;-). Zgroza:-). Plama na

K.T. - starannie opakowana

http://www.newsfeeds.com - The #1 Newsgroup Service in the World!
-----== Over 80,000 Newsgroups - 16 Different Servers! =-----

1. Data: 2001-02-02 20:36:09

Od: "Monia" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuje Krysiu:-)
Mam piekarnik elektryczny...absolutne minimum w nim to cos okolo 50
stopni...Moze byc? I jak poznam, ze bezy sa juz zupelnie wysuszone?
(Zaznaczam, ze ze slodyczy to najbardziej lubie schabowego z kapusta...wiec
kazde probowanie to dla mne katorga;-))

Jestem deczko sploszona po moim dzisiejszym "wyczynie":-)...wiec wole pytac
niz znowu cos "wymodzic".
Czy do takich bezikow moge dodac np. czekolady czy soku z cytryny? A moze
cos innego?
Pozdrawiam
Monia

1. Data: 2001-02-02 20:36:44

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Monia wrote:

> [...]
> jakies placki, ktore nie chcialy odejsc od blachy;-). Zgroza:-). Plama na

6 bialek
220 gr cukru + 70 gr cukru

Rozgrzac piec do 135C/275F. W mikserze (lub trzepaczka w misce,
najlepiej miedzianej) ubic bialka az puszyste i cienkim strumieniem
dodac 220 gr cukru. Ubijac nastepne 3 minuty, az lsniace. Dodac 70 gr
cukru i juz bez ubijania wymieszac lyzka. To zapobiega klapnieciu.
Przelozyc do woreczka
plastikowego z odcietym rogiem, wyciskac na blache posmarowana maslem.
Piec 90 minut. Wylaczyc piec, otworzyc drzwiczki na 2 minuty, znow
zamknac i pozostawic w piecu do wystygniecia.
Magdalena Bassett

c2001CopyrightMagdalena Bassett. All rights reserved. Wszelkie prawa
zastrzezone.

1. Data: 2001-02-02 20:46:01

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Krysiu, sprobuj mojego przepisu na bezy. NIGDY nie siadaja, zawsze
wychodza tak samo. Wlasnie pieczone, dopiero potem suszone.
Magdalena Bassett

1. Data: 2001-02-02 21:57:29

Od: "Monia" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo dziekuje...:-))) Na bank i jeden i drugi przepis sprawdze, bo moja
corka ostatnio z dzikim uwielbieniem zajada sie koglem-moglem.....tak wiec
.......same rozumiecie:-)))

Magda..napisalas:
(ciach)
> plastikowego z odcietym rogiem, wyciskac na blache posmarowana maslem.
> Piec 90 minut. (ciach)
Mam pytanie: czy samym maslem czy rowniez maka?

Serdecznie pozdrawiam
Monia

1. Data: 2001-02-02 22:24:35

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Blache do bezow, tak samo jak i do ptysiow, nalezy tylko smarowac
maslem, bez maki czy buleczki, czy czegotam.
Magdalena

smakosze na emigracji
SZKOŁA?
Gotow. na parze