Biała sobota w szpitalu [!?] .....

11. Data: 2003-10-18 19:04:28

Temat: Re: Biała sobota w szpitalu [!?] .....
Od: "McKwack" <m...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

> Jak to się ma do etyki lekarskiej, prawa, norm społecznych ?

tak to sie ma, ze PSK1 wykonywal procedury ponad kontrakt z NFZ'em za darmo,
kierujac sie etyka, normai etc. i efekt jest taki ze personel nie dostaje
wyplat a komornik za dlugi zajal aparature wlasnie do rezonansu
magnetycznego...

manwe

12. Data: 2003-10-18 20:01:28

Temat: Re: Re: Biała sobota w szpitalu [!?] .....
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 18 Oct 2003, it was written:

> [...]
> je?li pacjent ma zapłacić 450 zł za prywatny rezonans - to zaproponuje [być
> może] 200 zł łapówki za przy?pieszenie kolejki ! Tym sposobem osoby biedne
> będ? najgorzej [lub wcale] leczonymi ludzmi w Polsce !
> Tej kobiety z nowotworem nie stać teraz na prywatne badanie, ani na łapówkę
> . Pozostaje jej czekać pół roku z nowotworem zło?liwym na rezonan który
> ewentualnie stwierdzi, czy to, że nie może już prawie chodzić jest wynikiem
> przerzutów.
> To co według Ciebie jest konieczno?ci? : kolejki na rezonans , być może dla

problem w tym, ze moje zdanie malo tu znaczy. Jesli przegladnalbys
archiwum tej grupy i listy lek-med zauwazylbys, ze wielu kwestiach
sie z Toba zgadzam. Ale ani mnie ani Ciebie nikt nie bedzie pytal
przy obecnej lub kolejnej reformie systemu zdrowotnego zakladajacej
co raz wieksze ciecia finansowe. Wiec nie pytaj mnie. Ja tylko
wyjasniam jakie mechanizmy doprowadzily i beda dalej prowadzic
do tego, ze kolejki beda. W moim miescie, ktore jest miastem
220 tysiecznym, posiadajacym Uniwersytet, ktorego czescia
byc moze niedlugo bedzie Akademia Medyczna w Bydgoszczy
rezonansu w ogole nie ma rezonansu a kolejki na rezonans lub nawet
PET, ktory jest w Bydgoszczy sa znaczne , bo
musi on oblusgiwac wiekszy rejon (Wloclawek czy Grudziadz
rowniez rezonansu nie ma). Nie pytaj mnie tylko pytaj
radnych albo ekonomistow - Ci ostatni strasza nas kolejnymi
cieciami. Wymysl cos - ja jestem od leczenia i mam nadzieje,
ze wiem jak to robic - ale w dzisiejszym swiecie samym
stetoskopem nie da sie tego robic ....

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

13. Data: 2003-10-18 22:24:47

Od: "Adam" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

_-Stan-_ wrote:
> [...]
> podpisała umowy z najlepszą [moim skromnym zdaniem] stomatolog z
> Wrocławia. Zauważyłem, że umowy mają podpisane konowały które nie
> cieszą się sympatią i zaufaniem pacjentów [oczywiście bez przesady-
> to nie jest reguła!]. Olśniło mnie wtedy. Zrozumiałem, że rachunek
> ekonomiczny wyklucza dobrych fachowców. Pacjenci będą wtedy chodzić
> do takich lekarzy dużo więcej, niż do takich którzy żle robią swoją
> robotę. Gabinety pękałyby w szwach, koszty mocno rosły. Lepiej
> postawić praktykantkę z kleszczami kowalskimi, a pacjent będzie
> omijał ubezpieczalnię i leczył się prywatnie lub wcale!

tu musze sprostowac. podpisanie umowy na refundacje swiadczen ze
stomatologami nie jest obowiazkowe, czesto stomatolog ktory ma pelny
terminarz pacjentow ktorzy placa za leczenie nie bedzie sobie zawracal tym
glowy - czysty rach. ekonomiczny, w czasie kiedy przyjmuje jednego pacjenta
'prywatnego' musialby przyjac 5 osob 'nieprywatnych'. poza tym 'wspolpraca'
z kch czy nfz jest powiedzmy to sobie - dosc mocno zdominowana przez
platnikow - lekarz ma wg podpisanego kontraktu same obowiazki, a kch czy
nfz - prawa. radze zapoznac sie z przykladowa umowa, ew na stronach nfz są
ogolniedostepne wytyczne w sprawie przyszlorocznych kontraktow.

poza tym swiadczenia stom. sa kontraktowane na zasadach limitu. okreslona
liczba pkt, okreslona liczba protez do wykonania - to wszystko daje
okreslona liczbe przyjetych pacjentow. i nic powyzej. za pacjentow
przyjetych powyzej wyznaczonego limitu kch nie zaplaci. albo zaplaci np 25%
sumy.

Adam

14. Data: 2003-10-18 23:54:16

Od: "WALDIM" <w...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> że owszem ale tylko PŁATNE BADANIE MOGĄ WYKONAĆ.
> Czy to jest normą ? Czekanie przez rzesze chorych pół roku na
wykonanie
> badań i równoczesne wykonywanie przez ten sam zespół pełnopłatnych
badań ?
> Jak to się ma do etyki lekarskiej, prawa, norm społecznych ?
> A na marginesie. Dobrą [?!]reklamę sobie u mnie wyrobił ten szpital
. A może
> coś przeoczyłem i jest inaczej ?
> Stan

to o czym piszesz nikogo nie dziwi w krajach bardziej rozwinietych niz
my...
swego czasu bylem swiadkiem zapisow pacjentek do operacji usuniecie
macicy w jednym z Londynskich szpitali...
pacjentka byla z kasy chorych (NHS) i dostala propozycje terminu za 7
miesiecy...
bez zadnych problemow dostala takze propozycje oplacenia calej
procedury i przyspieszenia operacji czyli termin za 3 dni...
nikt nie robil z tego powodu problemow... nikt nie posadzal lekarzy o
lapowki... bo tam wszyscy wiedza ze za pieniadze z ubezpieczenia
spolecznego to mozna sobie trumne kupic i trzeba czekac w
kolejkach...

--

WaldiM

Serwis antykoncepcyjny
http://www.antykoncepcja.pl

15. Data: 2003-10-19 06:23:06

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bmsju7$q3s$...@a...news.tpi.pl,
WALDIM <w...@a...pl>:

> to o czym piszesz nikogo nie dziwi w krajach bardziej rozwinietych niz
> my...
W UK dziala to dosc specyficznie ...
Poza tym niezupelnie sie zgodze, ze nie dziwi. Sprawa NHS budzi sporo
kontrowersji.

> swego czasu bylem swiadkiem zapisow pacjentek do operacji usuniecie
> macicy w jednym z Londynskich szpitali...
> pacjentka byla z kasy chorych (NHS) i dostala propozycje terminu za 7
> miesiecy...
To jeszcze nie tak dlugo - osobiscie znalem osobę z choroba wiencowa, ktora
czekala na bypassy 2 lata - ale nie doczekała :(

> bez zadnych problemow dostala takze propozycje oplacenia calej
> procedury i przyspieszenia operacji czyli termin za 3 dni...
Czescia NHS sa oficjalne "lozka doplacane" - to jest w ramach systemu,
dlatego moze nie budzi az takich emocji. Choc jednak sporo budzi.

> nikt nie robil z tego powodu problemow... nikt nie posadzal lekarzy o
> lapowki...
Bo patrz pietro wyzej.

--
Robert

16. Data: 2003-10-19 08:41:49

Od: "mer" <b...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

Świętej pamięci Kisielewski powiedział:
"Socjalizm to taki ustrój, który nieustannie zmaga sie z problemami, które sam
stwarza."
Panów rozmowa przypomina mi dyskusje z końca lat osiemdziesiątych na temat jak
zreformować
Wojewódzkie Przedsiębiorstwa Handlu Wewnetrznego, aby przejść na bezkartkową
aprowizacje ludności.
W Dzienniku Telewizyjnym (tak samo jak teraz w Wiadomościach) mozna było zobaczyć
wywiady ze
stojącymi w kolejkach przedstawicielkami społeczeństwa, które wyrażały wielkie
zaniepokojenie
planami uwolnienia rynku mięsnego.
Pokazywane przedstawicielki społeczeństwa twierdziły oczywiście, że wolny rynek to
bardzo zły pomysł
i argumentowały to fachowo, że przecież nie może tak być, że każdy wystawi cenę jaką
będzie chciał.

mer

17. Data: 2003-10-20 20:29:55

Temat: Odp: Biała sobota w szpitalu [!?] .....
Od: "PiotrMx" <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik mer <b...@w...de> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bmtilk$94d$...@n...onet.pl...
> [...]
rynek to bardzo zły pomysł
> i argumentowały to fachowo, że przecież nie może tak być, że każdy wystawi

Niestety socjal wzarł sie głeboko w mózgi. Dziwne tylko, ze jakoś nikt nie
żada białych piatków u prawników, czwartkow u architektow i poniedziałkow u
budowlancow.
Praca za darmo nie ma nic wspolnego z etyka. Wiecej jest żadanie jest
niemoralne.
Spoleczenstwo chcialoby medycyny na poziomie amerykanskim, dostepnej bez
czekania i jeszcze opłacanej przez NFZ. Tylko zapomina sie ze jestesmy
biednym kraikiem, ktorego nie stac na takie fanaberie.
Na poczatek wyjsciem byłoby stworzenie koszyka uslug gwarantowanych. Czyli
takich, ktore KAZDY i w rozsadnym czasie mialby wykonane.
Problem w tym, że nikt tego jaja nie chce dotknać. Bo wyszłoby wtedy na
swiatlo dzienne, ze panstwo moze co najwyzej zagwarantowac opieke podstawową
i ew operacje typu usuniecia pecherzyka czy wyrostka. Cala reszta bylaby w
duzej czesci wspoloplacana przez pacjentow.
Jak sie ma 5000USD PKB per capita nie mozna zaszaleć. Chocby lekarze mieli
pracowac w ramach bialych miesiecy :-).
Niestety nie ma takiego odwaznego polityka, ktory by to ludzia powiedzial.
Lepiej oszukiwac narod, że kolejna reforma zniesie kolejki a kazdy bedzie
leczony wg swiatowych standardow. A za pewne niedoskonalosci systemu
odpowiadaja lekarze, ktorzy nie chca pracowac za darmo. Do tego sztucznioe
tworza kolejki aby brac potem lapowki za ich omijanie.

PiotrMx

18. Data: 2003-10-21 13:36:50

Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 18 Oct 2003, it was written:
[...]
>+ przebadano mi dokładnie wzrok [dokładniej niż ta pierwsza okulistka] i
>+ zrobiono okulary dużo lepsze [był większy wybór] i w cenie ogólnej DUZO
>+ NIŻSZEJ NIŻ Z UBEZPIECZALNI [!]. Pytanie : Po co mi taka ubezpieczalnia
>+ jeśli za usługę zapłacę dużo więcej niż całkowicie prywatnie ?

Ale sam fakt że musisz więcej zapłacić mam nadzieję cię nie
dziwi ? Przecież ubezpieczalnia z powietrza nie żyje :)
[...]

pozdrowienia, Gotfryd

Łojotokowe zapalenie skóry
candida albicans