Białko a magnez

1. Data: 2003-07-03 11:07:04

Temat: Białko a magnez
Od: "Arek" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzisiaj przeczytałem w książce Juliana Aleksandrowicza "Kuchnia i Medycyna"
ze magnez przyswajany jest jedynie w obecności odpowiedniej ilości białka.
Jeśli białka jest za mało to magnez nie jest wiązany tylko kierowany z
moczem na wyjście. To by wyjasnialo dlaczego mam ciagle niedobory magnezu
mimo faszerowania sie tabletkami z magnezem . Oprócz tego jem orzechy,
migdały, gorzka czekoladę.
Czy macie jakieś wiadomości z innych źródeł potwierdzające to .
Od pewnego czasu stosuje DO i mam duże niedobory magnezu, zaniepokoiła mnie
ta informacja
prof. J. Aleksandrowicza gdyż na DO faktycznie białka zaleca się bardzo
mało (nie wiem czy wzięto pod uwagę przyswajalność magnezu).

Coraz bardziej zaczyna mnie przekonywac opinia że DO stosowane na dluzsza
mete może byc bardzo szkodliwa dla zdrowia.
Czy J Kwasniewski sprawdzal jak jest przyswajalny magnez na DO, przeciez
powoluje sie na prof J Aleksandrowicza,
chyba ze go w ogóle nie czytał.

2. Data: 2003-07-03 12:27:21

Temat: Re: Białko a magnez
Od: "Krystyna*Opty*" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Arek" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> mete może byc bardzo szkodliwa dla zdrowia.
> Czy J Kwasniewski sprawdzal jak jest przyswajalny magnez na DO, przeciez

Z pewnością czytał, nawet się znali i zaprzyjaźnili, a nawet Julian
Aleksandrowicz pomógł w zorganizowaniu pierwszych badań nad dietą optymalną.

3. Data: 2003-07-03 18:22:44

Od: Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Arek" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
To by wyjasnialo dlaczego mam ciagle niedobory magnezu

Jakie masz objawy tego niedoboru magnezu?

Pozdrawiam
Leszek

4. Data: 2003-07-03 20:11:56

Od: "^ToM^" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

jezeli jestes na DO a nie na do to nie mozesz miec niedoboru magnezu - chyba
ze dopiero zaczales sie zywic jak nalezy.
niedobor Mg na DO jest maloprawdopodobny.
publikacje prof. Alekasndrowicza, dr Kwasniewski zna na wylot.
pozdrawiam
tom

5. Data: 2003-07-03 21:59:14

Od: nutado <g...@y...pl> szukaj wiadomości tego autora

^ToM^ wrote:

> jezeli jestes na DO a nie na do to nie mozesz miec niedoboru magnezu - chyba
> ze dopiero zaczales sie zywic jak nalezy.
> niedobor Mg na DO jest maloprawdopodobny.
(...)
Hmm, skad taka pewnosc??

--
www.zdrowezycie.prv.pl

6. Data: 2003-07-04 08:42:22

Od: "Arek" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Leszek Serdyński" <l...@p...onet.pl> napisał

> Jakie masz objawy tego niedoboru magnezu?

Arytmie serca.
W badaniu krwi tuz po kroplowce z magnezu mialem magnez na granicy dolnej
normy.
Ostatnio od trzech tygodni zazywam po 2 tabletkii rano i 2 wieczorem magnezu
i po jednej potasu.
i na razie arytmie ustaly.
Ale nie moge sie przeciez cale zycie faszerowac tylko tabletkami.

7. Data: 2003-07-05 20:15:36

Od: "^ToM^" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hmm, skad taka pewnosc??

tak jest, to nie jest penosc tylko fakt.
pozdrawiam
tom

MM-ciekawe strony
uczulenie