Re: Bialko z jajka kurzego

From: Leszek Serdyński <l...@o...pl>
Newsgroups: pl.misc.dieta
Subject: Re: Bialko z jajka kurzego
Date: Sun, 13 Jan 2013 00:42:18 +0100

Użytkownik "Tomasz" <t...@g...com> napisał w wiadomości
news:50c4ee55$0$1309$65785112@news.neostrada.pl...

> Użytkownik "Stokrotka" <o...@g...pl> napisał

> Moze Leszek Seredynski moglby sie w tej sprawie wypowiedziec popierajac to
> jakimis wywodami biochemicznymi.

Wywołany zostałem do tablicy :)
Dawno już nie spałem z Biochemią Harpera pod poduszką :)
Ja też wywalam białko z jajka kurzego, ale nie zawsze, bo mi smakuje.
Nie chce mi się analizować tego problemu ze strony biochemicznej.
Myślę, że problem jest dość prosty do rozwiązania. Czyste białko dostarcza
mniej energii, niż potrzeba do jego strawienia i metabolizmu ( patrz dieta
Ducana). Nie można żyć odżywiając się samym białkiem.
Kilka lat temu widziałem na Discovery film z wyprawy naukowej na Aleuty.
Naukowiec powiedział, że na wyspach jest mnóstwo jeziorek i rzeczek z
rybami. Jednak tamtejsi tybulcy ich nie jedzą, wolą pływać po wzburzonym
morzu za tłustszym pożywieniem.

Pozdrawiam
Leszek