Bialko z jajka kurzego

1. Data: 2012-12-09 13:14:48

Temat: Bialko z jajka kurzego
Od: "Tomasz" <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Czy moglby mi ktos z Was wyjasnic dlaczego koty i psy a takze ptaki nie chca
jesc bialka z jajek kurzych.
Od wielu lat mam osiem kotow i dwa psy. Bywa ze z ugotowanych jajek
wykorzystuje tylko zoltko i wtedy rozdrobnione bialko daje mojej trzodzie i
zauwazylem ze tylko dwa z kotow jedza troche to bialko rteszta , tak koty
jak psy powachawszy odchodza. Te niedojedzone bialka wystawiam wtedy dla
ptakow ale i ptaki nie interesuja sie tym pokarmem.
Co moze byc tak niedobrego w bialkach z jajek ze glodne zwierzeta nie chca
ich jesc?
W takiej sytuacji zastanawiam sie samemu czy jesc cale jajka czy tylko
zoltka, przeciez zwierzeta nie znaja sie na dietach a instynktownie
wyczuwaja co sie nadaje do jedzenia.

--
Tomasz

2. Data: 2012-12-09 18:32:19

Temat: Re: Bialko z jajka kurzego
Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Może nie lubią gotowanego?
Białko jaja kużego jest bardzo zdrowe:
wyruwnuje holesterol z żułtka,
w żadnym razie nie wolno go wyżucać.
Ja pamiętam z dzieciństwa psa, za plecami dorosłyh puszczanego z łańcuha:
natyhmiast wyszukiwał gniazda kur i z lubością wyżerał CAŁE SUROWE jaja.

3. Data: 2012-12-09 20:02:23

Od: "Tomasz" <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stokrotka" <o...@g...pl> napisał

> Białko jaja kużego jest bardzo zdrowe.
Widze ze z ortografia wybieglas juz te 100 lat do przodu.

Wytlumacz to moim kotom i psom, a jesli one nie chca tego jesc to zaczynam
miec watpliwosci w to co piszesz.
Moze Leszek Seredynski moglby sie w tej sprawie wypowiedziec popierajac to
jakimis wywodami biochemicznymi.
--
Tomasz

4. Data: 2012-12-09 20:24:12

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sprubuj dać im surowe jajo i zobacz co i ile zjedzą.

5. Data: 2012-12-09 20:26:37

Od: "Tomasz" <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stokrotka" <o...@g...pl> napisał
> Białko jaja kużego jest bardzo zdrowe:
> wyruwnuje holesterol z żułtka,

Temat bardzo ciekawy.
Czy mozesz troche przyblizyc mi ten problem wyrownywania cholesterolu z
zoltka?

--
Tomasz

6. Data: 2012-12-09 20:44:25

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz" <t...@g...com> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Stokrotka" <o...@g...pl> napisał
>
> Temat bardzo ciekawy.
> Czy mozesz troche przyblizyc mi ten problem wyrownywania cholesterolu z
> zoltka?

Nie mogę, źrudłem są takie pozycje jak książka kuharska.
Tam nie ma napisane jak to działa, tam jest tylko co należy jeść pszy dużym
holesterolu:
pektyny, itp, i białko jaja.

--
Nie jestem medykiem. (tekst w nowej ortografi: ó->u, ch->h, rz->ż lub
sz, -ii -> -i)

7. Data: 2013-01-12 23:42:18

Od: Leszek Serdyński <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Stokrotka" <o...@g...pl> napisał

> Moze Leszek Seredynski moglby sie w tej sprawie wypowiedziec popierajac to
> jakimis wywodami biochemicznymi.

Wywołany zostałem do tablicy :)
Dawno już nie spałem z Biochemią Harpera pod poduszką :)
Ja też wywalam białko z jajka kurzego, ale nie zawsze, bo mi smakuje.
Nie chce mi się analizować tego problemu ze strony biochemicznej.
Myślę, że problem jest dość prosty do rozwiązania. Czyste białko dostarcza
mniej energii, niż potrzeba do jego strawienia i metabolizmu ( patrz dieta
Ducana). Nie można żyć odżywiając się samym białkiem.
Kilka lat temu widziałem na Discovery film z wyprawy naukowej na Aleuty.
Naukowiec powiedział, że na wyspach jest mnóstwo jeziorek i rzeczek z
rybami. Jednak tamtejsi tybulcy ich nie jedzą, wolą pływać po wzburzonym
morzu za tłustszym pożywieniem.

Pozdrawiam
Leszek

8. Data: 2013-01-12 23:55:57

Od: Leszek Serdyński <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Temat bardzo ciekawy.
> Czy mozesz troche przyblizyc mi ten problem wyrownywania cholesterolu z

Nic nie trzeba wyrównywać. Od piętnastu lat zżeram 4-5 jajek dziennie,
czasami z białkiem, a czasami bez.
Cholesterol całkowity miałem te 15 lat temu na poziomie 390. Teraz mam 220.
Nie mam żadnych problemów z arteriosklerozą (czyściutka żyła wrotna na USG)
mimo ponad 6 krzyżyków na karku. Poziom cholesterolu we krwi nie zależy od
ilości zjedzonego, tylko od potrzeb naprawczych organizmu, konkretniej od
stanu błon komórkowych. U mnie przez te 15 lat stan błon komórkowych na tyle
się polepszył, że poziom cholesterolu mógł się obniżyć.

Pozdrawiam
Leszek

9. Data: 2013-02-18 10:55:23

Od: gosmo <t...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 09.12.2012 o 14:14 Tomasz <t...@g...com> pisze:

> W takiej sytuacji zastanawiam sie samemu czy jesc cale jajka czy tylko
> zoltka, przeciez zwierzeta nie znaja sie na dietach a instynktownie
> wyczuwaja co sie nadaje do jedzenia.

Może dlatego, że to co najcenniejsze jest w żółtku, duża ilość witamin,
NNKT itp. Badań laboratoryjnych co prawda nie robią, ale drogą selekcji i
ewolucji wytworzyły sobie widać taki gust :)

Znam ludzi co uważają, że białko jest najlepsze a żółtko szkodliwe i
niezdrowe a do tego zawiera pestycydy (autentycznie). Tylko nie wiadomo,
dlaczego na stronie naszego ministerstwa zdrowia w wytycznych żywienia
dzieci powyżej 7-go miesiąca życia jest podawanie samego właśnie żółtka.

Żółtko jest super :)

A co do żółtek to złą opinię często słyszę od kulturystów, którzy to rosną
od metanabolu, testosteronu i cholera wie czego jeszcze a potem gadają, że
to od jedzenia jajek bez żółtek mają pół metra w bicepsie.

Ale i tak najważniejsze, aby nie popadać w skrajności i nie jeść przez
cały dzień samych żółtek, bo nawet jajo nie dostarczy tego wszystkiego
czego potrzebujemy.

South beach
Pomóżcie łakomczuchowi
Elavia 4321
Gdzie można kupić soli ważonej , nie jodowanej, drobnoziarnistej....
Tłuszcz modny w Skandynawii?