Biedne ptaszki

1. Data: 2009-12-17 19:49:08

Temat: Biedne ptaszki
Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hejka. Dość gwałtowne obniżenie się temperatury połączone z opadami
śniegu i zadymką spowodowało, że należałoby pomóc ptaszkom, odwiedzającym
nasze ogrody i działki.
Pozdrawiam empatycznie Ja...cki

2. Data: 2009-12-17 19:52:35

Temat: Re: Biedne ptaszki
Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Dirko" <j...@w...pl> wrote in message
> Hejka. Dość gwałtowne obniżenie się temperatury połączone z opadami
> śniegu i zadymką spowodowało, że należałoby pomóc ptaszkom, odwiedzającym
> nasze ogrody i działki.
> Pozdrawiam empatycznie Ja...cki

We wszystkich oknach mam powieszoną słoninę i smalec z siemieniem,
słonecznikiem itd.

3. Data: 2009-12-17 20:36:25

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Prawusek pisze:

> We wszystkich oknach mam powieszoną słoninę i smalec z siemieniem,

Hmmm..... Ja mam firanki.
Słoninka wisi na tawule za oknem :-)

4. Data: 2009-12-17 20:44:25

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Barbara Miącz" <s...@i...te.ria.pl> wrote in message

> Hmmm..... Ja mam firanki.
> Słoninka wisi na tawule za oknem :-)

U mnie na drutach przykręconych do muru. Stojąc za firanką widzę sikory
przeróżniaste, w trzech oknach ruch jak w smarkecie. Tylko, że mój kocur
cierpi, aż kłapie paszczą słysząc i widząc ptasie awantury.

5. Data: 2009-12-17 20:48:58

Od: "Dziadek" <v...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule news:hge5bh$1se$1@atlantis.news.neostrada.pl,
niejaki(a): Prawusek z adresu <p...@i...pl> napisał(a):

> U mnie na drutach przykręconych do muru. Stojąc za firanką widzę
> sikory przeróżniaste, w trzech oknach ruch jak w smarkecie. Tylko, że
> mój kocur cierpi, aż kłapie paszczą słysząc i widząc ptasie awantury.

Mój balkonowy karmnik zdominowały gołębie i wyjadają wszystko jak leci
odganiając biedne sikorki. Wiem, wiem dla nich należy przygotować "coś na
wisząco" i jutro to zrobię.
Aha gołębie nic sobie nie robią z pieniącego się za drzwiami balkonu mojego
kocura :-D
--
Pozdrawiam ciepło,
Dziadek

6. Data: 2009-12-17 21:08:19

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Dziadek" <v...@l...pl> wrote in message
> [...]
> wisząco" i jutro to zrobię.
> Aha gołębie nic sobie nie robią z pieniącego się za drzwiami balkonu

Ja użyłem szprychy rowerowej - koniec mocując we wnece okna dwoma
wkrętami na kołkach, dzięki czemu nie siądzie na niej ani wrona, ani inne
ptaszysko, cienka i sprężysta, za to sikory, dzięcioły karmią się bez
przeszkód.
Kiedyś byłem świadkiem uderzenia sokoła na karmnik z sikorami - stąd ta
szprycha - mają szansę uciec...

7. Data: 2009-12-17 21:29:19

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Prawusek pisze:

> Kiedyś byłem świadkiem uderzenia sokoła na karmnik z sikorami -

Podejrzewam, że krogulec to był

8. Data: 2009-12-17 22:55:22

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Podejrzewam, że krogulec to był

Możliwe, może nawet mniejszy - nie zdołałem po za mignięciem brązowego
koloru chałasu uderzenia, piśnięcia sikory i fruwających piórek zaobserwować
jaki to był ptak.

9. Data: 2009-12-18 01:00:41

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 17 Dec 2009 20:49:08 +0100, Dirko napisał(a):

> Hejka. Dość gwałtowne obniżenie się temperatury połączone z opadami
> śniegu i zadymką spowodowało, że należałoby pomóc ptaszkom, odwiedzającym
> nasze ogrody i działki.
> Pozdrawiam empatycznie Ja...cki

Ptaszki powinny dać sobie radę przy takiej pogodzie. Jeszcze nie ma AŻ
takiej zimy, na krzewach jest dużo owoców, a na łąkach traw i ich nasion.
Śniegu ledwie troche napadało. A ptaki mamy rodzime. Nie z Madagaskaru.
--

Ikselka.

10. Data: 2009-12-18 08:57:19

Od: "SJS" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <j...@w...pl> napisał w wiadomości grup
> Hejka. Dość gwałtowne obniżenie się temperatury połączone z opadami
> śniegu i zadymką spowodowało, że należałoby pomóc ptaszkom, odwiedzającym
> nasze ogrody i działki.
> Pozdrawiam empatycznie Ja...cki

wyjadaja około kilograma dziennie - ziarna słonecznika
SJS

dla grzebułek ziemnych
Stawy kąpielowe
Ostrzeżenie przed mrozem!