Re: BigBrother raz jeszcze

From: pk <p...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: BigBrother raz jeszcze
Date: Fri, 30 Mar 2001 11:10:42 +0200

Ula Idzikowska wrote:
> ..
> i tylko sie utwierdzilam, ze to chlam.

Ok. Ale przeciez wiekszosc tego co nam proponuje telewizja to
najczesciej chlam - brazylijskie seriale, kiczowate filmidla gdzie
pretekstem jest pokazanie mordobicia lub skrawka golizny rowniez nimi
sa. Rodzina Zlotopolskich, Klan czy Zbuntowany Aniol - przeciez
ogladajac te produkcje autentycznie chce sie wymiotowac. Dlaczego
telewizja niewinnym ludziom emituje chlam - poniewaz ci biedni wrazliwi
ludzie chca ten chlam ogladac. Na palcach jednej reki moge policzyc
dobre programy kulturalne w TV publicznej a w Polsacie to wogole takich
nie ma. Radiowa trojka rowniez zeszla na psy - jakies protesty, troche
narzekania, kilka ulotek i nic wiecej. Nie licza sie gusta 20% ale 80% -
nikt tego chyba nie ma szans zmienic i narzekanie nic ne pomoze.

> Ale chodzi mi o taka rzecz - mam wrazenie, ze ludzie bioracy w tym
> udzial [pisze to na podstawie jednorazowej obserwacji, wnioski moga byc
> niesluszne] byli specjalnie wybierani tak, by ich IQ nie przekraczalo 80,
> zeby widzowie mogli sie dowartosciowac ["matko, ale jelenie", "rany, jaki
> kretyn" itp]. Z drugiej strony - moze tylko tacy ludzie sie zglaszali na
> eliminacje?

Moje wnioski sa calkowicie odmienne - to nie sa ludzie ani specjalnie
glupi ani specjalnie madrzy. Selekcja byla wg mnie calkiem racjonalna.
Wg mnie gdybysmy wyobrazili sobie pewna b. umowna srednia naszego
spoleczenstwa [wylaczajac z tego osoby dosc i bardzo nieswiadome oraz
dosc i bardzo swiadome] i wyselekcjonowali z nich najbardziej jaskrawe
typy charakterologiczne to mielibysmy mniej wiecej uczestnikow BB.

> Z trzeciej strony - jestem, w zwiazku z brakiem telewizora, wyrzutkiem
> spolecznym, bo nie jestem w temacie! Zycie i rozmowy tocza sie wokol BB, a
> ja nie wiem o co chodzi!

Wrecz przeciwnie masz wiecej czasu na pozyteczniejsze spedzanie zycia :)

> Co za diabel w tym siedzi, ze tak ludziom pasuje...?

Jak na razie jest czyms nowym, jest mozliwocia anonimowego i
pozbawionego poczucia winy podgladania [czynnosci raczej w innych
okolicznosciach nieetycznej] - czyms w rodzaju starozytnych igrzysk. To
pokarm dla mas, niezadowolonych i samotnych ludzi, znudzonych, pedzacych
gdzies do nikad - czasem zupelnie jak na zlamanie karku. Calkiem
prawdopodobne ze przesadzam ale tak to jakos czarno widze. ;)
pozdrawiam
pk