Re: Bigos

1. Data: 2002-02-16 17:04:27

Temat: Re: Bigos
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>Aaa, nie bylo kapusty kiszonej? No to sorki. Ale z naturalnej mozna zrobic
>podobnie, ale u mnie w domu nazywa sie to "kapusta zasmazana". Nie bedzie
>mialo smaku "kultowego" bigosu, ale tez bedzie dobre. Jako mieso mozna wtedy
>uzyc mieso ugotowane lub uduszone, np. gulaszowe (moja babcia tak robi: jak
>ma niewykorzystane miesko, to zeby sie nie zmarnowalo, doklada je do
>kapusty. Poza tym mozna zrobic tzw. mloda kapuste (bez miesa, z marchewka,
>koperkiem i sosem smietanowym i cebulka) ale to juz zupelnie inna
>historia...Pozdrawiam serdecznie. Mapet

No bo kapusta to w ogole bardzo uniwersalna rzecz - liscie
kapusty moj wujek sobie przywiazywal do kolan , chyba
zreumatyzowanych, a sok z kapusty jest antyrakowy (jak chyba
wobec tego cala kapusta). Nie wiem JAK to robi ale dobra jest.

A z bigosem i kapustka , ktora sie samemu robi - do kamiennego
gara lub sloika, to mnie zawsze jest zal tak wykwintnej
kapuchy...wole do bigosu dodac taka Krakusa ze sloika (po
uprzednim SPROBOWANIU soku...).

Moja Mama robila bigos zupelnie bez miesa i nikt sie nigdy nie
poznal czy ktos wyzarl miecho czy jak ;)

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-02-16 22:58:26

Od: "Mapet" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak to czytam, to wydaje mi sie, ze nic nie wiecie na temat bigosu. Podaje
moj sposob:

1.Kapusty surowej, poszatkowanej glowke i mniej wiecej kilo kiszonej.
2.Kiszona wrzucasz do garnka, odrobine podlewasz woda i na malym ogniu
dusisz.
3. Do tejze kapusty dodajesz MIESO (bigos bez miesa to jakas podroba). Z
mies najlepsze sa zeberka, ale moze byc tez inne. Nie zaszkodzi dolozyc
troche kielbaski, jesli ktos chce miec barzij tlusty. Ja robie z zeberkami.
Wkladam je SUROWE, poniewaz dusza sie one z kapusta dosc dlugo (bigos jest
bigosem jak podusi sie na ogniu co najmniej kilka godzin, a najlepiej, jak
kilka godzin jednego dnia i kilka godzin nastepnego. Nie ma bigosow na
szybko!). Miesko caly czas sie dusi (z zeberkami robie tak, ze nie okrawam
miesa z kosci, lecz wrzucam cale, bo jak sa juz dobre, to same odchodza od
kosci i wtedy nie ma problemu z wyjeciem kosci z garnka)
4.Sukcesywnie, co jakis czas do duszacego sie miesa i kapusty kiszonej
dodajesz kapuste surowa (z samej kiszonej danie wyszloby za ostre)
5. Dodajesz SLIWEK SUSZONYCH i CZERWONEGO WINA (wina troszke, tak na dodanie
smaku)
6. Dodajesz GRZYBOW SUSZONYCH lub, jesli nie masz, wspaniale sprawdza sie
zupa grzybowa w proszku. Tak, w proszku. Podsypujesz taka zupka kapuste.
Pelni ona role przyprawy. Kminku tez mozna dodac.
7. mieszasz co jakis czas, aby nie przywarlo, dusisz pod przykryciem na
BARZO MALYM OGNIU.

Znacie lepszy przepis? Jak znacie, to podajcie, niech i ja sie czegos
naucze. Pozdrawiam. Mapet

1. Data: 2002-02-16 22:59:58

Od: "Mapet" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2002-02-17 00:37:07

Od: "Mapet" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ech, to byly czasy...
> Krysia, z lezka w oku i prawie rozmoczonym nosem od wspomnien...i
> tak kazdy robil jak chcial i nikt nikogo nie przekonal, hehehehe
> K.T. - starannie opakowana

Co dzis gotujecie?
zamrozony zolty ser?
Obiecana Książeczka (bardzo dlugie)
OT - 13-tka, a szczesliwa :)
Praca dla kucharza [SPAM - ogłoszenie o pracy]