Bilety PKS

1. Data: 2006-06-12 18:04:24

Temat: Bilety PKS
Od: Gupik <gupik22@NIE_CHCE_SPAMU.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

mam takie pytanko, czy osoba niepełnosprawna ze znacznym stopniem
niepełnosprawności może nabyć bilet miesięczny ulgowy 49-50 % ??

2. Data: 2006-06-12 20:24:59

Temat: Re: Bilety PKS
Od: "Piotr M :)" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2006-06-12 20:04,, Gupik napisał(a):
> mam takie pytanko, czy osoba niepełnosprawna ze znacznym stopniem
> niepełnosprawności może nabyć bilet miesięczny ulgowy 49-50 % ??

Witam
przeczytaj sobie te stronę zobaczysz ale wydaje mi się że tak

http://pks.bielsko.pl/

3. Data: 2006-06-13 01:09:55

Od: "Piotr \"Gerard\" Machej" <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Gupik napisał(a):
> mam takie pytanko, czy osoba niepełnosprawna ze znacznym stopniem
> niepełnosprawności może nabyć bilet miesięczny ulgowy 49-50 % ??

Mogę się mylić, ale o ile mi wiadomo, to większość ulg
w przypadku autobusów PKS jest ustalana regionalnie,
więc najlepiej zadzwoń na informację PKS w swoim
regionie (a dokładniej do przewoźnika, z którego
usług masz zamiar korzystać).

Pozdrawiam,
Gerard

4. Data: 2006-06-20 18:41:06

Od: "Jeanne" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Proponuję rozejrzenie się na stronie: http://pomocspoleczna.ngo.pl/x/10784
Z lektury serii Poznaj Swoje Prawa pt. Niepełnosprawni - podstawowe
uprawnienia i ulgi (są zaktulizowane) dowiesz się, że (cytuję):
"Osoby ze znacznym stopniem niepełnosprawności (niezdolne do samodzielnej
egzystencji, inwalidzi I grupy) mają prawo do:
- 49% ulgi w pociągach osobowych i autobusach PKS w komunikacji zwykłej, na
podstawie biletów jednorazowych,
- 37% ulgi w pozostałych pociągach PKP i autobusach PKS, również na
podstawie biletów jednorazowych."

Oznacza to, że w zwykłych PKS-sach jest 49% ulgi, natomiast już w
ekspressowych, pośpiesznych itp. będzie 37% ulgi.

Drugi przedmówca również nie miał racji, gdyż ulgi są ustawowe i wynikają z
ustawy o uprawnieniach do ulgowych przejazdów środkami publicznego
transportu zbiorowego, który obowiązuje na całą Polskę.

Pozdrawiam

Jeanne

5. Data: 2006-06-20 21:01:04

Od: "Piotr \"Gerard\" Machej" <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Jeanne napisał(a):
> Drugi przedmówca również nie miał racji, gdyż ulgi są ustawowe i wynikają z
> ustawy o uprawnieniach do ulgowych przejazdów środkami publicznego
> transportu zbiorowego, który obowiązuje na całą Polskę.

Oprócz ulg ustawowych obowiązują tak zwane ulgi handlowe, ustalane
przez przewoźników indywidualnie. Proszę zauważyć, że ustawa wprowadza
ulgę jedynie na bilety jednorazowe, a pytanie dotyczyło biletów
miesięcznych. Dlatego właśnie skierowałem pytającego do przewoźnika.

Pozdrawiam,
Gerard

Obwieszenie :XL KRAJOWA WYSTAWA PSóW RASOWYCH TERMIN WYSTAWY - 11 czerwiec 2006 r.
Telefon komórkowy
Nowe opony do wózka plus pompka do roho - sprzedam
alimenta II grupa
III Ogólnopolskie Spotkanie Studentów w Krakowie