Re: Bill Gates

Data: 2002-04-06 09:02:37
Temat: Re: Bill Gates
Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

"Forgoth" <p...@g...pl> wrote in message news:a8fir9$g9i$1@news.tpi.pl...
> Jak przetlumaczyc to imie i nazwisko. Najtrafniej: barriera pienedzy, lub
> wrota... Przynajmniej mialem tak w slowniku ("Nowoczesny slownik
> angielsko-polski i polsko-angielski" - wyglada na calkiem przyzwoity
> slownik) Czy to magia, czy tylko oddzialywanie na podswiadomosc ludzi?
> Zastanawia mnie jego sukces.

Ja spotkalam sie z tlumaczeniem Bill Brama. W jednej z ksiazek Prachetta,
gdzie autor postanowil najwyrazniej to nazwisko odczarowac. Tam, w ramach
zabawy slowami nazwano tak parobka rolnego, a zabawne bylo wlasnie to, jakie
to nazwisko jest nieciekawe, kiedy odejmiemy od niego niemal mityczna
postac, z jaka sie dla nas automatycznie laczy.

Marta