Blat kuchenny z granitu

21. Data: 2009-06-03 16:57:30

Temat: Re: Blat kuchenny z granitu
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 3 Jun 2009 04:34:44 +0000 (UTC), ab napisał(a):

> Napisane przez "Bbjk", dnia 02 cze 2009:

> Oby tylko nie dać się wpuścić w marmur, który jest
> znacznie miększy od stali i krojenie będzie go rysować.

Wpuścić? Przeciez na pierwszy rzut oka widać różnicę (specyficzna
ziarnistość granitu jest zawsze widoczna - marmur ma inną strukturę) a i
kamieniarz raczej się zna - nie wiem, gdzie widzisz niebezpieczeństwo.

22. Data: 2009-06-03 16:58:28

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 03 Jun 2009 14:51:47 +0200, doslaw napisał(a):

> super sprawa
> moi rodzice maja u siebie i jest to lepsze niz genialne
> poza tym, ze latwo sie sprzata, nie brudzi nie rysuje itp to nie ma
> problemu z odstawieniam goracych garnkow bezposrednio na blat

Tyz prowda, fakt :-)

23. Data: 2009-06-03 17:00:56

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 3 Jun 2009 18:57:22 +0200, Wlodzimierz Macewicz napisał(a):

> U byłego pracodawcy były parapety z granitu i kilka razy rozlana została na
> nich kawa, która pozostawiła trwałe ślady (plamy).
>
> ???
>
> moze byl z marmuru?

Na pewno. Kawa ma odczyn kwaśny i w dodatku barwi. Na marmurowym parapecie
w kuchni kiedyś mi się jedno jabłko w koszyku "rozpłynęło" - sok spłynął
pod spód, był więc niewidoczny pod koszykiem. Wyżarł dosłownie dziurę w
marmurze :-(

24. Data: 2009-06-03 17:01:24

Od: Ra <a...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

Rentier pisze:
> Witam!
> Czy ktoś użytkuje takie coś?
> Rozmawiałem z kamieniarzem, powiedział,że co do ceny napewno się dogadamy.
tylko dogadajcie się przed zamówieniem ;)

25. Data: 2009-06-03 17:03:14

Od: "Wlodzimierz Macewicz" <w...@i...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hmm, jak zobaczyłem płyty u kamieniarza, to naprawdę jest z czego wybrać.A jak nie
ma to sprowadzą.
> Jak wam rozwiązali problem dziury pod zlew?

mam blat -- co prawda nie kuchni, ale w lazience -- zrobilem szablon z kartonu i
wycieli z dokladnoscia CO DO 0.5 MILIMETRA.

polecam, jak bym teraz robil blat w kuchni to zamawialbym u kamieniarza, bez
zastanowienia!

pozdr WM

26. Data: 2009-06-03 17:17:31

Od: Rentier <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> tylko dogadajcie się przed zamówieniem ;)
No właśnie powiedzcie coś o rozmiarach/wymiarach i cenach?

Może macie zastosowane jakieś sztuczki i kruczki na blatach, np spadki w kierunku
zlewu, jakieś
sprytne metody łączenia 2 kawałków ( potrzebuje blat typu L)
Inne sprytne nacięcia i wycięcia?
R.

27. Data: 2009-06-03 20:04:22

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 03 Jun 2009 19:17:31 +0200, Rentier napisał(a):

> [...]
zlewu, jakieś
> sprytne metody łączenia 2 kawałków ( potrzebuje blat typu L)

Mam właśnie blat w kształcie L. Nie ma innego sposobu, niż po prostu
połączenie dwóch prostokątów w L i tyle. Tylko przed odebraniem trzeba
sprawdzić u kamieniarza, jak się stykają ich krawędzie kiedy blaty są
ułożone w jednej płaszczyźnie, tzn czy górne krawędzie styku układają się
zgodnie na jednym poziomie na całej długości. U mnie się zdarzyło źle, bo
nie sprawdziłam wcześniej i mam maleńką niezgodność krawędzi w poziomie na
krótkim odcinku, takie jakby wybrzuszenie jednej z nich na odc. 15 cm i się
to nie zgadza z przyległą krawędzią. Nic wielkiego, ale denerwuje - a
wyszło dopiero po montażu. Odliczyłam od ceny...
Spoinę na styku się silikonuje (silikon szklarski, taki przezroczysty) dla
szczelności.

Jeśli chodzi o zlew, to akurat mam go w innej części kuchni, osadzony
wprost na szafce, bez blatów wokół, a gdyby nawet były, to nie byłoby
potrzeby skomplikowanego docinania granitu, bo jest to duży prostokątny
zlew z ociekaczem, więc ew. w przyszłosci tylko z jego obu stron dołoży sie
prostokątne blaty granitowe o tej samej szerokości. Namawiam na takie
rozwiązanie, bo jeśli kiedyś będziesz chciał wymienić zlew, to wycięta
dziura wg kształtu starego niekoniecznie będzie pasowała kształtem i
rozmieszczeniem do nowego.

28. Data: 2009-06-03 20:11:25

Od: Rentier <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

bo jeśli kiedyś będziesz chciał wymienić zlew, to wycięta
> dziura wg kształtu starego niekoniecznie będzie pasowała kształtem i
> rozmieszczeniem do nowego.
No, cenna uwaga..

29. Data: 2009-06-03 20:46:52

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie jest to najlepsze połączenie, lepsze jest takie: w miejscu połączenia
wycina się w części dłuższej zatokę o szerokosci blatu i głębokości ~5cm, z
tym, że w miejscu kąta wewnętrznego wykonuje się łuk o promieniu głębokości
zatoki czyli te ~5cm. Całość skleja się na gładkiej powierzchni górną
powierzchnią do dołu wtedy, gdy podłoże jest równe nie ma problemu
"wyjących" krawędzi, zwłaszcza, że szlifuje się ostatecznie całość.
Transport odbywa się po umocowaniu blatu w specjalnych ramach. Gdy nie ma
możliwości przeniesienia całości klejenie musi odbywać się na miejscu -
poziomowanie na szafkach przy pomocy lasera i klinów. W tym przypadku obie
części muszą być oszlifowane przed sklejeniem, chyba, że warunki pozwalają
na szlifowanie (mokre) na szafkach.

30. Data: 2009-06-03 20:55:35

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> części muszą być oszlifowane przed sklejeniem, chyba, że warunki pozwalają

Oczywiście dane są orientacyjne, zatoka może być głębsza. Łuk trzyma "linię"
krótszego blatu z dłuższym, co trudno jest uzyskać mając połączenie obu
krawędzi "na styk".

Przedłużacze ogrodowe
Podgrzewanie jedzenia w pracy
Stacja pogody ;)