Blue Star - pilne

1. Data: 2002-06-14 06:09:10

Temat: Blue Star - pilne
Od: "MB" <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Proszę o pomoc w wybawieniu mojego jałowca Blue Star z poważnej opresji.
Otóż na najstarszych gałązkach (konarkach) ma on uszkodzenia, jakby rozcięto
korę wzdłuż pędu na odcinku 2 - 8 cm i ta rozchyliła się ukazując biały
rdzeń. Pozostaje gałązka otoczona korą tylko w dolnej części - na wierzchu
kora jest odchylona. Z zewnątrz cała roślina wygląda wręcz doskonale, ale
jedna z uszkodzonych gałązek już słabnie. Nie stwierdziłem poza małymi
ślimakami żadnych szkodników. Pewno to jakaś choroba - proszę o informację
co to może być, ewentualnie jak można mu pomóć.

Marek

2. Data: 2002-06-17 07:16:25

Temat: Re: Blue Star - pilne
Od: "MB" <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Naprawdę nikt się nie spotkał z takimi objawami??? Czy to mogą być
uszkodzenia od słońca? Może zadziałać objawowo: jakoś zabezpieczyć te
uszkodzenia?

Marek

3. Data: 2002-06-17 08:07:59

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

> Naprawdę nikt się nie spotkał z takimi objawami??? Czy to mogą być
> uszkodzenia od słońca? Może zadziałać objawowo: jakoś zabezpieczyć te
> uszkodzenia?

Z tego co opisałeś, są to uszkodzenia mrozowe. W tej chwili nic już nie
można zrobić. Ewentualne działania mozna było podjąć wczesna wiosną.
Sadzę, że nie wszystkie pędy objęte są tą szkodą i roślina poradzi sobie.
Jeżeli moje rozpoznanie jest właściwe to prawdopodobnie Ty przyczyniłeś się
to sprawy.
Iglakow nie nawoź później niż do końca czerwca lub lipca.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

Czy u Was kwitnie
przeciw dwulisciennym
Dla Basi i innych ślimaczkofobów...
jak zrobić "urządzenie" do łapania deszczówki ? A moze studnia ?
Świerki - pytanie