Boczniaki

1. Data: 2003-03-27 14:08:13

Temat: Boczniaki
Od: "pysia" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Czy zna ktos jaki fajny przepis. Kupilam dzis te grzybki pierwszy raz i nie
mam pomyslu jak je ciekawie wykorzystac??

1. Data: 2003-03-27 14:16:19

Temat: Re: Boczniaki
Od: "ostry" <o...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

W archiwum na 100 % jest masa przepisów.
A najprościej będzie panierować i smażyć

--
ostry

1. Data: 2003-03-27 14:19:39

Od: "jarek" <z...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy zna ktos jaki fajny przepis. Kupilam dzis te grzybki pierwszy raz i
nie
> mam pomyslu jak je ciekawie wykorzystac??

Standardow: opłukać pod wodą, odsączyć, posypać solą i pieprzem, dać im
odpocząć z 10 minut. Panierować w jajku i bułce tartej i na olej... Ja
panieruje 2 razy, mają wtedy fajną chrupiącą skórkę a w środku jędrny
grzybek mieszka...

Próbowałem je kiedyś dusić w sosie, ale były beznadziejne - pieczarki lepsze
do tego.

S pozdravem, Jarek

1. Data: 2003-03-27 14:19:57

Od: Justyna Chodakowska <j...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam,

pysia wrote:

> Czy zna ktos jaki fajny przepis. Kupilam dzis te grzybki pierwszy raz i nie
> mam pomyslu jak je ciekawie wykorzystac??

ja lubie panierowane i smazone (jak kotlety schabowe)

Justyna

PS kiedys moja Mama kupila taka tacke z boczniakami i tam byly dolaczone
przepisy na szaszlyki z boczniakami, pizze z boczniakami oraz gulasz z
boczniakami
w razie zainteresowania moge podac, choc sama jeszcze tych przepisow nie
probowalam

1. Data: 2003-03-27 14:20:31

Od: Lukasz Madeksza <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

jarek wrote:
> Standardow: opłukać pod wodą

AFAIK grzybow nie powinno sie myc.

Lukasz Madeksza
ICQ# 71995227

1. Data: 2003-03-27 14:21:37

Od: "Kruszynka" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "pysia" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> Witam
> Czy zna ktos jaki fajny przepis. Kupilam dzis te grzybki pierwszy raz i
nie
> mam pomyslu jak je ciekawie wykorzystac??

Ja zrobilam tak: przyprawilam je (sol, pieprz), rozbilam jako, do jaja tez
troche jakichs tam przypraw, nie pamietam jakich. Dalej namoczylam w mleku
(wychodza duzo lepsze niz niemoczone), potem w make, w jajo i znowu w jajko
i na patelnie. Na malym ogniu (bo inaczej sie spala, a zostana surowe). No i
jesc :)) Z jakas surowka :) Byly pyszne!
Dobrze, ze mi przypomnialas, dawno nie bylo :))

Kruszyna
--
"Primum non stresere..."

1. Data: 2003-03-27 14:23:07

Od: PatryCCCja <k...@s...TO_WYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

pysia wrote:
> Czy zna ktos jaki fajny przepis. Kupilam dzis te grzybki pierwszy raz i nie
> mam pomyslu jak je ciekawie wykorzystac??

wiecie... awsze mnei zastanawia takie dzialanie: najpierw zakupy, dopiero
zastanawianie sie co z tego zrobic. ja robie dokladnie odwrotnie :)

a co do odpowiedzi na pytanie: http://puszkkka.spinacz.pl/zaawansowana.php3
- zaznaczyc na liscie (tej po lewej stronie) "grzyby: boczniaki". wyjdzie z
tego 9 przepisow. najpopularniejsze, jak mi sie zdaje, jest zrobienie z
nich kotletow.

ja bardzo lubie tez boczniaki na ostro czy jakos tak.... o jest! Boczniaki
duszone na ostro - http://www.kago.com.pl/kplkul.htm#14
to oczywiscie byl przepis wyjsciowy. nie robie z bulionem tylko z miso
rozmieszanym w wodzie. i nie dodaje cukru - fuj! za to sporo musztardy, ale
takiej lagodniejszej, z ziarenkami gorczycy najlepiej :)
a przy okazji: na tej stronie znajdziesz sporo wiecej przepisow.

a na przyszlosc polecam archiwum :)

pozdr.
pat
--
vege.pl http://www.vege.pl
PuszKKKa http://puszkkka.spinacz.pl

1. Data: 2003-03-27 14:54:19

Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Lukasz Madeksza napisał:

> AFAIK grzybow nie powinno sie myc.
>
> Pozdrawiam

AFAIK te kupne nalezy :-)
lesnych raczej nie ale do marynowania nalezy tez. kupne myje bez gadania.

walkie! - GG: 411958
w...@w...net.pl
http://walkie.cegla.art.pl
Nawet ząb bywa wstawiony

1. Data: 2003-03-27 15:10:28

Od: "zefirka" <z...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "pysia" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> Witam
> Czy zna ktos jaki fajny przepis.

Mozna tez poddusic (maslo, smietana, czosnek) i podac z makaronem np. z
farfale.

1. Data: 2003-03-27 16:14:51

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lukasz Madeksza" <m...@g...de> napisał w wiadomości

> AFAIK grzybow nie powinno sie myc.

ja myje i zyje :) Pieczarki znaczy sie oplukuje, bo nie chce mi sie ich
obierac.
Natomiast to, co wyprawiala kiedys moja mama, przyprawialo mnie o omdlenie -
moczyla mianowicie te biedne pieczareta w misce z woda, az robily sie jak
gabki, bleeeeeeee. No coz, pieczarek to ona nie potrafila robic...
Aha zapomnialam dodac, ze babcia, kobita starej daty, hihi, potem je
szorowala szmatka, zeby byly czysciutkimi flaczkami. Oj, jak to sobie
przypomne ;-D I wcale toto nie wyssane z palca! Czasem po tym moczeniu
jeszcze obieraly te biedne grzyby. Cyrk za darmo. Prosze nie brac przykladu!

wkn

Ryba - "po mojemu"
garam masala
Ziemniaczki do obiadu