Bóg w mózgu?

1. Data: 2011-03-16 10:25:56

Temat: Bóg w mózgu?
Od: "pozytywne wibracje" <p...@m...onet.eu> szukaj wiadomości tego autora

http://www.youtube.com/watch?v=NgLZrxWDy40&feature=r
elated

2. Data: 2011-03-16 10:34:55

Temat: Re: Bóg w mózgu?
Od: J-23 <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 16 Mar, 11:25, "pozytywne wibracje"
> http://www.youtube.com/watch?v=NgLZrxWDy40&feature=r
elated

nic nowego, jest to wiadome od dawna

3. Data: 2011-03-16 10:41:03

Od: "pozytywne wibracje" <p...@m...onet.eu> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "J-23" <k...@g...pl> napisal w wiadomosci
news:48b9716c-dad0-47e4-ac6b-1d4ef6f1d835@l14g2000pr
e.googlegroups.com...
> On 16 Mar, 11:25, "pozytywne wibracje"
>> http://www.youtube.com/watch?v=NgLZrxWDy40&feature=r
elated

> nic nowego, jest to wiadome od dawna

Ale ja nie twierdze ze jest TYLKO w mózgu a poza nim Go nie ma.
Tyle ze oprócz prawdziwego Boga sa rzeczy powstajace w mózgu.

4. Data: 2011-03-16 12:04:04

Od: J-23 <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 16 Mar, 11:41, "pozytywne wibracje"
> [...]
>
> Ale ja nie twierdze ze jest TYLKO w m zgu a poza nim Go nie ma.
> Tyle ze opr cz prawdziwego Boga sa rzeczy powstajace w m zgu.

co to "prawdziwy bog"?
co decyduje ze jest "prawdziwy"?
jakie sa kryteria owej "prawdziwosci"?
z czego wynika ta "prawdziwosc"?
w czym sie przejawia rzeczona "prawdziwosc"
jak moze cos byc "prawdziwe" co jest niewidzialne, nieslyszalne,
nienamacalne, slowem nie ma fizycznosci?

5. Data: 2011-03-16 12:21:34

Od: "pozytywne wibracje" <p...@m...onet.eu> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "J-23" <k...@g...pl> napisal w wiadomosci
.googlegroups.com...
> [...]
> jak moze cos byc "prawdziwe" co jest niewidzialne, nieslyszalne,
> nienamacalne, slowem nie ma fizycznosci?

Jezus czynil namacalne i widzialne cuda. W odróznieniu na przyklad od
swietych którzy mówili na temat nieznanych faktów z zycia Jezusa.

6. Data: 2011-03-16 12:53:20

Od: J-23 <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 16 Mar, 13:21, "pozytywne wibracje"
wiadomoscinews:970975d3-7ba5-40db-9b32-3b7853b543ea@
w7g2000pre.googlegroups.com...

> Jezus czynil namacalne i widzialne cuda. W odr znieniu na przyklad od
> swietych kt rzy m wili na temat nieznanych fakt w z zycia Jezusa.

nie widzialem, i z pewnoscia nie zobacze!
reszta to slowa, slowa i tylko slowa obrastajace w mity

7. Data: 2011-03-16 17:39:41

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Naciągane.
Chwilami tak bardzo, że widać, iż chodzi o pseudonaukowy bełkot,
który poprzez uogólnianie naciąganych wniosków, ma uwiarygadniać
z góry przyjęte hipotezy.

Niemniej niektóre hipotezy "pomocniczo" ~postawione w tym filmie
wydają się bardzo interesujące.
Szkoda, że jego twórcy, którym nie chodziło o rzetelność, nie skupili
się na nich w sposób bardziej adekwatny IMHO, lecz uznali je za mało
interesujące dla głównego celu swych bełkotliwych dociekań.
To prawdopodobnie skutek braku rozumu (braku zdolności do
oceny realnej wagi przesłanek), co można również zaobserwować
w wypadku osób tzw "wyjątkowo religijnych".

Reasumując: metodami przedstawionymi w tym filmie daje się
"udowodnić" właściwie dowolną tezę... i ciemny lud bez problemu
to kupi.

--
CB

Użytkownik "pozytywne wibracje" <p...@m...onet.eu> napisał w
wiadomości news:ilq37q$egq$1@news.onet.pl...

8. Data: 2011-03-16 19:35:46

Od: J-23 <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 16 Mar, 18:39, "cbnet" <c...@n...pl> wrote:
> [...]
>
> Reasumując: metodami przedstawionymi w tym filmie daje się
> "udowodnić" właściwie dowolną tezę... i ciemny lud bez problemu

To nie jest pseudonaukowy belkot, bo nie uzywa sie terminologii
lekarskiej, nie stosuje sie oceny i definicji zjawisk. Osoby
prezentujace swoje przezycia mowia o nich w sposob prosty i bez prob
racjonalizacji zjawisk, ktore ich dotykaja. Zgadzam sie ze sporo w tym
przekazie manipulacji i wytrzymalem jedynie do polowy tego odcinka.
Ale jesli kontrapunktem dla wskazanego zespolu urojeniowego, a
bedacego okreslonym wynikiem stanu chorobowego powiedzmy badanych
osob, jest zjawisko religijnosci - to co jest podstawa do tak zwanych
"glebokich przezyc religinych", skoro powstaja one w ludkim mozgu? Czy
istnieje swiadomosc pozaustrojowa, ktora jest niezalezna od funkcji
naszego mozgu? W medycynie znane sa przypadki kiedy osoby z konkretnym
uszkodzeniem mozgu doznaja euforycznej religijnosci. Czy zatem religia
jako taka nie jest wynikiem okreslonej zbiorowej sugestii? W zasadzie
wystarczy wspolne wachanie kadzidla...

J...

9. Data: 2011-03-16 22:29:33

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie podoba mi się używanie form np "seems..." lub "suggests to be..."
przy _prezentowaniu_ wniosków z "faktów", oraz komentowanie
tychże w innym tonie, czyli tak, jakby stanowiły rzetelne uzasadnienie
dla tych wniosków, prezentowanych następnie w randze "twierdzeń"
i podstawy dla dalszych wniosków.. i dalszych... i dalszych.

Mnie momentami taki styl bardzo razi, poza granice niewymuszonego
pobłazliwego uśmieszku [politowania?].

Taki styl IMHO jest charakterystyczny dla bełkotu, któremu usiłuje
się nadać rangę "naukowości".

Poza tym cały film ma 5 części.

--
CB

s.googlegroups.com...

10. Data: 2011-03-16 22:45:48

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> osob, jest zjawisko religijnosci - to co jest podstawa do tak zwanych
> "glebokich przezyc religinych", skoro powstaja one w ludkim mozgu?

Z tego filmu nadal tego nie wiadomo.
Najpierw sugeruje się "chorobę" płatów skroniowych, a w dalszej części
- "zamieranie" funkcji płatów potylicznych jako "kluczowe" dla "przeżyć
religijnych".

> Czy istnieje swiadomosc pozaustrojowa, ktora jest niezalezna od funkcji
> naszego mozgu?

Istnieją udokumentowane przykłady zatrzymania funkcji życiowych
organizmu i wyjścia świadomości poza ciało w czasie operacji medycznych.
W filmie pominięto tę przesłankę w "dociekaniach"... jak wiele innych
niewygodnych zresztą.

> [...]
> uszkodzeniem mozgu doznaja euforycznej religijnosci. Czy zatem religia
> jako taka nie jest wynikiem okreslonej zbiorowej sugestii? W zasadzie

Istnieją opisy spójnych i jednorodnych "halucynacji" zbiorowych,
które znacząco dewastują tezy postawione w tym filmie.

--
CB

I DLACZEGO WIEKSZOSC ZBOKOW TO PARCHY?
O rany sercem jestem żołnierzem Armii Krajowej.
Dobre imię Polski
Wolna wola jest tylko iluzją.
Dla przypomnienia że mamy na tej ziemi Polskiej zdrajców i Kościószko się w grobie przewraca.