Boję się wojny

1. Data: 2003-03-13 20:30:46

Temat: Boję się wojny
Od: "Joanna" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Widzę ją wszędzie.
W telewizji, w prasie.
Słyszę ją wszędzie.
W radio, w sklepie, na ulicy, w autobusie........
Jest wszędzie!

Wojna, wojna, wojna........

Boję się jej........
Wojna to śmierć, cierpienie, ból, zniszczenie.......
Wojna to upadek człowieka.

Nie chcę wojny.
Nie chcę umierać.
Mam 24 lata.
Chcę skończyć studia, wyjść za mąż, mieć dzieci;
Chcę kochać i spać spokojnie.
Chcę żyć bez strachu.

Dlaczego rozpętanie wojny jest takie ważne?
Kto na niej skorzysta?
Gdzie tu sens?

Czy ty też boisz się wojny?

Pozdrawiam ;)

--- Joanna ---

1. Data: 2003-03-13 20:43:28

Temat: Re: Boję się wojny
Od: "tomat" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dlaczego rozpętanie wojny jest takie ważne?
> Kto na niej skorzysta?
> Gdzie tu sens?

Ameryka, a ktoz by inny, chca dostepu do ropy co w nastepstwie pozwoli im
kontrolowac rynek petrochemiczny i dyktowac ceny paliw, proste.

> Czy ty też boisz się wojny?

Jebie mnie ona :)

> Pozdrawiam ;)
>
> --- Joanna ---

Anglicy juz chca sie wycofywac z sojuszu ze Stanami przeciwko Saddamowi,
Polska trwa w nim nadal, jedyna... Irak zapowiedzial, ze krajom sojuszniczym
USA tez da popalic, ze 11 wrzesnia to bedzie nic przy tym co sie dzieje. Juz
w Tatrach skazone jest jakies jezioro, nikt nie potrafi go oczyscic, a
Husajn ze swoja ekipa szykuja wlasnie plan ataku Stanow Zjednoczonych i co
za tym idzie pewnie i Polski, no chyba nie siedza bezczynnie?
Optymistycznie postaram sie zakonczyc - pewnie uzyja broni masowego razenia
to nie bedziemy cierpiec :) (no piechoty raczej nie uzyja, nie?)
Pozdrawiam,

tomat

1. Data: 2003-03-13 20:54:56

Od: KOMINEK <k...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Joanna" <j...@p...pl> wrote in

> Nie chcę umierać.

Nie przejmuj sie. Ludzie szybko o tobie zapomna.
--
KOMINEK [uowca uosi]
Skargi i wnioski: k...@k...pl

Wy mnie jeszcze nie znacie, ale wy mnie jeszcze poznacie

1. Data: 2003-03-13 21:03:08

Od: "tomik" <t...@o...xx> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna" <j...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Słyszę ją wszędzie.
> W radio, w sklepie, na ulicy, w autobusie........
> Jest wszędzie!
>
> Wojna, wojna, wojna........
>
> Boję się jej........
> Wojna to śmierć, cierpienie, ból, zniszczenie.......
> Wojna to upadek człowieka.
>
> Nie chcę wojny.
> Nie chcę umierać.
> Mam 24 lata.
> Chcę skończyć studia, wyjść za mąż, mieć dzieci;
> Chcę kochać i spać spokojnie.
> Chcę żyć bez strachu.
>
> Dlaczego rozpętanie wojny jest takie ważne?

ja mam 25 lat ale moge cie bronic jakby ktos chcial ci cos zlego zrobic :)
pzdr
tox

1. Data: 2003-03-13 21:03:17

Temat: Odp: Boję się wojny
Od: "patrycja." <p...@K...pl> szukaj wiadomości tego autora

Joanna
> Wojna to śmierć, cierpienie, ból, zniszczenie.......
> Wojna to upadek człowieka.

wojna to przede wszystkim dowód na _upośledzenie_ człowieka!
uważamy się za takich wielkich.. fenomenalnych.. inteligentnych.. boskich
etc. to my opanowaliśmy glob.. to my stoimy na szczycie hierarchii..
jesteśmy naj! jesteśmy wielcy! potrafimy miniaturyzować... klonować.. nie
długo i "Bóg" nie będzie nam potrzebny...
a okazuje się że nasze sposoby na załatwianie _wszystkich_ spraw..
konfliktów.. nie różnią się niczym od ZWIERZĘCYCH! gość mnie wkurza- daję mu
w zęby.. odbił moją dziewczynę- łamię mu nos... wyzwała mnie - szarpię ją za
włosy.. ubliżyła mi- daję w policzek....
za ciasno mi na 'moim kawałku ziemi' - "zróbmy" wojnę... gospodarka przeżywa
kryzys - "zróbmy" wojnę (kto by się spodziewał że maski gazowe okażą się
"złotym interesem"?).. ktoś ma większe dojście do ropy naftowej.. wyślijmy
wojska... a najlepiej pod przykrywką wielkiej ideologii.. choćby "walki z
terroryzmem"!
powiedziałam że zachowujemy się jak zwierzęta.. skłamałam - zasadnicza
różnica: One kierują się instynktem; my (podobno) rozumem! żałosne!
chcą karać zbrodniarzy wojennych - niech zaczną od tych, którzy podejmują
decyzje o wojnie! z jakiej racji ktoś czuje się na tyle lepszy by móc
wysyłać na śmierć tysiące ludzi? by niszczyć wszystko co _ludzie_ i
"nieludzie" budowali przez tysiąclecia? to dla "dobra narodu". śmieszne -
czy mundur w szafie wyklucza cię z _narodu_.. bo to raczej nie będzie dla
'twojego' dobra...
po co dyplomacja... i wszystkie inne nauki... skoro i tak wszystko
załatwiamy "pięścią"? jesteśmy bardziej prymitywni niż skrzydła ważki.. a
najbardziej makabryczne jest to.. że wykorzystujemy do tego _naukę_.

> Dlaczego rozpętanie wojny jest takie ważne?

bo pieniądze są ważne.. a wojna niesie kasę

> Kto na niej skorzysta?

:) zgadnij :/

> Gdzie tu sens?

oo.. sens "tu" akurat jest... jeśli stany wygrają tą walkę... poczują się
dużo bardziej sensownie spłacając wszystkie długi za 'cudze' pieniądze..
pytanie tylko, co Polsce się dostanie...?? no właśnie.

> Czy ty też boisz się wojny?

nie... boję się ludzkiej głupoty... bez względu na to jak daleko ta wojna
jest i kogo dotyczy.. wojna to wojna... to porażka ludzkości... najbardziej
makabryczna jest tu idea 'czerwonego krzyża'... taaak - wyślijmy pomoc
biednym rannym, jakie to humanitarne.. sam CK nie jest zły, wręcz przeciwnie
ale biorąc pod uwagę że to _ludzki_ twór, podobnie jak wojna... no tak..
oparzmy kogoś żeby móc mu pomóc.. żałosne

> Pozdrawiam ;)

tym razem mi nie do śmiechu :/

1. Data: 2003-03-13 21:09:30

Od: "Andrzej Litewka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"patrycja." news:b4qrq7$oo4$1@atlantis.news.tpi.pl
> uważamy się za takich wielkich.. fenomenalnych.. inteligentnych.. boskich

Mów za siebie.

1. Data: 2003-03-13 21:10:41

Od: "tycztom" <t...@N...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Joanna wrote:

> [...]
> Nie chcę umierać.
> Mam 24 lata.
> Chcę skończyć studia, wyjść za mąż, mieć dzieci;

Nie chcę wojny.
Nie chcę umierać.
Mam 27 lat.
Chcę skończyć kolejne studia i zrobić 1000 innych rzeczy ('brykać' na
nartach, pisać, pracować, 'męczyć, moją gitarkę, oglądać przegrane przez
'nas' mecze itd.)
Chcę kochać i spać spokojnie.
Chcę żyć bez strachu.

- chyba wiem co czujesz..

> Dlaczego rozpętanie wojny jest takie ważne?
> Kto na niej skorzysta?
> Gdzie tu sens?

Sens? Sens jest tutaj:

---------------------------------------
Julian Tuwim "Do prostego człowieka", fragment:

Wiedz, że to bujda, granda zwykła,
Gdy ci wołają: "Broń na ramię!",
Że im gdzieś nafta z ziemi sikła
I obrodziła dolarami;
Że coś im w bankach nie sztymuje,
Że gdzieś zwęszyli kasy pełne
Lub upatrzyły tłuste szuje
Cło jakieś grubsze na bawełnę.
Rżnij karabinem w bruk ulicy!
Twoja jest krew, a ich jest nafta!
I od stolicy do stolicy
Zawołaj broniąc swej krwawicy:
"Bujać - to my, panowie szlachta!"

---------------------------------------

> Czy ty też boisz się wojny?

Boję się...
Jeżeli już miałbym ..., to szybko, (proszę... szybko) - tak, by nie
przygryzać ziemii w niemocy
Bez zbędnych ceregieli, bez rozpaczy, żalu, łez i bólu, - jednym oddechem
'zadławić' całe życie
Bez wypominek, bez słuchania "nie zostawiaj mnie/nas!!" - bez poczucia
czasu...
Bez oglądania się za siebie...,
Bez myśli "jak wy sobie teraz poradzicie?" - bez myśli "gdzie mnie
pochowacie"
Bez myśli "tyle miałem wam jeszcze do powiedzenia...", "tyle do zrobienia",
"tyle do wygrania i tyle do przegrania" - bez zbędnego żalu "i po co to
było"

--
Pozdrawiam Serdecznie
Tomek Tyczyński

**
"Przy utrzymaniu obecnego tempa wymiany personelu
pewnego dnia ludzie będą okazami równie rzadkimi jak ptaki dodo."

1. Data: 2003-03-13 21:14:46

Od: "Kropeczka" <U...@p...xo.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna" <j...@p...pl> napisał w wiadomości

[ciach]

> Czy ty też boisz się wojny?

przyznaję się, że się boję jak cholera i nawet mi się śni po nocach :(

Pozdrawiam

Kropeczka

1. Data: 2003-03-13 21:16:43

Od: "Elle" <v...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna" <j...@p...pl> napisał w wiadomości

> Nie chcę wojny.

Niestety nie pocieszę Cię Joasiu :-(
Wojna jest nieunikniona, bo Amerykanie już podjęli decyzję i zaatakują bez
względu na wszystko. To było do przewidzenia od początku.

> Dlaczego rozpętanie wojny jest takie ważne?

Bo do władzy pchają się nieodpowiedzialni ludzie.
Nie liczą się z nikim i z niczym.

> Czy ty też boisz się wojny?

Boję się, i to nie tylko wojny.
Boję się też okrutnych ludzi których na świecie nie brakuje.
Ostatnio coraz częściej, wstając rano, zdarza mi się myśleć o tym że ten
dzień może być moim ostatnim. Albo kogoś bez kogo nie wyobrażam sobie życia.
Ze w jednej chwili może się zawalić cały mój świat.
Jak ktoś z moich znajomych przez dłuższy czas nie daje znaku życia, zaczynam
myśleć o najgorszym. Wiem że to strasznie głupie, ale nie mogę nad tym
zapanować :-(.
Myślimy że wszystkie nieszczęścia tego świata dotyczą tylko innych, i
dopiero gdy coś okropnego przytrafi się komuś z naszych znajomych, dociera
do nas że wcale tak nie jest.
Pozdrówki, tym razem na smutno :-(
Elle.

1. Data: 2003-03-13 21:20:33

Od: "patrycja." <p...@K...pl> szukaj wiadomości tego autora

Andrzej Litewka
boskich
> Mów za siebie.

zawsze mówię za siebie.. to tylko mój pogląd na ludzkość.. jest jaki jest i
obawiam się że już się nie zmieni
/nawiasem.. w świecie tzw. demokracji.. to chyba jednak 'ogólna' prawda/
:(

męskość
Czas reakcji
Witam po przerwie