Bol lopatki

1. Data: 2004-02-09 11:51:51

Temat: Bol lopatki
Od: Michal Sawicki <m...@i...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Co moze byc przyczyna bolu lopatki? Chora lezy drugi dzien (wczesniej
miewala takie bole), nie moze sie ruszyc, a do lekarza "nie wolno" jej
zawiezc, bo to "na pewno nerwobol i samo przejdzie"...

M.

2. Data: 2004-02-09 14:08:24

Temat: Re: Bol lopatki
Od: "FIXRAMBO" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

rozmasuj jej ostroznie górne kregi piersiowe oraz dolne szyjne i jej sie
ulzy
lub zrób jej wczesniej cieple kompresy opis ich jest na stronie
www.kregoslup.polbox.pl link Zalecenia po masazu
fixrambo

3. Data: 2004-02-09 16:22:14

Od: "K" <konrad-w(usunto)@hot.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Michal Sawicki" <m...@i...pw.edu.pl> napisal w wiadomosci
it.pw.edu.pl...
> Co moze byc przyczyna bolu lopatki? Chora lezy drugi dzien (wczesniej
> miewala takie bole), nie moze sie ruszyc, a do lekarza "nie wolno" jej
> zawiezc, bo to "na pewno nerwobol i samo przejdzie"...

Czasem zawal serca moze promieniowac do lopatki

K.

4. Data: 2004-02-09 17:27:46

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 09 Feb 2004 14:08:24 GMT, FIXRAMBO wrote:

> [...]
> ulzy
> lub zrób jej wczesniej cieple kompresy opis ich jest na stronie

I nie zapomnij nastawić kości guzicznej przez odbyt, na pewno "jej sie
ulży".

Jak można "rozmasować kręgi"? Przecież to struktury kostne?

BP, NMSP... więcej nie będę (przynajmniej dziś).

m.
Marek Bieniek (mbieniek na onet pl)

5. Data: 2004-02-09 19:29:15

Od: "FIXRAMBO" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Do Marka Bieńka
Jeżeli ktoś podaje swoje prawdziwe nazwisko to na ogół pisze w sposób
wywazony a nie głupkawy jak pan Marku.,

Każdy krag ?struktura kostna " jest miejscem przyczepu kilkunastu wiązadeł
,wlókien mięśni, struktur galaretowatych itp.. Wiele bólów podłopadkowych
wynika z przemieszczeń sie sąsiadujacych kregów i napięcia sie
przyczepionych struktur lub zaciśnięcia sie wychodzacych nerwów.
Mądry masaż w wiekszosci przypadków zmniejsza ból napięcia mięsniowego i
pozwala na ponowne własciwe ustawienie sie kręgów.
Zazwyczaj bywa odwrotnie , zaczynaja leczyc serce a ból jest od zwichnietych
kregów.
Dla organizmu serce jest uważane za najważniejszy organ, z 8 kregów ida
nerwy do serca,
aby w kazdych warunkach mozg nie stracil kontroli nad sercem.

O innych niedojrzałych zlośliwosciach Bienka nie wspomnę.

fixrambo

6. Data: 2004-02-09 21:35:43

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 09 Feb 2004 19:29:15 GMT, FIXRAMBO wrote:

> Jeżeli ktoś podaje swoje prawdziwe nazwisko to na ogół pisze w sposób
> wywazony a nie głupkawy jak pan Marku.,

Czy to działa w drugą stronę również? Znaczy jeśli ktoś pisze pod
nickiem, to pisze "głupkawo"?

BP, NMSP.

> [...]
> pozwala na ponowne własciwe ustawienie sie kręgów.
> Zazwyczaj bywa odwrotnie , zaczynaja leczyc serce a ból jest od zwichnietych

Znasz trochę anatomię?
Kręgi są połączone między sobą dwoma pasmami bardzo mocnych więzadeł
(podłużne przednie i tylne), krażkami międzykręgowymi, więzadłami
międzywyrostkowymi, również całkiem mocnymi, oraz stawami
międzykręgowymi, o raczej ograniczonej ruchomości. Jeśli przyjmiemy
medyczną definicję zwichnięcia - czyli patologiczne przesumięcie
powierzchni stawowych względem siebie - w kręgosłupie taka sytuacja może
mieć miejsce w przebiegu złamań kręgów lub potężnych urazów, ze
zniszczeniem aparaty więzadłowego. Jeśli chcesz mi wmówić, że człowiek
może względnie normalnie funkcjonowac ze zwichnięciem kręgu - wybacz,
ale nie kupuję tego.

Co do korzystnego wpływu masażu, jak i innych form fizjoterapii na bóle
korzeniowe nie musisz mi pisać - sam często ten wpływ wykorzystuję, a
nawet korzystałem z niego osobiście kiedy dopadł mnie szyjny zespoł
bólowy.

W swoich 2 ostatnich postach uprawiasz reklamę gabinetu pewnego
człowieka. Z lektury jego strony można jasno wyczytać, że jego poglądy
są delikatnie mówiąc nieco oddalone od - powiedzmy - oficjalnej wiedzy
medycznej. Z lektury tej strony można wywnioskowac wiele innych rzeczy,
ale pominę je milczeniem, bo z jednej strony nie kopie się leżącego, a z
drugiej szkoda po prostu energii.

Nie twierdzę, że ten człowiek jest szczególnie niebezpieczny, ani że
robi ludziom krzywdę; pewne jest też, że posiada jakąś wiedzę medyczną.
Jednak to, co wypisuje na swojej stronie w oczach lekarza wygląda...
pominę milczeniem...

> Dla organizmu serce jest uważane za najważniejszy organ, z 8 kregów ida
> nerwy do serca,
> aby w kazdych warunkach mozg nie stracil kontroli nad sercem.

Gdybyś znał choć trochę anatomię, to wiedział byś, że serce jest
unerwione autonomicznie, z dwóch źródeł, w tym od nerwu błędnego (który
nota bene jest nerwem czaszkowym, więc z żadnego kręgu nie biegnie), a
nie somatycznie.
Ponadto ludzie po przeszczepie serca są żywymi dowodami na to, że można
żyć, i to w niezłej kondycji, mimo, że ich organizm zupełnie stracił
kontrolę nad sercem, że użyję Twojego sformułowania, chirurgicznie
zresztą, ponieważ przeszczepione serce jest całkowicie odnerwione i
można to bardzo łatwo wykazać.

> O innych niedojrzałych zlośliwosciach Bienka nie wspomnę.

Może i jestem niedojrzały, ale od czasu kiedy mój dziadek wydał spore
pieniądze na pewnego naciągacza (zresztą zmarł niedługo potem) jestem
bardzo cięty na szarlatanów i czasami po prostu puszczają mi nerwy.

Raz jeszcze powtarzam - nie twierdzę, że ten człowiek robi komukolwiek
znaczącą krzywdę. Po prostu jestem uczulony na osoby, których
działalność opiera się na dyskredytowaniu ogólnie przyjętej i
sprawdzonej wiedzy, mydlenia oczu najczęściej orientalna mistyką lub
inną magią, i wykorzystywaniu niewiedzy laików.

Jeśli ta niedojrzałość o której piszesz (znaczy momentami nadmiernie
emocjonalne podejście do działalności osobników takich, jak ten, którego
stronę tutaj reklamujesz) jest moją jedyną wada w Twoich oczach - to ja
się bardzo cieszę i mogę spać spokojnie.

7. Data: 2004-02-10 06:28:28

Od: "FIXRAMBO" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Do Marka Bieńka
Wlaściwie Panie Marku , mimo pewnych róznic w pogladach, list Pan napisal
rozsądnie
i nie uważam ,że nie powinniśmy sie z soba kłócić.
Na tą samą sprawę mamy jedynie inne spojrzenie ale nie ma wykluczających się
sprzeczności,
Proponuje rozejm. Nie ma potrzeby byśmy sie licytowali.
Co do oceny wlaściciela strony "kregoslup" nie zgadzam sie z pana opinią
gdyz od 2 lat wysylam tam swoich klientów prosząc ich , dla ciekawości o
opinię.

Widziałem zdjęcia rezonansu gdzie byly przepukliny krązka wnikające w rdzeń
7 mm
a póżniej po zabiegach rezonans jedynie z lekkim wybrzuszeniem. Opisujący
ponownie specjalista
chcial ponownie robić zdjęcia gdyż myslal ze pomylka pacjenta.Dopiero
anatomia kośćca upewniła go o faktycznej zmianie. Oraz wiele innych
podobnych przypadków z sąsiednich dziedzin. Jak wyluskane mięśniaki , które
kobiety wiozly do niego bo prosił ,że jak wyjdą aby pokazać.
Medycyna, ktora Pan reprezentuje jest medycyna mechaniczną, a człowiek ma
cialo i ducha .
Dopiero leczenie tej całości jest wlaściwym leczeniem człowieka.
Jeśli nawet czegoś nie rozumiemy , nie znaczy to , że inni tego nie
rozumieją.
Jeżeli czegos nie robimy , nie znaczy to , że inni tego nie potrafią.
Poznać drzewo po owocach jego, nie po szumie liści.

Sądzę ,ze powiniem Pan być bardziej otwarty na inne spojrzenie na medycynę.

fixrambo

8. Data: 2004-02-10 07:04:20

Od: "Izabela" <i...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> korzeniowe nie musisz mi pisać - sam często ten wpływ wykorzystuję, a
> nawet korzystałem z niego osobiście kiedy dopadł mnie szyjny zespoł

Mam pytanie jeśli moge.Mnie chyba dopadło cos podobnego.Mialam kiedys bardzo
silny ból, jakiego jeszcze nie odczuwałam nigdy.Ból promienioał od ucha do
zębą do szyji do czubka głowy.Myslałam na początku ze to ząbek albo ucho gdy
szybko to wykluczyłam( dentysta rtg zeba, laryngolog). Od pewnego lekarza
dostałam receptę na mydocalm i na nimesulidum.Nie powiedział co mi
było.Jakieś zapalenie nerwów?Czasami to nawraca.Nie mam czasu,żeby się
zbytnio diagnozować w dzisiejszych warunkach, a chcę sobie jakoś pomoc.Jak?
Izabela

9. Data: 2004-02-10 11:09:59

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 10 Feb 2004 06:28:28 GMT, FIXRAMBO wrote:

W usenecie panuje zwyczaj zwracania się do siebie bezpośrednio. Jeśli
nie masz nic przeciw - proponuję żebyś w stosunku do mnie również tak
się wypowiadał. Nie widzę powodu, dla którego miał bym być traktowany
inaczej, niż inni piszący na grupie.

> Proponuje rozejm. Nie ma potrzeby byśmy sie licytowali.

Nie było żadnej "wojny", więc nie ma potrzeby zawierać "rozejmu":)
Zauważ, że mój post, na który zareagowałeś robiąc ze mnie "głupkawego",
był jedynie atakiem na stronę twojego wirtualnego guru. Nie atakowałem
Ciebie bezpośrednio.

> Co do oceny wlaściciela strony "kregoslup" nie zgadzam sie z pana opinią
> gdyz od 2 lat wysylam tam swoich klientów prosząc ich , dla ciekawości o
> opinię. [...]

Właśnie to, ze reklamujesz ten gabinet wywołało taką a nie inną, moją
reakcję.

> [...]
> Jeżeli czegos nie robimy , nie znaczy to , że inni tego nie potrafią.
> Poznać drzewo po owocach jego, nie po szumie liści.

Mógłbym rozwijać tą analogię, ale chyba nie o to chodzi. Jeszcze raz
powtarzam: nie mam (jeszcze;) )powodów, żeby twierdzić, że reklamowany
przez Ciebie człowiek robi komuś istotną krzywdę. Natomiast uważam za
nieetyczny i sprzeczny ze zdrowym rozsądkiem sposób w jaki się reklamuje
i dyskredytuje medycynę, jak również to, że uprawiasz tu jego reklamę.
Ale nie ma co się rozpisywać.

> Sądzę ,ze powiniem Pan być bardziej otwarty na inne spojrzenie na medycynę.

Niestety (!) jestem lekarzem.

Ponieważ lubisz analogię, spójrz na to przez pryzmat kościoła,
katolickiego na przykład.
Ktoś, kto będąc katolikiem zaczyna praktykować jednocześnie pewne
rytuały rodem z hinduizmu lub islamu, przestaje być katolikiem. Jego
osobista religia może i daje mu poczucie spełnienia i powoduje, że jest
lepszym człowiekiem, ale w oczach katolika jest heretykiem. Podobnie
zresztą w oczach wyznawcy islamu lub hinduizmu. Mimo, że można się
pokusić o twierdzenie, że wszystkie religie zmierzają do tego samego
celu, oddają cześć tej samej istocie boskiej.

(Pomijam new age:) Który to ruch nawiasem mówiąc jest sektą z punktu
wdzenia katolików.)

Jako nastolatek bardzo interesowałem się wschodnią i nie tylko wschodnią
mistyką, uczyłem sie jak rozmawiać z I-Chngiem, czytałem o jodze,
czytałem Krishnamurtiego, do tej pory mam dwie takie tarota. Nie zmienia
to jednak faktu, że w sprawach związanych z medycyną staram się być
fundamentalistyczny:)

Jako lekarz mam obowiązek opierać się na pewnych "dogmatach"
współczesnej nauki. Jeśli ktoś próbuje je dyskredytować, podważać, albo
przerabiać ma modłę wschodnią czy jakąkolwiek - jest dla mnie
heretykiem:)

I niech tak zostanie.

10. Data: 2004-02-10 11:14:03

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 10 Feb 2004 08:04:20 +0100, Izabela wrote:

> Nie mam czasu,żeby się
> zbytnio diagnozować w dzisiejszych warunkach, a chcę sobie jakoś pomoc.Jak?

Na podstawie tego, co piszesz nie można się wypowiedzieć jednoznacznie.
Jeśli chcesz sobie naprawdę pomóc - znajdź czas na diagnostykę.

Ból, który opisujesz, raczej nie wygląda typowo. Jeśli pojawił się w
okolicy ucha, z anatomicznego punktu widzenia trudno do tego mieszać
kręgosłup.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na onet pl)

bardzo niepokojące!
okulista- prosze o pomoc
mięśniaki - powikłania
Chemioterapia - jaki ma wpływ na kobietę w ciąży???
okulistyczne - bol w oczodole