Ból zeba

1. Data: 2006-04-01 18:00:03

Temat: Ból zeba
Od: "Ewa" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Dreczy mnie strasznie zab i nie wiem dlaczego :( Chodzi o dolna szostke
(chyba, bo bol troche trudno jednoznacznie zlokalizowac, jestem pewna na
90%) Normalnie w ciagu dnia czy nocy nie czuje go wcale, problem zaczyna sie
przy jedzeniu - boli przy nacisku, przy gryzieniu, wlasciwie nie musze nawet
jesc - wystarczy ze zacisne zeby i juz boli. Z poczatku myslalam, ze krzywo
rosnaca 8 pcha zeby do przodu i dlatego boli. 8 juz nie ma, a bol jest.
Bylam u dentysty - kazala zrobic rtg, bo podobno tam widac ewentualna
torbiel, prochnice itd, ale nic nie wykazalo. Zab teoretycznie jest zdrowy!
Dodam, ze jest zaplombowany amalgamatem od mniej wiecej 9 lat. Co moge
jeszcze zrobic? Dentystka straszy leczeniem kanalowym i zatruciem :( Ktos ma
pomysl dlaczego boli przy nacisku??

2. Data: 2006-04-01 19:14:09

Temat: Re: Ból zeba
Od: "@nn" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
<ciach po całości>

Ja sie na stomatologii nie znam, ale miałam podobnie: ząb zdrowy bolał przy
nacisku - okazało się, ze faktycznie pod zębem była torbiel i mimo, że ząb
był zdrowy to juz go nie ma :(
Ania
--
******e-mail: www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ *******gg:1737648*******
************************* www.madej.master.pl ************************

3. Data: 2006-04-01 22:46:26

Od: LM <p...@n...sig> szukaj wiadomości tego autora

Ewa pisze 01-04-2006 20:00:
> [...]
> jeszcze zrobic? Dentystka straszy leczeniem kanalowym i zatruciem :( Ktos ma

Bardzo prawdopodobne, że ząb jest martwy i faktycznie wymaga leczenia
kanałowego.

--
Nieustannie pozdrawiam
Leszek Maszczyk

4. Data: 2006-04-02 10:38:45

Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <h.redhunter@[BEZ TEGO)poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Ktos ma
> pomysl dlaczego boli przy nacisku??

Ja miałam podobnie - nagle, dwa tygodnie po wypadku, zaczęlam odczuwac
ząb - wlasnie przy nacisku czy dotknięciu - traf chce, ze jedynkę więc
moglam sama obejrzeć z kazdej strony, ze nie ma ani grama próchnicy.
Ruszyłam do dentysty. Ta powiedziala, ze obumarł mi nerw w zębie, zaczął
gnić i gazy powstałe w wyniku gnicia rozpieraja kanał zęba. Otwarła zęba i
ulga nastąpila natychmiast. Ząb rzeczywiście był już martwy.

HaNkA

5. Data: 2006-04-02 10:38:54

Od: "Ewa" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "LM" <p...@n...sig> napisał w wiadomości
Ktos ma

> Bardzo prawdopodobne, że ząb jest martwy i faktycznie wymaga leczenia
> kanałowego.

Skoro martwy, to czemu boli?? A torbien na pewno widac na RTG? Bo jesli u
mnie nie widac, to moze nie torbiel, tylko co???

6. Data: 2006-04-02 12:17:03

Od: LM <p...@n...sig> szukaj wiadomości tego autora

Ewa pisze 02-04-2006 12:38:

> Skoro martwy, to czemu boli?? A torbien na pewno widac na RTG? Bo jesli u
> mnie nie widac, to moze nie torbiel, tylko co???

Martwy ząb również może boleć (a ściślej mówiąc, ból pochodzi z ozębnej,
czyli tkanki która otacza korzeń zęba i łączy go z kością). Nie musi być
torbieli, żeby martwy ząb bolał. Wystarczy, że martwa miazga ulega
rozkładowi, produkty tego rozkładu przez otwór w szczycie korzenia (tzw.
otwór wierzchołkowy) drażnią tkanki okołowierzchołkowe (czyli ozębną i
kość przylegającą do niej), powodując stan zapalny i ból. Zmiany w
obrazie rtg pojawiają się dopiero po pewnym czasie.

--
Nieustannie pozdrawiam
Leszek Maszczyk

7. Data: 2006-04-02 12:24:17

Od: LM <p...@n...sig> szukaj wiadomości tego autora

HaNkA ReDhUnTeR pisze 02-04-2006 12:38:

> [...]
> gnić i gazy powstałe w wyniku gnicia rozpieraja kanał zęba. Otwarła zęba i
> ulga nastąpila natychmiast. Ząb rzeczywiście był już martwy.

To się faktycznie nieraz zdarza po urazach. Czasami kilka lat po
urazie, bez żadnych dolegliwości bólowych wykrywa się właśnie badaniem
rtg zmiany zapalne. Czasami ząb pozornie bez powodu (bo kto pamięta, że
ból roku temu dostał w zęby lub przewrócił się) ciemnieje lub zaczyna
się chwiać... Na szczęście, zwykle bez problemu można to wyleczyć.

--
Nieustannie pozdrawiam
Leszek Maszczyk

8. Data: 2006-04-02 12:32:41

Od: "Ewa" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kość przylegającą do niej), powodując stan zapalny i ból. Zmiany w
> obrazie rtg pojawiają się dopiero po pewnym czasie.

Serdecznie dziekuje za wyjasnienie.... i co teraz? Trzeba go wyrwac? Czy
moze wystarczy jakos oczyscic od wewnatrz i na nowo zaplombowac? Wydaje mi
sie, ze jest ciemniejszy od pozostalych, ale myslalam, ze moze to przez
amalgamat takie mialam wrazenie.

9. Data: 2006-04-02 12:43:58

Od: LM <p...@n...sig> szukaj wiadomości tego autora

Ewa pisze 02-04-2006 14:32:

> [...]
> sie, ze jest ciemniejszy od pozostalych, ale myslalam, ze moze to przez

Po dobrze zrobionym leczeniu kanałowym powinien jeszcze długo Ci służyć
- ale najlepiej po kanałówce zrobić w tym zębie wkład (tzw. inlay lub
onlay) lub koronę protetyczną. Po zrobieniu zwykłego wypełnienia może
zacząć się kruszyć (mogą odłamywać się pozostałe po leczeniu ścianki zęba).

--
Nieustannie pozdrawiam
Leszek Maszczyk

10. Data: 2006-04-02 14:50:01

Od: "Woreczek" <n...@n...nima.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ból roku temu dostał w zęby lub przewrócił się) ciemnieje lub zaczyna
> się chwiać... Na szczęście, zwykle bez problemu można to wyleczyć.

gdzie ta ewolucja... powinny wypadac i rosnac nowe, jak wlosy, jak u rekina,
jak paznokcie :|

Mi umarl zab pol roku po leczeniu malej dziurki :/ Boje sie teraz ze peknie,
ze go strace itd. Do tego od malego mam padnieta jedynke z przodu ale nie
sciemniala prawie w ogole (jak sie przygladac to widac ale nie jest to duza
roznica). No coz... taki los czlowieka :-)

Wybor inhibitora ACE
powiększony migdał
Ucisk na gałki oczne - co to jest?
Goraczka, a okres.
Szukam książki: Andrzej Danysz - Podstawy farmakologii dla lekarzy, farmaceutów i studentów medycyny.