Ból zoladka...

1. Data: 2006-10-22 12:25:32

Temat: Ból zoladka...
Od: a...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Mój 14-letni brat (mieszkajacy na drugim krancu Polski z rodzicami) od
trzech
dni skarzy sie na silne bóle zoladka.
Rodzice byli z nim na ostrym dyzurze po drugiej ciezkiej nocy (bóle
nasilaja sie w nocy). Nie ma biegunki (mysleli na poczatku, ze to
grypa zoladkowa). Po drugiej nocy wymiotowal - mama powiedziala,
ze 'takim czarnym'. Lekarz wykluczyl wrzody, bo jak stwierdzil
'inaczej to boli'. Dostal 'cos' na 'zapalenie zoladka'.
Moi rodzice sa raczej z tych 'ufnych' (choc mnie lekarze wyslali do
domu z paralizem!!) i trudno mi namówic ich na ponowna wizyte w
szpitalu (na dyzurze), a jeszcze trudniej namówic ich na 'walke o
zdiagnozowanie'. A wiadomo - brat zapytany o to, czy chce do szpitala
powie bankowo - NIEEEEE

Mi czarne wymioty kojarza sie jednak z krwawieniem??? Czy lekarz nie
powinien zlecic jakis badan? Wiem, ze ostatnia noc tez byla
ciezka...
Moze ktos mial podobne przejscia? Czy 'zapalenie
zoladka' rozpoznaje sie 'na oko'??

Z góry dziekuje za odpowiedzi

Ania

2. Data: 2006-10-22 13:25:45

Temat: Re: Ból zoladka...
Od: "kej" <U...@U...pl> szukaj wiadomości tego autora

Niech mu ktos zrobi gastroskopie.

K.

3. Data: 2006-10-22 13:59:55

Od: a...@g...com szukaj wiadomości tego autora

kej napisał(a):
> Niech mu ktos zrobi gastroskopie.

A to wystarczające wskazania? Ból i 'czarne wymioty'?
A jakieś inne badanie? Mniej inwazyjne? Wstępne? Mocz, kał, krew...

Ania

4. Data: 2006-10-22 15:03:44

Od: eMCe <e...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

a...@g...com napisał(a):
> A to wystarczające wskazania? Ból i 'czarne wymioty'?
Żartujesz? Jeśli nie takie, to jakie wg Ciebie są wystarczające
wskazania. Nie jestem lekarzem, ale jak kiedyś poszłam do lekarza i
powiedziałam, że boli mnie żołądek, to lekarz to lekarz z miejsca dał mi
skierowanie na gastroskopię. Mie musiałam wymtiotować krwią.
eMCe

5. Data: 2006-10-22 15:27:08

Od: a...@g...com szukaj wiadomości tego autora

eMCe napisał(a):

> [...]
> powiedziałam, że boli mnie żołądek, to lekarz to lekarz z miejsca dał mi
> skierowanie na gastroskopię. Mie musiałam wymtiotować krwią.

Ja nie jestem lekarzem... Tylko pytam. A kto pyta, ten dostaje
odpowiedzi. Dzięki

Ania

6. Data: 2006-10-23 18:19:45

Od: "kej" <U...@U...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <a...@g...com> napisał w wiadomości
.com...
>A to wystarczające wskazania? Ból i 'czarne wymioty'?

Tak. Perspektywa zejścia na tamten świat jest wystarczającym wskazaniem...

>A jakieś inne badanie? Mniej inwazyjne? Wstępne? Mocz, kał, krew...

Można zrobić morfologię krwi, ale to pokaże tylko niedokrwistość, mozna też
zbadać kał na krew utajoną, lub - po prostu zbadać per rectum.

Jednak przy takich objawach i przede wszystkim fusowatych wymiotach
zleciłbym jednak gastroskopię. Zabieg bardzo mało inwazyjny i nie tak
straszny jak się wydaje, a wnoszący bardzo dużo do diagnostyki. Można
zaopatrzyć krwawienie, dokładnie ocenić błonę śluzową lub też pobrać wycinki
do dalszego badania.

K.

Dobry dermatolog we Wrocławiu [?]
Problem z hormonami! Prosze o pomoc.
Czerniak i rak krtani - szanse na wyleczenie
kodeks etyczny pielegniarki i poloznej-prosba
Poszukuję jakiejś fajnej książki o leczeniu ziołami