Bolący staw w stopie

1. Data: 2002-07-15 08:10:40

Temat: Bolący staw w stopie
Od: "Adam" <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Co zrobić z bolącym stawem w stopie (staw przy dużym palcu). Jest przy nim
narośl zwana potpcznie (c)haluksem (przepraszam - nie wiem czy to słowo
pisze się przez "h" czy "ch"). Jest to dość uciążliwe, żaden but do nogi nie
pasuje, a narośl się powiększa. Słyszałem, że można to usunąć chirurgicznie
i w związku z tym mam kilka pytań:
1. czy taki zabieg wykonywany jest pod narkozą
2. jaki jest przybliżony koszt (może Kasa Chorych chociaż część
dofinansowuje)
3. Czy po takim zabiegu można zapomnieć o tym problemie, czy może narośl
powraca po jakimś czasie
4. Jaka jest przyczyna powstawania narośli (złe buty, dziedziczne czy
jeszcze coś innego0
Ponadto jestem ciekaw, czy są jakieś bezzabiegowe metody łagodzenia (jakieś
maści, plastry itp)
Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam
Adam

2. Data: 2002-07-16 18:36:27

Temat: Re: Bolący staw w stopie
Od: "Niedzwiedz" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

TO NAZYWA SIĘ HALUKS. jA MAM SPOJRZENIE I KTOS KTO SIĘ ZNA NA TYM TEZ MI
PRZYZNA. mIANOWICIE-
1. HALUKSY OPEROWANE I TAK WRÓCĄ.- DALCZEGO?
PONIEWAZ PRZYCZYNA POWSTAWANIA PALUCHA KOŚLAWEGO TO GŁĘBOKIE PŁASKOSTOPIE
POPRZECZNE.!!!!!
JESLI TEGO SIĘ NIE UWZGLĘDNI MOŻNA CHODZIĆ NA OPERACJE CO 5 -10 LAT. MOŻE
SIĘ NARAŻĘ CHIRURGOM, ALE KAŻDY ROZSĄDNY LEKARZ ZNAJĄCY SIĘ NA ANATOMII I
BIOMECHANICE PRZYZNA MI RACJĘ.
DLATEGO BARDZO PROSZĘ O POSZUKANIE DOBREJ WKŁADKI NA PŁASKOSTOPIE
POPRZECZNE( MOŻE BYĆ PELOTA).
KUPIC SOBIE ORTEZĘ NA PALEC KOŚLAWY(W DOBRYCH SKLEPACH Z ZAOPATRZENIEM
ORTOPEDYCZNYM I WIĘCEJ RUCHU!!!!!!
jESLI KTOŚ CHODZI W WYSOKICH OBCASACH ZMNIEJSZYC DO 5 CM( GÓRA!!!!)
CZEKAM NA ODPOWIEDZ PRZECIWNIKÓW
POZDRAWIAM
JAREK HEJDUK
P.S. OCZYWIŚCIE DZIEEZICZNOŚC TEZ MA SWOJ UDZIAŁ, GDYZ STRUKTURA KOLAGENU
JEST OSOBNICZA
> Co zrobić z bolącym stawem w stopie (staw przy dużym palcu). Jest przy nim
> narośl zwana potpcznie (c)haluksem (przepraszam - nie wiem czy to słowo
> pisze się przez "h" czy "ch").
HALUKS

3. Data: 2002-07-17 04:50:16

Od: "Adam" <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Użytkownik "Niedzwiedz" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
> TO NAZYWA SIĘ HALUKS. jA MAM SPOJRZENIE I KTOS KTO SIĘ ZNA NA TYM TEZ MI
> PRZYZNA. mIANOWICIE-
[ciach]
Dziękuję za odzew, też jestem ciekaw innych opinii, choć muszę przyznać, że
Twoja napawa mnie optymizmem. Nie wiem, czy dobrze zrozumiałem, że można
pozbyć się haluksów bez operacji. Znasz może jakieś dobre sklepy
ortopedyczne (najlepiej w Bydgoszczy)?
Pozdrawiam
Adam
P.S. Mam do Ciebie małą prośbę, mógłbyś nie pisać zdań samymi dużymi
literami? W Sieci jest to traktowane jako krzyk, a ten generalnie nie jest
mile widziany....

Bol w krzyzu POMOCY !!!!
BIULETYN DPS FORUM - wyd.27 z 16 lipca 2002
Rozstępy???
Zanokcica
Rozstęp???