Bóle biodra- proszę o radę

1. Data: 2002-10-11 20:15:14

Temat: Bóle biodra- proszę o radę
Od: "Musiu" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Od kilku lat cierpię na uciążliwe bóle nogi od biodra w dół.Nie pomagają mi
brane przeze mnie leki ani żadne naświetlania.
Chodziłam do różnych lekarzy,ale żaden z nich nie postawił konkretnej
diagnozy i mi nie pomógł.Prześwietlenia wykazują ,ze niby wszystko w
porządku.Może to rwa kulszowa?Proszę o radę.Ostatnio ból jest nie do
wytrzymania.Do kogo powinnam się udać? Co mogłoby pomóc?

Sylwia z Zielonej Góry

2. Data: 2002-10-11 22:56:45

Temat: Re: Bóle biodra- proszę o radę
Od: "Jasiek" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ile masz lat?
Jaki leki bierzesz? (WAŻNE)
Czy ten ból pojawił się nagle, czy trwa od
jakiegoś czasu i nasila się? Napisz, szczerze. Jeśli to rwa kulszowa , to
są nowe leki, zwalczające i chorobę i ból. Nietoksyczne (w porównaniu do
starszych generacji), idź do reumatologa, zrób jonogram rozszerzony o
szczawiany, kwas moczowy...
Jak dostanę diagnozę, postaram się o farmakoterapię (u lekarza, nie u mnie
i to w formie zaleceń.............................................
Jasiek
a...@p...onet.pl
GG: 3568830

3. Data: 2002-10-12 18:08:34

Od: "Musiu" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam 57 lat .
Na bóle od biodra w dół biorę - PROFENID.
Biorę też leki na miażdżycowe zmiany w kończynach dolnych: ASPIRIN PROTECT
100,SADAMIN PROLONGATUM, DETRALIN RETARD 400mg.
Bóle występują od lat, a teraz się bardzo nasiliło.Chodziłam na
fizykoterapię, między innymi leczenie prądem oraz
akupunkturę.
Biodra są prześwietlone i niby w porządku, lekarze sądza że to od
kręgosłupa, ale kręgosłup nie boli.
Bole występują w jednej nodze(lewej), druga nie boli i są tak silne ,że nie
można chodzić.
Bardzo jestem wdzięczna za zainteresowanie moim problemem.

S.Cz

4. Data: 2002-10-13 14:08:46

Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Mam trzy dosyć niecodzienne propozycje uzupełnienia diagnostyki takiego bólu.
Niecodzienne w tym sensie, że mało któremu lekarzowi pierwszego kontaktu
przyjdą do głowy.

Po pierwsze - wykluczyć maziówczaka stawu biodrowego. Jest to nowotwór, który
nie daje zmian w zwykłym prześwietleniu. Aby go wykryć (albo mieć pewność, że
go nie ma)trzeba wykonać tomografię komputerową miednicy (w tym obu stawów
biodrowych).

Po drugie - istnieje podejrzenie niedokrwiennego uszkodzenia stawu biodrowego
lub unerwiających go nerwów. Tego typu stan też mógłby dawać tak silny ból.
Tego typu zmiany również powinny wyjść na tomografii komputerowej.

I wreszcie - jeśli zachodzi podejrzenie bólu promieniującego od kręgosłupa, to
należy taką hipotezę potwierdzić albo wykluczyć wykonując badanie NMR
kręgosłupa.

5. Data: 2002-10-16 16:46:21

Od: "EDXER" <(nospam)Wadysaw.9358343@pharmanet.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
kręgosłupa, to
> należy taką hipotezę potwierdzić albo wykluczyć wykonując badanie NMR

Gdyby w naszej medycynie były obowiązujące algorytmy diagnostyczno -
lecznicze , byłyby to jedne z ostatnich punktów . Ale zgodnie z algorytmem -
krok po kroku , w tego rodzaju dolegliwościach w końcu prawdopodobnie
doszłoby do wyjaśnienia przyczyny.
Ale tu i teraz MAMY DIAGNOZOWAĆ TANIO czyli metodą chybił /trafił.
Jakie są skutki widać wyżej.
Dopóki nie będzie algorytmów i pieniędzy na ich finansowanie będzie tak
jak jest. Podatnicy jednak mniemają że w ICH przypadku dr trafi a nie
chybi, bowiem zasady (EBM- evidence based medicine) przestają obowiązywać na
Wschodzie Europy ,a składka 7,75 w zupełności wystarcza na mniemanologię
stosowaną.

6. Data: 2002-10-16 23:00:48

Od: r...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> porządku.Może to rwa kulszowa?Proszę o radę.Ostatnio ból jest nie do
> wytrzymania.Do kogo powinnam się udać? Co mogłoby pomóc?

Mnie na rwe pomogl vioxx
ret

regulowanie okresu - tabletki anty.
angina?