Bosh - 5 lat gwarancji kontra sklepy internetowe?

1. Data: 2008-03-29 13:52:06

Temat: Bosh - 5 lat gwarancji kontra sklepy internetowe?
Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Bosh ma promocję przedłużenia gwarancji na sprzęt AGD do zabudowy do 5 lat,
pod warunkiem NIEdokonania zakupu w sklepie internetowym...
Pomijam już sensowność takiej reguły - co ze sklepami które zarówno
sprzedają przez internet jak i drogą tradycyjną (jak się przyjedzie do ich
siedziby)? Czy one się łapią pod kategorię "sklep internetowy"? Nie bardzo
nawet jest jak sprawdzić co ich zdaniem łapie się pod określenie "sklep
internetowy"... :) Próbował ktoś (z sukcesem) się tego dowiedzieć?

Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
(c) Tomasz Olbratowski 2004

2. Data: 2008-03-30 10:01:53

Od: "piotr_boncza" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pod warunkiem NIEdokonania zakupu w sklepie internetowym...
> Pomijam już sensowność takiej reguły - co ze sklepami które zarówno

Sensowność jest spora :-) ja po raz pierwszy i ostatni dokonałem
zakupu w necie* ;-). Kupiłem telefon, przyzwoitej marki, żeby nie było
wątpliwości. W serwisie był już cztery razy i wszystko wskazuje na to,
że kurier grał paczką w piłkę nożną.
Ryzyko ponoszone przez producenta jest znacznie większe, a mam
podejrzenie graniczące z pewnością, że za tą decyzją stoi analiza
danych z serwisu :-)

pozdrawiam Piotr

* nigdy nie mów nigdy

3. Data: 2008-03-30 11:12:13

Od: "gasper" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "piotr_boncza" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
> Ryzyko ponoszone przez producenta jest znacznie większe, a mam
> podejrzenie graniczące z pewnością, że za tą decyzją stoi analiza
> danych z serwisu :-)

w przypadku pralki , lodówki czy towar dowozi kurier czy obsługa sklepu nie ma
znaczenia

4. Data: 2008-03-30 11:13:48

Od: "gasper" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

chodzi raczej o polityke cenową, którą psują na szczęście sklepy internetowe,
które zamiast 25% marży mają 2,5% ale dzięki obrotowi radzą sobie nieźle na
nieszczęście sklepikarzy stacjonarnych

5. Data: 2008-03-30 15:09:56

Od: geyb <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak kupujesz np. RTV Euro AGD to śmiało można porównać wizytę w sklepie
do wizyty na stronie WWW. Sprzęt można dotknąć, obejrzeć itp. a i tak
jak zamawiasz z transportem do domu, to przyjeżdża ciężąrówką z magazynu
centralnego. Czyli tak samo, jak ze sklepu internetowego - dostarcza go
kurier.

g.

6. Data: 2008-03-30 19:28:15

Od: Tomaz <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 29 Mar, 15:52, Jacek Osiecki <j...@c...pl> wrote:
> [...]
> Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
> "Poglądy polityczne mają takie znaczenie w sejmie jak upierzenie u krokodyla"

Siemens też ma taką promocję. Trzeba przyznać że ograniczenie tylko do
"zwykłych" sklepów jest bezsensowne. Przecież większość sklepów ma
ofertę w internecie, nawet jeżeli głównym kanałem dystrybucji są
sklepy "z ladą" :) Poza tym jak będą sprawdzali to czy kupiło się
przez internet, albo czy sklep prowadzi sprzedaż przez sieć? Napisałem
pytanie do sklepu w którym chciałem kupić pralko-suszarkę a który
sprzedaje w sieci i ma również zwykłe sklepy, czy mieli już takie
przypadki. Niestety od tygodnia bez odzewu. Jeżeli ktoś próbował już
przedłużać gwarancję Siemens czy Bosch to może podzieli się
doświadczeniem?

Pozdrawiam, Tomek

7. Data: 2008-03-30 19:28:42

Od: Tomaz <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

8. Data: 2008-03-30 22:02:20

Od: s...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

<...>

> Siemens też ma taką promocję. Trzeba przyznać że ograniczenie tylko do
> "zwykłych" sklepów jest bezsensowne. <...>

Może zainteresowani by wystosowali jakis mailik do UOKiK z sugestią
dyskryminacji klientów dokonujacych zakupów przez internet?

Pozdrawiam -

Stanley

9. Data: 2008-03-31 18:59:37

Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 31 Mar 2008 00:02:20 +0200, s...@o...pl napisał(a):
> Może zainteresowani by wystosowali jakis mailik do UOKiK z sugestią
> dyskryminacji klientów dokonujacych zakupów przez internet?

W końcu się do nich (do Bosha "BSH") dodzwoniłem. Pani się plątała w
zeznaniach, ale generalnie stwierdziła że chodzi o to by sklep brał sprzęt
od BSH i jego dystrybutorów, a nie "innymi kanałami" - diabli wiedzą co to
za inne kanały, coś mówiła o sprowadzaniu bezpośrednio z zagranicy.
Zapytałem, jakim cudem mam wiedzieć czy sklep na osiedlu też nie sprowadza
sprzętu od innego dystrybutora - wtedy padła odpowiedź, że jeśli tylko
pieczątka na fakturze/paragonie nie będzie zawierała informacji o "sklepie
internetowym", to nie mogą się uczepić :)

Co tu dużo mówić - dosyć mętne, ale dowiem się jak upatrzony sklep opisuje
siebie na paragonach i fakturach :D Na wszelki wypadek sprawdziłem TajMax
(wielka hurtownia AGD-RTV w Krakowie), ale drogo jak diabli - tak na oko
10-15%... Z drugiej strony niby transport gratis, więc te 50zł od każdego
sprzętu taniej. Pewnie jak się wkurzę to już dołożę te 300-400zł i już...

10. Data: 2008-04-01 04:06:42

Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ryzyko ponoszone przez producenta jest znacznie większe, a mam
> podejrzenie graniczące z pewnością, że za tą decyzją stoi analiza
> danych z serwisu :-)

raczej analiza danych z marzy handlowej...
cale agd do mieszkania kupilem w 3 roznych sklepach internetowych, wszystko
w nietknietych fabrycznych opakowaniach (jedyny minus takiego rozwiazania
to, ze karty gwarancyjne trzeba wyslac do podbicia) i w zyciu nie kupie nic
wiecej w tradycyjnym sklepie bo sprzet z takiego sklepu ponosi tylko
dodatkowe wedrówki, a ceny sa kosmiczne
oczywiscie tradycyjne sklepy sa cenne jako miejsce wystawowe gdzie mozemy
sobie wszystko ladnie zobaczyc :)

GP

Grzejniki a brudne ściany
Lakier do Parkietu debowego
Zafarbowana koszula
Nawiewniki ? Sens montażu ?
Zakup AGD przez internet - odbior od kuriera