Brak więzadeł krzyżowych

1. Data: 2003-04-10 19:02:31

Temat: Brak więzadeł krzyżowych
Od: "Dorota***" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Jestem po operacji usunięcia więzadeł krzyżowych przednich i łękotki w st.
kolanowym. Zawsze byłam osobą aktywną, a od czasu operacji (pół roku) nie
uprawiam żadnego sportu, a jedyna dawka ruchu to spacer do pracy. W efekcie
przytyłam bardzo , a mięśnie zwiotczały. Czy ktoś wie, jakie formy ruchu
(sportu) są dozwolone po takim zabiegu, by poprawić kondycję? Po skokach na
skakance, siatkówce i biegu potwornie bolą mnie kolana. Jak myślicie, jaki
sport nie obciąża stawów kolanowych zbyt bardzo? Mam nadzieję na poważne
odpowiedzi.

Dorota

2. Data: 2003-04-10 20:08:16

Temat: Re: Brak więzadeł krzyżowych
Od: "plitkin" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie bardzo rozumiem PO CO ci wycieli wszystkie wiezadla krzyzowe i nie
wstawili przeszczepow? Nie wiem czy dobrze zrozumialem, ale nie masz calego
aparatu krzyzowego (czyli przednie i tylne (ACL i PCL)) i lakotek? Po takim
zabiegu musza ci zrobic rekonstrukcje wiezadel.
CO do ruchu: ja nie mam przedniego i ze sportow moge:
1. Szachy
2. Basen (ale nogi tylko gora-dol chodza - zabka nie wolno)
3. Rower - zbytnio nie obciazac sie (stosowac szybsze przelozenia (szybciej
pedalowac), ale wolniej jechac).
4. Gram w stabilizatorze w Ping-Ponga, ale lekarze zabronili.
5. Specjalne cwiczenia na noge - musi ci pokazac rehabilitant. Moge
wytlumaczyc pare, ale najlepiej pokazac.
6. Kupujesz cos w stylu abgymnica (tylko lepsze jakies) i mozna tego uzywac.
7. Ja chodze na codzien z ciezarkiem na nodze (1,5 kg). Nie wiem czy tak
mozna, ale lekarze zalecili cwiczenia z ciezarkiem robic, to ja i chodze z
tym przy okazji.
8. Mozna jeszcze zbierac znaczki pocztowe :-)

3. Data: 2003-04-10 21:17:03

Od: "MAcieY" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jestem po operacji usunięcia więzadeł krzyżowych przednich i łękotki w
st.
> kolanowym.

Jak to usunięcia?? to znaczy ze w tej chwili nie masz obu wązadeł
krzyżowych???
pozdr,
MAcieY.

4. Data: 2003-04-11 19:09:36

Od: "Dorota***" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> st.

> Jak to usunięcia?? to znaczy ze w tej chwili nie masz obu wązadeł
> krzyżowych???
> pozdr,
> MAcieY.

Ojej, przecież napisałam : krzyżowych przednich, tylne mi zostały :-). Aha,
peewnie Ci chodzi o to, że powinno być w l.pojedynczej: więzadła krzyżowego
przedniego? :-)

Pozdrowienia
Dorota

5. Data: 2003-04-11 20:08:25

Od: "plitkin" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
Aha,
> peewnie Ci chodzi o to, że powinno być w l.pojedynczej: więzadła

Dokladnie o to chodzilo. Tez nie mam krzyzoweg oprzedniego -zobacz moj post
wyzej oraz kilka postow w ostatnim czasie na ten temat napisalem.

6. Data: 2003-04-13 08:53:24

Od: "MAcieY" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
Aha,
> peewnie Ci chodzi o to, że powinno być w l.pojedynczej: więzadła

Sorki, nie doczytałem - moja kulpa ;-)
pozdr,
MAcieY.

blady jak syn mlynarza