Braki magnezu na DO

11. Data: 2002-05-29 13:08:53

Temat: Re: Braki magnezu na DO
Od: "Tomasz" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W kazdej diecie, aby ja stosować z dobrym skutkiem trzeba rozumieć jej
zasady a nie trzymać się fanatycznie gdzies zasłyszanych recept.
Ostatnio słyszalas chyba o aferze Bialostockiej gdzie rodzice fanatycznie
stosowali diete weganska az zaszkodzili dziecku i popadli w konflikt z
prawem.
I z kazdą dieta moze byc to samo, również z optymalna.

12. Data: 2002-05-29 15:37:35

Od: "sava van tricht" <s...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomasz <t...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
> prawem.
> I z kazdą dieta moze byc to samo, również z optymalna.

moze sie myle ale odnosze wrazenie, ze na tej diecie trzeba byc w ciaglym
kontakcie z lekarzem optymalnym, czesto wykonywac rozne badania i na ich
podstawie ustalac proporcje.w moim przypadku to nie jest mozliwe nie ma w
moim kraju lekarzy optymalnych. a w polsce czy kasy chorych placa za te
porady i badania.

13. Data: 2002-05-29 17:21:05

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> prawem.
> I z kazdą dieta moze byc to samo, również z optymalna.

tak z tym, ze K w swoich ksiazkach podaje jeden optymalny
zloty stosunek BTW ktory ma wlasnie sprawdzac sie zawsze i wszedzie
a teraz dowiadujemy sie ze tak nie jest.
iwon(k)a

14. Data: 2002-05-29 17:39:24

Od: "Karolina" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Iwon(k)a <i...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:ad32mb$k1$...@n...onet.pl...

> tak z tym, ze K w swoich ksiazkach podaje jeden optymalny
> zloty stosunek BTW ktory ma wlasnie sprawdzac sie zawsze i wszedzie
> a teraz dowiadujemy sie ze tak nie jest.
> iwon(k)a

No, nie do końca, bo podaje jeden, ale pisze, że można go modyfikować w
zależności od potrzeb organizmu.

Karolina

15. Data: 2002-05-29 17:42:05

Od: "Karolina" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik sava van tricht <s...@N...poczta.gazeta.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:ad2sjv$6gh$...@n...gazeta.pl...

> moze sie myle ale odnosze wrazenie, ze na tej diecie trzeba byc w ciaglym
> kontakcie z lekarzem optymalnym,

Nie trzeba, chyba, że ktoś jest ciężko chory, np. ma cukrzycę

czesto wykonywac rozne badania i na ich
> podstawie ustalac proporcje.

j.w.

w moim przypadku to nie jest mozliwe nie ma w
> moim kraju lekarzy optymalnych. a w polsce czy kasy chorych placa za te
> porady i badania.

Nie płacą. Zresztą za większość badań nie płacą. Chyba, że się namówi
lekarza, żeby dał skierowanie :-)

Karolina

16. Data: 2002-05-29 18:18:42

Od: Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> tak z tym, ze K w swoich ksiazkach podaje jeden optymalny
> zloty stosunek BTW ktory ma wlasnie sprawdzac sie zawsze i wszedzie
> a teraz dowiadujemy sie ze tak nie jest.

"Dieta optymalna" wyd. 1997 str. 44:
pytanie Chylińskiego:
"Proporcje w diecie optymalnej mogą się jednak zmieniać w zależności od
stanu organizmu, chorób na jakie cierpi pacjent, wieku?"

Odpowiedź Kwaśniewskiego:
" W ciągu pierwszych trzech, czterech tygodni stosowania diety optymalnej,
kiedy organizm przystosowuje się do nowego sposobu odżywiania, potrzeba
indywidualnego ustawienia proporcji jest niezwykle istotna. Na przykład u
osób otyłych trzeba doprowadzić do tego, aby zaczęły one spalać własne
zapasy tłuszczu, czyli w tym pierwszym okresie należy dostarczyć organizmowi
więcej białka, a mniej tłuszczu. Po zrównoważeniu bilansu białkowego, gdy
ilość spożywanego i wydalanego białka będzie taka sama, spożycie kalorii
maleje, zaś proporcje w diecie można doprowadzić do idealnego wzorca - 3:1 -
trzy części tłuszczu na część białka."

Pytanie Chylińskiego:
"Ile trwa przystosowanie się organizmu do nowego sposobu odżywiania?"

Odpowiedź:
"4 tygodnie u osób młodszych i 2-3 miesiące u osób starszych...."

Pozdrawiam
Leszek

17. Data: 2002-05-29 19:23:56

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Leszek Serdyński" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> (ciach)

> Odpowiedź:
> "4 tygodnie u osób młodszych i 2-3 miesiące u osób starszych...."

najwyrazniej w miare stosowania diety K zmienia swoje
zalecenia, z tego co ja czytalam nic takiego nie pisal
w ksiazce, chyba to byla ksiazka kucharska, ale nie jestem pewna.
ciekawe do jakich jeszcze wnioskow dojdzie k w miare uplywu lat.

iwon(k)a

18. Data: 2002-05-29 19:24:36

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Karolina" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> No, nie do końca, bo podaje jeden, ale pisze, że można go modyfikować w
> zależności od potrzeb organizmu.

otoz to, czyli ten jeden nie jest do konca optymalny!!!
iwon(k)a

19. Data: 2002-05-29 19:43:26

Od: "Karolina" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Iwon(k)a <i...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:ad39sm$elr$...@n...onet.pl...
> [...]
> w ksiazce, chyba to byla ksiazka kucharska, ale nie jestem pewna.
> ciekawe do jakich jeszcze wnioskow dojdzie k w miare uplywu lat.

Wydaje mi się, że w książce kucharskiej JK pisze, żeby zapoznac się z
innymi. W kucharskiej jest tylko streszczenie.

Karolina

20. Data: 2002-05-29 19:43:47

Od: "Karolina" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Iwon(k)a <i...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:ad39u1$enr$...@n...onet.pl...
> Użytkownik "Karolina" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> otoz to, czyli ten jeden nie jest do konca optymalny!!!
> iwon(k)a

Karolina

Przełom w medycynie
Kary za dietę